וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתי הוא ממש לא מבצרי

אסף שקד

13.2.2007 / 9:18

מה מפריע לשחקני בית"ר להרגיש בבית בטדי? האם ליגיון הזרים צריך זמן כדי להתרגל לאצטדיון או שמא זה בגלל הקהל? הפסיכולוג בדרך?

לסבסטיאן רוזנטל הספיק ביקור אחד בטדי כדי להבין שמשהו מוזר קורה כאשר בית"ר ירושלים משחקת במגרשה הביתי. אמנם בית"ר עדיין לא הפסידה בבית, הישג שאין לאף קבוצה, אבל אחרי עוד 0:0 עלוב בטדי (רביעי העונה) מול מכבי פ"ת בינונית מינוס, גם הצ'ילאני ראה ששחקני המוליכה משחקים עם משקולות על הרגליים. זה קרה דווקא אחרי ההצגה בקרית אליעזר, שנדמה היה ששחררה את המעצורים בקבוצה של מזרחי.

רוזנטל ניגש בסיום לחברו לנבחרת צ'ילה, מילובאן מירוסביץ', ומבלי להידרש מכך אמר: "קשה מאוד לשחק כאן, במיוחד לקבוצה הביתית. כמובן שלקבוצה האורחת מאוד קשה לשחק כאן עם הקהל הזה, אבל יש כאן אווירה מאוד מיוחדת של הקהל הביתי ויש כאן תחושה של לחץ כבר בדקות הראשונות".

שחקני בית"ר לא מתווכחים עם הקביעה של האיש ששיחק כבר באיצטדיונים גדולים ומפחידים יותר מטדי. "בארבעה משחקים לא הצלחנו לכבוש העונה בטדי וכנראה זה משהו שהוא לא חד פעמי", אומר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, "כנראה שעדיין לא הפנמנו שזה הבית שלנו ולא התרגלנו שכאן זה המבצר. פעם היו כאן שחקנים כמו אלי אוחנה שהרגישו כמו בבית ולא הרשו לאף אחד לצאת מכאן עם נקודות, היום, עבור מרבית הסגל זה אצטדיון חדש יחסית ולחלק גם יש זיכרונות פחות טובים מכאן. לשחקנים שבאים מבחוץ לוקח זמן להרגיש בבית במגרש החדש. שמעתי שדיברו על אפשרות לצרף פסיכולוג לקבוצה, כנראה שנצטרך בנאדם מיוחד שיעבוד איתנו על הקטע של אצטדיון טדי, כי דווקא בבית שלנו אנחנו פחות משוחררים מאשר במשחקי החוץ".

מה שמפתיע בכל הסיפור הזה, הוא שהתסריט כמעט תמיד חוזר על עצמו. בית"ר מנצחת בחוץ, יוצרת ציפיות חדשות בקרב אוהדיה, שרבבות מהם ממלאים את טדי גם במשחקים מול יריבות קטנות, אבל דווקא אז הקבוצה שוב מפשלת. מועדת. מאכזבת. וחוזר חלילה.

יש לכך הסבר נוסף: למשחקי החוץ של בית"ר נוהגים לבוא האוהדים הנאמנים באמת, אלו שמעודדים בכל מצב ודואגים לתת לקבוצה אווירה ביתית בחוץ. בטדי, לעומת זאת, מצטרפים אליהם האוהדים הנהנתנים, שנאנחים אחרי כל פס עקום וצועקים אם הקבוצה לא מובילה 0:2 במחצית, מה שיוצר אוירה מלחיצה עד מפחידה.

"משהו רע קורה לנו שאנחנו משחקים בבית", מספר שחקן בכיר נוסף, "זה פשוט תחושה מוזרה שאני לפחות באופן אישי מרגיש לפני המשחק. האמת, רעדו לי טיפה הרגליים לפני שריקת הפתיחה מול מכבי פ"ת. במשחקי חוץ, במיוחד באחרון, אנחנו באים ומשחקים בקלילות, אבל בטדי משהו מכביד עלינו, יש הרגשה של לחץ ולפעמים קשה לצאת ממה שקורה מסביבך. שמעתי בעונות האחרונות שחקנים שהתלוננו על הקהל בטדי, שכביכול לא מעודד ותומך בקבוצה, אני לא חושב שזאת הבעיה כי בפרקים רבים של המשחק כן עודדו אותנו. אבל משהו שמאוד קשה להסביר אותו מכניס אותנו ללחץ".

למרות הפער בטבלה, בית"ר תתקשה לקחת אליפות ללא יתרון הביתיות, ממנה אמורה על הנייר להנות הקבוצה במקום הראשון בסיבוב השלישי. "אחרי חיפה הייתה תחושה כאילו האליפות ביד שלנו וזאת היתה תחושה מוטעית. התיקו מול פ"ת החזיר את כולם למציאות והראה שבשביל האליפות צריך לעבוד קשה. מספיק לשמוע את מה שמיכאל זנדברג אמר בסיום המשחק כדי לקלוט שגם שחקנים בקבוצה מבינים שהאליפות לא ביד אחרי שאתה מנצח בקריית אליעזר". זנדברג אמר שהוא חשש מהתפרקות דווקא בבית, בטדי. וכשזו הגישה - רק לא להפסיד - אין פלא שבית"ר לא מנצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully