וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה קיבלה ג'ונסון מעפולה

11.2.2007 / 21:55

גם הרכז הרביעי העונה לא מנע עוד הפסד של נהריה, 84:76 בעפולה. בני השרון התאוששה מהגביע מול הגליל, הגבעה גברה על ר"ג

עם התפזרות ענני האופוריה משבוע הגביע, חזרה לה ליגת הכדורסל שלנו היישר אל המחזור העשירי, שפתח את הסיבוב השני. הפינאליסטית המאוכזבת, בני השרון, חזרה הביתה לאולם היובל בהרצליה וחילצה ניצחון לא קל 83:90 על הפועל גליל עליון המתאוששת. עירוני נהריה המשיכה בתקופה השחורה שלה עם ההפסד הרביעי ברציפות, הפעם בעפולה, 84:76. עוד קבוצה שנמצאת בצרות היא אליצור אשקלון, שהפסידה בפעם השלישית ברציפות, 76:74 בבית לראשון לציון. בקרב תחתית חשוב ביותר לשלבים המאוחרים יותר של העונה ניצחה גבעת שמואל את עירוני רמת גן 96:103 אחרי הארכה. המשחק בין מחזיקת הגביע הטרייה, הפועל ירושלים, והאלופה מכבי תל אביב נדחה ליום חמישי, ה-29 במרץ.

בני השרון – הפועל גליל עליון 83:90

אחרי שהדהימה את עולם הכדורסל המקומי כשהדיחה את מכבי תל אביב בחצי גמר הגביע, והושפלה בגמר מול הפועל ירושלים שלושה ימים לאחר מכן, חזרה בני השרון למאבקים בצמרת ליגת העל, וגילתה שגם במסגרת הזו החיים הם לא פיקניק. הקבוצה של עודד קטש, שפתחה את העונה בצורה מחרידה, מתחילה ללבוש צורה עם הצטרפותו של טרה סימונס. בנוסף אליו הגיע לקבוצה גם רכז זר חדש, סטיב לוגאן, אך כיוון שהשחרור הבינלאומי שלו עדיין לא הגיע הוא לא היה רשאי להשתתף במשחק. בני השרון לא הראתה שום נפילה משמעותית בעקבות הטלטלה המנטלית שעברה בשבוע שעבר, אבל נגררה בכל זאת למשחק צמוד. לי ניילון היה כרגיל הסקורר המוביל אצל אפי, ועם יציאתו בחמש עבירות, שלוש דקות לסיום, נכנס קוקי בלצ'ר לתפקיד המנהיג, והביא את הניצחון לחבורה של אפי.

אפי בירנבוים העלה בחמישייה את ארז כץ, קוקי בלצ'ר, משה מזרחי, לי ניילון ועוסמאן סיסה. עודד קטש פתח עם יוגב אוחיון, אבישי גורדון, טרה סימונס, גילי מוסינזון וקני אדלקה. בני השרון נראתה טוב יותר בדקות הפתיחה, אבל הגליל לא נתנה לה לברוח ואף עלתה ליתרון 8:9 אחרי שלשה נדירה של גילי מוסינזון. דקה מאוחר יותר ספג קני אדלקה עבירה שניה מוקדמת וירד לספסל, מה שאיפשר ללי ניילון לחגוג בלא הפרעה מתחת לסלים ולעזור לבני השרון לעלות ל- 9:18. טרה סימונס נכנס אף הוא לקצב מהעבר השני עם סדרת סלים, אבל רשם גם ארבעה איבודים, ובני השרון רק הגדילה את היתרון עד תום הרבע הראשון שהסתיים בתוצאה 17:29. בפתיחת הרבע השני הוריד בירנבוים את לי ניילון לנוח למספר דקות, מה שעלה לו בריצה של הגליל שהצליחה לצמק את הפער עד ל- 31:35 בלבד. אפי הזעיק פסק זמן ושלח את ניילון חזרה לפרקט, מה שעזר לבני השרון להצמיח את ההפרש בחזרה, אבל הזרים של הגליל לא וויתרו וסגרו את המחצית בפיגור מינימלי מבחינתם של 41:45.

ברבע השלישי חזר הסיפור על עצמו, כשבני השרון כבר הובילה בשבע נקודות עם שלשה של ארז כץ, אבל הילדים של הגליל החזיקו מעמד ושלשה של של עומרי כספי קבעה את התוצאה על 60:63 בלבד לבני השרון עם תום הרבע השלישי. בעשר הדקות האחרונות נשארה הגליל במשחק עד הדקות האחרונות, בעזרת כמה קליעות חשובות של אבי בן שימול, שזכה לכמות נכבדת של דקות. כשהשעון הראה על 3:23 דקות לסיום, יצא לי ניילון בעבירה חמישית, עם 27 נקודות במאזנו, והותיר לעודד קטש פתח של תקוה להפתעה. התקווה הזו התבדתה כשקוקי בלצ'ר, שלקח עליו את האחריות בדקות הסיום, צלף נקודות חשובות ועזר לבני השרון לעלות לפער של שבע נקודות, שהספיק לה על מנת להבטיח את הניצחון, 83:90 בסיום.

לבני השרון: לי ניילון 27, עוסמאן סיסה וקוקי בלצ'ר 15 כ"א, ג'ייסון וויליאמס 12, משה מזרחי 9, ארז כץ 8, סקוט גרינמן וניצן חנוכי 2 כ"א. ג'וליוס פייג' לא קלע.

לגליל עליון: טרה סימונס 31, סשה בראטיץ' 21, עמרי כספי 10, אבי בן שימול 7, קני אדלקה 6, גיל מוסינזון ואבישי גורדון 3 כ"א, רוברט רותבארט 2, יוגב אוחיון לא קלע.

קוקי בלצ'ר אמר לערוץ הספורט בתום המשחק: "ברגע שניילון יצא ידעתי שאני צריך לקחת פיקוד, ועשיתי את זה. היינו צריכים את הניצחון הזה אחרי ההפסד המביש לירושלים, אבל חזרנו למסלול".

הפועל גלבוע/עפולה - עירוני נהריה 76:84

אז רכבת הזרים של עירוני נהריה כבר הביאה שמונה תיירים חדשים לצפון, ונדמה שעם כל חילוף המצב רק הולך ומחמיר. מאז אותו ניצחון עצום על הפועל ירושלים ב-35 נקודות הפרש, רושמת קבוצתו של אריאל בית הלחמי את הפסדה הרביעי ברציפות בליגה, והיא יכולה לשים לרגע את חלום הפיינל פור על אש קטנה. קבוצתו של אריאל בית הלחמי קלטה השבוע את הרכז הזר הרביעי שלה העונה, מייקל ג'ונסון, ששוחרר קודם לכן על ידי גלבוע/עפולה, ולא בדיוק הראה הערב משהו שגרם לקבוצתו הקודמת להצטער. נהריה פתחה את המשחק בצורה חלשה מאוד, ונכנעה למשחק אדיר של טונג'י אווג'ובי, שסיים עם 20 נקודות, תשעה ריבאונדים וחמש חטיפות, ובעיקר שיחק עם המון לב. בשבוע הקרוב תחפש גלבוע/עפולה לצרף שחקן פנים זר נוסף, נהריה תבלה את השבוע בנסיון להבין מה השתבש בקבוצה שרצה כל כך יפה בתחילת העונה.

גלבוע/עפולה פתחה עם גוני יזרעאלי, אבי סוכר, צ'ארלס לי, טונג'י אווג'ובי וג'רמיין הול. אריאל בית הלחמי העלה בחמישייה את הרכז הטרי שלו מייקל ג'ונסון, שרק השבוע עזב את עפולה, בנוסף לרביב לימונד, ג'ף גריר, עידו קוז'יקרו וחואן מנדז. ג'ונסון, שכבר קלע העונה סל ניצחון נגד קבוצה אחרת בה שיחק בעבר, גליל עליון, פתח את המשחק בשלשה. ההמשך היה שייך לטונג'י אווג'ובי, שאחרי קדנציה קצרה ומאכזבת בגבעת שמואל מתחיל להראות סימנים של חזרה לכושר, ודקות טובות שלו העלו את עפולה ל- 7:20. בית הלחמי הגיב בהרמת עמית בן דוד וברק פלג מהספסל, שעזרו לאורחים לחזור למשחק, אבל אווג'ובי לא נרגע ונתן לעפולה יתרון 16:27 בסיום הרבע הראשון. המקומיים שמרו על פער דומה עד המחצית, שהסתיימה בתוצאה 39:50. בירידה להפסקה התפרץ אריאל בית הלחמי לעבר השופטים בזעם, התפרצות שזיכתה אותו בעבירה טכנית, ולא היתה רחוקה גם מלגרום להרחקתו.

בפתיחת הרבע השלישי צמח היתרון של גלבוע/עפולה עד 42:59 אחרי שלשה של גוני יזרעאלי, אבל אז לקח עמית בן דוד את הפיקוד עם שמונה נקודות ברציפות ששמרו על נהריה בתמונה לקראת הסיום, וסגרו את הרבע שלישי על 57:65. בפתיחת הרבע האחרון הצליחה נהריה להתקרב עד כדי 63:66, אבל אז עפולה לחצה שוב על הדוושה, ושלשה גדולה של אבי סוכר עשתה את זה 68:76, שתי דקות לסיום. לאחר מכן ספג חואן מנדז את העבירה החמישית שלו, והספיק גם לחטוף עבירה טכנית בדרכו לספסל אחרי שזרק מספר מילים מיותרות לשופט, והסיפור מבחינתה של נהריה נגמר מהר מאוד.

לגלבוע/עפולה: ג'רמיין הול 22 (8 ריבאונדים), טונג'י אוואג'ובי 20 (9 ריבאונדים, 5 חטיפות), יהוא אורלנד 14, אבי סוכר 10 (8 אסיסטים, 5 חטיפות), גוני יזרעאלי (6 אסיסטים) וצ'ארלס לי 8 כ"א, גור פורת 2.

לנהריה: עידו קוז'יקרו 19, רביב לימונד 15, עמית בן דוד 14, מייקל ג'ונסון 8, ג'ף גריר 7, חואן מנדז ו-וודראן ווקושיץ' 6 כ"א, ברק פלג 1. אורי קוקיה לא קלע.

אריאל בית הלחמי הסביר בסיום את הסיבה לעבירה הטכנית שספג: "חיפשתי איזשהו טריגר להעיר את השחקנים שלי. לא נכנסו טוב למשחק, ורדפנו אחריהם כל המשחק. כרגע אנחנו במשבר, צריך להגיד את האמת. אנחנו לא בקצב שלנו, ואיבדנו הרבה ביטחון. נצטרך לאסוף את החבר'ה, ונמצא דרך לצאת מזה. התרופה היחידה היא ניצחון, ואז נחזור לשחק כמו ששיחקנו בחצי הראשון של הסיבוב הראשון".

דני פרנקו אמר בסיום: "הצגנו הרבה לב ואנרגיה, טונג'י נתן משחק הירואי היום. זאת לא משימה קלה לקלוע 84 נקודות על קבוצה מצוינת כמו נהריה שהיא אולי הקבוצה הכי אגרסיבית בליגה. רוב עבודת ההכנה לקראת המשחק היתה מנטלית. אנחנו לא מחפשים מישהו שיהפוך לנו את הקבוצה, אבל כן נביא השבוע שחקן שיעזור לנו בהמשך".

אליצור אשקלון – מכבי ראשון לציון 76:74

אז אשקלון ממשיכה במסורת הרצפים שלה העונה, שנפתחה עם שלושה הפסדים רצופים, נמשכה עם ארבעה ניצחונות, וכעת הגיעה תורו של ההפסד השלישי ברציפות. האוהדים באשקלון זיהו הערב כמה פרצופים מוכרים בקרב שחקני היריבה, בראשותם של בריאן טולברט ועודד שעשוע, שחקני אשקלון בעונה החולפת שגרמו לא מעט נזק לאקסית שלהם.

המקומיים מאשקלון פתחו עם מרכוס האטן, אור איתן, חנן קולמן, שחר כהן וריקרדו מארש. גלעד כץ עלה עם בריאן טולברט, עודד שעשוע, בריאנט מרקסון, חיים שמעונוביץ וברנדון קורץ, בהופעת הבכורה שלו בראשון מול קבוצתו בעונה שעברה. דקות הפתיחה היו כולן של ראשון לציון, שניכר עליה שהשינויים הרבים שעשתה בפגרה עשו לה רק טוב. אחרי שלוש דקות הראה לוח התוצאות על 0:13 לזכות המקומיים, נקודות שהתחלקו בין כל שחקני החמישייה. לאט לאט הצליחו האורחים לחזור, ועד תום הרבע הראשון הקטינו ל- 13:17. ראשל"צ פתחה חזק גם את הרבע השני, והפעם הצליחה להתמיד ביתרון עד המחצית, שהסתיימה בתוצאה 29:43.

ביציאה מחדר ההלבשה החליט מרכוס האטן להחזיר את אשקלון למשחק, והוא עשה זאת בדרך היחידה שהוא יודע - לקלוע, והרבה. 12 נקודות בחמש דקות של הפנומן של אשקלון העבירו את היתרון לצד של המארחים, שסיימו את הרבע השלישי ביתרון 54:55. עשר הדקות האחרונות היו של בריאן טולברט, שחזר לאולם בו שיחק בעונה שעברה, וידע לקבור את הזריקות החשובות בדקות הקלאץ'. בדקה האחרונה קלע עודד שעשוע, עוד אחד ששיחק באשקלון אשתקד, את הסל שסגר את הסיפור, ונתן לגלעד כץ הרבה אוויר לקראת ההמשך.

לראשון לציון: בריאן טולברט 20, בריאנט מרקסון 14, רג'י מור 12, עודד שעשוע 11, ברנדון קורץ 8, איתי לב 5, חיים שמעונוביץ' 4, דסטין ויליפג 2.

לאשקלון: מרכוס האטן 23, ריקרדו מארש 12, אור איתן 11, ליאור ליפשיץ 9, אוריאל מרקו 7, חנן קולמן 6, מושון יעקוסי 3, אנדראה פטרסון 2, שחר כהן 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גבעת שמואל - עירוני רמת גן 96:103 (לאחר הארכה)

אחרי רצף שבעת ההפסדים הנוראי שלה, המשיכה הערב גבעת שמואל בהתאוששות, עם ניצחון שני ברציפות. לניצחון מול קבוצתו של אבנר יאור יש משמעות כפולה, כיוון שמדובר בניצחון שני העונה על רמת גן, מה שמבטיח לגבעה יתרון במקרה של שוויון בנקודות בין שתי הקבוצות בסיום העונה. הקבוצה המקומית לא נבהלה מריצת 0:17 של רמת גן ברבע הראשון, וכירסמה ביתרון לאורך כל המשחק עד הסיום. בשניות האחרונות של הרבע האחרון קלע יובל נעימי, שהיה ענק עם 30 נקודות (10 מ-11 מהשדה!), סל גדול שכפה הארכה ממש עם הבאזר. בתוספת הזמן המשיך נעימי בהצגה, ושלח את הקהל באור יהודה הביתה מבסוט.

גבעת שמואל עלתה עם ג'יי סטרייט, בו דייויס, משה ברנר, דרור כהן ודיון תומאס. האורחים מרמת גן פתחו עם ג'ון אלן, שמוליק ברנר, איציק אוחנון, דריל ווילסון וטוראיי בראגס. אחרי שתי שלשות מוקדמות של בו דייויס שנתנו לגבעה יתרון 2:6, פתחה רמת גן מבערים, ויצאה לריצה מדהימה של 0:17, כולל שבע אישיות של ג'ון אלן ומהלך של שלשה ועבירה של הזר החדש, דריל ווילסון. שלשה של יובל נעימי קטעה את הבצורת של המקומיים, שהצליחו לסיים את הרבע הראשון בפיגור סביר של 24:13.

מאוששים מהחזרה שלהם למשחק, הצליחו שחקניו של עופר ברקוביץ' להקטין עד ל- 37:33, בזכות דקות טובות של דרור כהן. רמת גן הקפיצה את היתרון שוב עד לשבע נקודות, אבל פוש אחרון של הגבעה הוריד אותה להפסקה בפיגור 42:37 בלבד. עד לסיום הרבע השלישי היא כבר התקרבה עד כדי נקודה בלבד, 61:60, וגררה את האורחים לרבע אחרון צמוד, שהסתיים בשוויון תודות לקליעה הירואית של יובל נעימי שכפתה הארכה, שבה נסחפה גבעת שמואל על גלי המומנטום כל הדרך לניצחון.

לגבעת שמואל: יובל נעימי 30 (10 מ-11 מהשדה, 7 מ-7 מהקו), בו דיוויס 18 ו-9 ריבאונדים, ווין וואלאס ומשה ברנר 15 כ"א, דרור כהן 8, דיון תומאס 7, ג'יי סטרייט ודרור דוידי 4 כ"א, אורן אהרוני 2.

לרמת גן: ג'ון אלן 23, דריל ווילסון 20 (5 אסיסטים), ג'אי לואיס 12, איציק אוחנון 11, טוראיי בראגס 10, שמוליק ברנר 7 (5 אסיסטים), אלישי כדיר 6, איתי גרינבוים 5, אור ברנר וארז קוחנסקי 1 כ"א.

המאמן המנצח, עופר ברקוביץ': "הניצחון הזה היה חשוב מאוד, עשינו את זה עם הרבה הקרבה ונחישות, וגם מעט מזל. יובל נעימי במאני טיים היה ההבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully