וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלופה חוזרת לעצמה

10.2.2007 / 19:29

טוב, לא בדיוק. יכולת דלה הספיקה לחיפה מול הפועל פ"ת כדי לנצח 0:2, אחרי 3 הפסדים. לוי: "מכבדים את הקהל". לחמן: "חיפה מחקה אותנו"

ניר חורי

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מזל טוב למכבי חיפה. האלופה סוף סוף הצליחה לנצח. גם אם בקושי, עשו זאת הירוקים מול נועלת הטבלה הפועל פ"ת, 0:2, במסגרת המחזור ה-20 של ליגת העל.

חיפה הגיעה למשחק עם שלושה הפסדים רצופים, מאזן 8:0, ורוני לוי, שאבד עצות. המאמן החיפאי עשה מיני מהפך בהרכב. אבל דווקא היו אלו השחקנים הקבועים שהביאו את השער המיוחל אחרי 362 דקות של בצורת כיבושים.

סוף הבצורת

יניב קטן, שהרבה טענות זעקו על יכולתו הדלה לאחרונה, היה מצוין ודחף את קבוצתו. בדקה ה-38 הוא הרים כדור מסובב ורפי כהן, שהשווה את מספר ההופעות לשלמה אילוז, כשרשם את הופעתו ה-509 (!) בליגה הבכירה, יצא גרוע. הקפטן הוותיק אלון חרזי היה במקום כדי לנגוח. בדקה ה-81 חיפה אפילו הרשתה לעצמה לחייך, כאשר מסודי השאיר בעקב לסוואן, שחדר לרחבה, עקף את השוער וקבע 0:2 עד הסיום.

ובכל זאת. ביום רביעי מצפה לירוקים משחק קשה בולדיקווקאז נגד צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אופ"א. יכולת שכזאת רחוקה מהלספיק נגד האלופה הרוסית, שהראתה זיק מיכולותיה בטורניר שהתקיים לא מכבר בארץ.

הפועל פ"ת ממשיכה ללכת מדחי אל דחי. אמנם היא לא בנתה היום על ניצחון נגד האלופה, למרות שיריבותיה לתחתית כן עשו זאת, אבל נועלת הטבלה מתחילה להתקרב בצעדי ענק ללאומית. אייל לחמן הביא שני זרים לקבוצה, אבל הם לא תרמו הרבה.

ומילה טובה לאוהדי חיפה. אחרי ממטר האבנים והמטריות שהשליכו, אל עבר רוני לוי אחרי ההפסד לבית"ר, הם הגיעו היום לאורווה ודחפו את אליליהם לניצחון.

לקראת המשחק מול מכבי תל אביב צפויים לחזור ניר דוידוביץ' ודקל קינן לסגל הקבוצה. ביום שלישי תמריא חיפה לוולדיקווקאז, וכבר באותו ערב תקיים אימון וכן מסיבת עיתונאים ב-18:00 שעון ישראל. טרם הוסדר נושא שידור המשחק.

מחצית ראשונה

דקה 5 - יניב קטן בעט כדור חופשי מצוין, אלכסונית לשערו של רפי כהן, שזיעזע את המשקוף, אך מיאן להיכנס.

דקה 11 - מאור מליקסון פרץ משמאל לתוך הרחבה הכחולה, העביר כדור רוחב, אבל קולאוטי לא הצליח לפגוש את הכדור ולהשכינו ברשת.

דקה 17 - אייל משומר קיבל כדור על הקו מבוקולי, פרץ שמאלה לכיוון המרכז ושיחרר בעיטה חלשה מכ-20 מטר לשער. רפי כהן לא התקשה לקלוט.

דקה 19 - חיפה מסתערת והמשחק ממשיך להתנהל בכיוון אחד. יניב קטן הסתובב ושלח ירייה חזקה, ששרקה ליד הקורה הפתח-תקוואית.

דקה 26 - טעות בהגנת חיפה, איפשרה לכדור להגיע אל סעיד מקאסי, שבעט גבוה, ואולי ניסה להגיע אל מערכת השמש.

דקה 27 - הירוקים הצליחו לשבור את מלכודת הנבדל הלא יעילה של המלאבסים, אבל יניב קטן, שבימים אחרים היה משחיל בלי בעיה, בעט שטוח ורפי כהן הדף מצוין.

דקה 29 - בעיטה חופשית נפסקה לזכות חיפה, בדיוק מאותו מקום כמו בדקה החמישית. שוב קטן בעט, אבל הפעם הוא התרחק.

דקה 38 - גול! סוף סוף מכבי חיפה שברה את הבצורת אחרי כ-6 שעות ללא כיבוש. יניב קטן הרים משמאל, רפי כהן יצא גרוע ולא הגיע לכדור ואלון חרזי הבלתי נלאה היה רק צריך לנגוח בקלילות לרשת החשופה. 0:1 למכבי חיפה.

מחצית שנייה

דקה 49 - עידן סרור רק נכנס וכבר לקח בעיטה חופשית אימתנית מכ-30 מטר. אלמדון היה במקום כדי לעצור.

דקה 58 - יניב קטן עלה היום עם הרבה אנרגיות וסידר לבוקולי בעיטה על סף הרחבה. הברזילאי בעט כדור חזק, אבל לא מדויק.

דקה 67 - שוב קטן, הפעם הוא הגביה כדור מצד ימין, בוקולי נגח, והכדור עבר סנטימטרים ליד הקורה של כהן.

דקה 69 - עידן סרור, שהכניס רוח חיים במשחק הפתח-תקוואי, נטל על עצמו את בעיטת העונשין מ-17 מטרים. שחקן הנבחרת הצעירה סובב יפה מעל החומה, אך את הבעיטה החלושה, הצליח תום אלמדון להדוף לקרן.

דקה 81 - גול! התקפה יפהפייה של האלופה הסתיימה בשער של עבאס סואן. בוקולי שלח את מסודי, שנתן עם העקב לסואן, שלא התבלבל, חדר לרחבה, עבר את השוער ודחק פנימה. 0:2 למכבי חיפה.

הרכבים:

הפועל פ"ת: רפי כהן; עומרי קנדה, זאב חיימוביץ', הרצל לוי, צ'ק גאדיאגה; רמי עאמר, שמעון אבו חצירא (עידן סרור, 46), יניב לוזון (מאור בוזגלו, 60), סילה אברימה; סעיד מקאסי (אלנתן סלמי, 76), קונסטנט קיפרה.

מכבי חיפה: תום אלמדון; אייל משומר, אלון חרזי, שאבייר אנדרסון, חיים מגרלשוילי; עבאס סואן, חאבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי (רביד גזל, 90), מאור מליקסון (אלן מסודי, 72); יניב קטן (שלומי ארבייטמן, 84), רוברטו קולאוטי.

שופט: אלי חכמון

לחמן: "חיפה מחקה אותנו לחלוטין"

אחרי שאכל מרורים בתקופה האחרונה, אמר רוני לוי בסיום: "שבוע לא נעים, גם לקהל. אנחנו מאוד מכבדים את הקהל שכן מגיע לתמוך. היה חשוב לנו לנצח אחרי השבוע הזה. פגשנו יריב שנלחם על החיים שלו ושמשחק טוב".

אייל לחמן לא הצליח להסתיר את אכזבתו הרבה: "אנשים אמרו מכבי חיפה לא חזקה. היריבה שלנו הוכיחה טוב מאוד למה היא הקבוצה המובילה בכדורגל הישראלי. היינו מאוד חלשים, הן מבחינה הגנתית והן התקפית. לא הצלחנו לחלץ כדור אחד ולצאת למתפרצת אחת. חיפה מחקה אותנו לחלוטין".

לגבי תפוקת הזרים שהביא אמר המאמן: "אם שני השחקנים החדשים נגעו הכי הרבה בכדור, זה מעיד על החולשה של השחקנים הקבועים שלנו".

"איבדנו את מקאסי, שחשוב לנו מאוד מבחינה התקפית" המשיך לחמן "הוא נפצע בדקה הראשונה. כשהחלפתי אותו נגדע לנו משחק ההתקפה. התלונות שלי הן רק לי ולקבוצה שלי".

עוד לפני תחילת המשחק התרחש עימות מילולי בין יניב קטן ללחמן. לאחר שקטן אמר לו מספר מילים, לחמן השיב לו ב-"אני לא חבר שלך, אתה חוצפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully