וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט האלוף לקח גביע

11.2.2007 / 23:29

אלופת איטליה בנטון טרוויזו גברה 65:67 על בולוניה בגמר. בלאט: ”אני מקדיש את התואר למשפחתי”. ספרד: בארסה ניצחה את ריאל בגמר

דיוויד בלאט ממשיך לקצור הצלחות באיטליה: המאמן הישראלי זכה הערב (ראשון) להניף תואר שלישי בארץ המגף - גביע איטלקי, לאחר ניצחון דחוק 65:67 על וידי-ויצ'י (וירטוס) בולוניה. בעונה שעברה, כזכור, לקח בלאט את בנטון כל הדרך אל הפודיום, ובתחילת העונה זכה בסופרקאפ האיטלקי.

המחצית הראשונה התאפיינה במשחק נדנדה שהסתיים ביתרון קל לבלונזים (36:40), ולאורך המחצית השנייה שמרו שחקניו של זארה מרקובסקי על יתרון זעום. גם דקות הסיום היו צמודות, וכשספנסר נלסון השווה ל-61:61 עבור טרוויזו דקה לסיום, מפלס העצבים עלה. גורי וזיסיס העלו את טרוויזו מהקו ליתרון שלוש, טרוויס בסט צימק לבולוניה, אבל סל של נלסון הבטיח את הניצחון של בנטון והעניק לה את הגביע.

בלטו בטרוויזו: טרל לידיי 15 נקודות, ספנסר נלסון ומרקוס גורי 14 כל אחד, ניקוס זיזיס 12. בלטו בבולוניה: טרוויס בסט 15 נקודות, ולאדו אילייבסקי 14, ג'יולרמה ג'יובאנוני 12.

"ברכות לבולוניה על המשחק המצוין הערב ועל הטורניר הטוב שהם עשו בכלל", אמר בלאט הנרגש בסיום. "מגיע להם גם כל הכבוד על האירוח של הטורניר. הייתה אווירה נהדרת, כך צריך להיראות אירוע ספורטיבי. אני גאה בשחקנים שלי. התואר הזה שייך להם. יש עלינו העונה לא מעט לחץ כי אנחנו האלופים וזה מובן, אבל נאלצנו לשנות הקיץ 60 אחוז מהקבוצה ובנינו קבוצה אחרת.

"סבלנו מהרבה עליות וירידות", המשיך המאמן, "סבלנו מפציעות של שחקני מפתח, אבל אנחנו מתגברים. אני יכול לומר שהשגנו את המטרות הראשוניות שהצבנו לעצמנו העונה, עם ההעפלה לטופ-16 ביורוליג והגביע הזה. השגנו הערב ניצחון בזכות האופי המיוחד של השחקנים. יש להם גישה אחרת למשחק, יכולת להתעלות גם כשהמצב קשה. שיחקנו שלושה משחקים קשים מאוד בימים האחרונים. זה לא קל, אבל ניצחנו עד הסוף. אני רוצה להזכיר את נשיא הקבוצה, ג'ילברטו בנטון, ואת המנכ"ל אנדראה פאדיני, שנכנס לנעליים הגדולות שהשאיר מאוריציו ג'רארדיני, אבל כבר מחזיק בשני תארים – בסופרקאפ ובגביע.

"במיוחד אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחה שלי", סיכם בלאט, "זו הפעם הראשונה שהם חיים מחוץ לישראל וזה היה שינוי גדול מאוד עבורם, אבל הם לא הפסיקו לתמוך בי ותמיד דחפו אותי ועזרו לי. התואר הזה הוא גם שלהם".

הגביע פופולרי לא רק בישראל

בגמר הגביע הספרדי ניצחה ברצלונה את ריאל מדריד 53:69 וזכתה בתואר. ריאל, המצויה בכושר מצוין ומוליכה את הליגה הספרדית, פתחה את המשחק רע ובארסה רשמה רבע ראשון אדיר (5:21) בדרך ליתרון 15:31 במחצית. ריאל לא נבהלה וצימקה את התוצאה תוך שהיא נעזרת ב-15 נקודות של לואיס בולוק ו-14 של פיליפה רייס. יאקה לקוביץ' עם 16 נקודות וחואן קרלוס נבארו עם 14 דאגו לשמור על היתרון הדו ספרתי במחצית השנייה עד לניצחון ולזכייה בגביע הנכסף, על חשבון היריבה הגדולה.

הלהיט של הכדורסל הצרפתי וסגנית מוליכת הטבלה, רואן, זכתה היום בגביע הצרפתי אחרי שגברה על האלופה לה מאן 82:87. המשחק היה צמוד ורואן הוליכה בהפרש קטן לכל אורכו. קני גרגורי קלע 24 נקודות לזכות לה מאן ונבושה בוגאוואץ' הוסיף 16, אבל שניהם נכנעו ליום גדול של מרק סליירס מרואן, שקלע 29 נקודות ב-75 אחוז מהשדה ותיבל בעשרה ריבאונדים. ארון הארפר עם 19 ודוואריק ספנסר עם 18 הבטיחו ניצחון וגביע לרואן.

* במשחק נוסף שנערך היום בליגה היוונית, שסגר את המחזור ה-16, הפסידה איגלאו לפאנליניוס 85:83. מיכאליס פלקאנוס קלע 34 למנצחת, קיידרן קלארק קלע 34 עבור המפסידה, אורי יצחקי לא שותף במדי איגלאו.

עדכון ראשון: 19:34, 11/02/07
עדכון אחרון: 23:29, 11/02/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully