וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: אנגליה העפילה לגמר באוסטרליה

רועי פרידמן

9.2.2007 / 7:29

האנגלים מחלו מעט על תבוסת הגביע האפר, וניצחו את האוסטרלים ואת ניו זילנד בטורניר באדלייד. לארה פרש מסדרת משחקי יום אחד

אנגליה, הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן ועלתה לגמר הטורניר באוסטרליה, עם נצחונות על המארחת ועל ניו זילנד, בתוספת ניצחון של אוסטרליה על ניו זילנד.

במשחק העשירי, בעזרת מאה של אד ג'ויס במשחקו הראשון עבור אנגליה, היא ניצחה את אוסטרליה ב-92 נקודות. אין ספק שהאוסטרלים, אחרי פתיחה חזקה לטורניר, הורידו את הרגל מהגז, ואם זה לא הספיק, אנדרו סיימונדס נפצע בכתפו במהלך המשחק כאשר הוא שיחק בהגנה, ונאלץ לפרוש במהלך הסיבוב של אוסטרליה. בדיקה התבררה שהוא קרע גיד בכתף, הוא בספק לאליפות העולם. ריקי פונטינג נשאל על העניין ואמר, שלמרות שסיימונדס יוכל לשחק רק בשלב השני של הטורניר, שיחל ב-27 במרץ, הוא לא רואה סיבה לא לכלול אותו בסגל של 15 שחקנים.

דייב ריצ'רדסון, מנכ"ל ההתאחדות העולמית, הודיע שאוסטרליה תוכל להחליף את סיימונדס אם יתברר שהוא לא כשיר לאליפות. אוסטרליה התאוששה מההפסד אחרי ניצחון על ניו זילנד ב-5 וויקטס. פונטינג השיג 104, הפעם ה-22 בקריירה שהוא עובר 100 נקודות במשחק יום אחד, ובראד הודג' פספס בנקודה את ה-100 הראשון שלו בקריירה, כי הנקודה ה-99 שלו הייתה זו שניצחה את המשחק.

זה מה שהכין את משחק האחרון של הטורניר לפני הגמר בין אנגליה לניו זילנד, כמשחק שהמנצחת בו עולה לגמר. אנגליה הגיעה לגמר מעודדת עם חזרתו של הקפטן הקבוע, מייקל ווהן, אלא שווהן ראה רק כדור אחד, שפירק לו את הסטאמפס מאחור, על ידי שיין בונד. 106 של פול קולינגווד הובילו את אנגליה ל-270 ל-7. למרות 100 של הקפטן הניו זילנדי, סטפן פלמינג, אף אחד לא עזר לו ואנגליה ניצחה ב-14 נקודות.

"שבוע אחרי התבוסה לאוסטרליה באדלייד היה הרבה זמן בשבילנו. צריך לתת את הקרדיט לכל השחקנים על הדרך בה הם התגברו", אמר ווהן, בהתייחס לתבוסה משפילה קודם נגד אוסטרליה, שבוע קודם בגביע האפר. "(הנצחון נגד אוסטרליה ב)סידני, היה ניצחון ענק, והוא שינה את המומנטום עבורינו". אלא שווהן, הוביל כקפטן את אנגליה לגמר, אך ייעדר ממנו עקב פציעה.

בריאן לארה חזר פעם אחרונה לסדרת יום אחד של הודו המערבית נגד הודו, בהודו. אלא שהחזרה היתה חזרה עצובה, הודו ניצחה 1:3 בסדרה. במשחק הראשון, הסיפור היה חזרתו לנבחרת של סוראב גנגולי, הקפטן לשעבר של הודו, שסיים עם 98. "הוא פשוט עשה את העבודה עבורנו", אמר ראהול דראוויד, בקשר לגנגולי, אחרי הניצחון בהפרש של 14 נקודות, וזה למרות 149 בלי להפסל של שובנארין צ'אנדרפול. "ידענו שהמשחק היה בשליטתנו אך כששחקן משחק כך (הכוונה לצ'אנדרפול), אתה אף פעם לא יכול לדעת למה לצפות", הוסיף דראוויד.

לארה לא הגיע למשחק השני בגלל פציעה, והודו ניצחה משחק של תוצאות נמוכות ב-20 נקודות. לארה חזר למשחק השלישי ובזכות 83 שלו ו-98 של מרלון סמואלס, הודו המערבית ניצחה את הודו ב-3 וויקטס. "אנחנו צריכים עוד ווינרים בקבוצה" ,אמר לארה. "שמחתי לתרום, זה היה חשוב לעשות קצת נקודות, וגם להיות בצד העוזר ולא כמוביל. רציתי להשאר עד הסוף אך חבל שלא יכולתי, אבל שמחתי לצבור נקודות סופסוף".

אלא שבמשחק האחרון, סצ'ין טנדולקר עם 100 נקודות (הפעם ה-41 בקריירה שלו, שיא של קריקט יום אחד), ולעומתו לארה עם 3 נקודות בלבד, והודו השפילה את הודו המערבית ב-160 נקודות. "הם פשוט היו הרבה יותר טובים מאיתנו" – זה היה ההסבר הפשוט של לארה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully