וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכולם עכשיו נפתח התיאבון"

דני קליין וירושלים חגגו גביע שלישי אחרי ה-85:103 על בני השרון. טפירו: "עכשיו נלך שלב שלב". ארז כץ: "השבוע התחיל כחלום ונגמר כסיוט"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

אם אתה מאמן, ואתה מקבל שיחה מראש הממשלה, קרוב לודאי שקוראים לך פיני גרשון והרגע זכית ביורוליג. אבל לא עוד. מסתבר שהיום מספיק לזכות באחד משני התארים של הכדורסל הישראלי, בתנאי שהקבוצה שלך היא לא מכבי תל אביב.

וזה בדיוק מה שקרה הערב (חמישי) לדן שמיר, שבשנתו הראשונה כמאמן ראשי עם הפועל ירושלים חגג זכיה בגביע המדינה אחרי ניצחון כל כך חד צדדי, 85:103 על בני השרון. והאמת? אפשר היה לחשוב לרגע שאכן ראינו הערב ביד אליהו את מכבי תל אביב, אולי מכבי תל אביב החדשה.

10 שנים חלפו מאז הזכיה האדומה האחרונה בגביע, זו של עדי גורדון, בילי תומפסון וגדי קידר, אלא שהפעם נעדרו הצהובים מההיכל. לפחות על הפרקט. אוהדי ירושלים, שמעל 7000 מהם צבעו את ההיכל באדום בוהק, לא שכחו לרגע את היריבה השנואה, שהוזכרו במרבית הפזמונים ביציע. בכל מקרה, האדומים יצטרכו עוד להוכיח העונה שהם יכולים גם למכבי תל אביב עצמה.

בני השרון, קבוצה עם היסטוריה ריאלית של 5 שנים בקונספט הנוכחי, הפילה ביום שני את האימפריה הצהובה בזכות משחק התעלות טקטי ומנטאלי, אבל לא יכלה היום לקבוצה חזקה ועמוקה ממנה, ובעיקר מותשת הרבה פחות.

"עם קהל כמו שלנו אי אפשר היה להפסיד"

מאמן ירושלים דן שמיר, שרק לפני חודשיים הקריירה הטרייה שלו נראתה בשקיעה של ממש, אמר בסיום המשחק: "באנו יותר מפוקסים ויותר מוכנים והוצאנו לפועל את התכניות שלנו. התמודדנו מול דברים לא פשוטים, היינו במשבר וזה רק מראה כמה דברים הם הפיכים. להיות עכשיו למעלה זה כיף מדהים. אנחנו רק באמצע הדרך ועברנו די הרבה".

הקפטן מאיר טפירו, שהניף את גביע המדינה שמהווה תואר ישראלי ראשון בקריירה שלו (אחרי גביע הירידים עם נאנסי הצרפתית), סיפר: "הגיע הזמן שגם בארץ נעשה את זה, תראו איזה עניין זה עושה לכדורסל שקבוצה אחרת לוקחת גביע. בני השרון קבוצה מצויינת, הערכנו אותם מקצועית ואני שמח שעשינו משחק טוב. עכשיו נלך שלב שלב. הייתה כאן אווירה מדהימה ועם קהל כמו שלנו אי אפשר היה להפסיד את המשחק. אני חושב שבחודשיים האחרונים כל אחד מאיתנו מצא את המקום שלו".

המנהיג של ירושלים, דרור חג'ג': "עשר-עשרים שנה, לא יודע כמה, מנסים לבנות אלטרנטיבה. זה מגיע לאדומים האלה". גיא פניני, עד העונה בבני השרון, סיפר: "אני אוהב את האנשים בבני השרון ויש לי מחמאות על מה שעשו, אבל היינו גדולים עליהם היום. ההרגשה היא שאפשר ללכת עד הסוף השנה בכל תואר".

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין חלק את רגשותיו וגם התייחס לעתיד: "לכולם עכשיו נפתח התיאבון ואני מקווה שנשיג עוד תואר השנה. מילה טובה גם לכדורסל בישראל ואני מקווה שיהיו לנו עוד הרבה ערבים כאלה. הגיע הזמן לחייך אחרי 10 שנים, שמחה גדולה בירושלים. אני שמח מאוד בשביל הקהל הזה שלא יחזור עצוב לירושלים".

"מי שחי בתוך הקבוצה מבין כמה קשיים היו לנו בשנה האחרונה ואני שמח שהגענו לשיא בערב נתון עם קבוצה מצויינת ומאמן מצויין כדי לזכות בגביע. אני מאמין שהשחקנים יגיעו מפוקסים למשחק ביום שלישי ביול"ב, לגבי הפיינל פור עוד מוקדם לדבר אבל כמו שראיתם, הכל פתוח. לא השתנה שום דבר בקבוצה, אנחנו ממשיכים קדימה. אני לא רוצה לפתוח אשליות בנושאים שונים, אבל אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק".

מאמן בני השרון אפי בירנבוים סיכם: "שיחקנו עד הסוף ולא נתנו שתהיה תבוסה גדולה מדי. אחרי שירושלים התחילה להוביל היו חסרות אנרגיות. השחקנים נתנו הכל כדי שההפרש לא יצמח, כי היה משחק חד צדדי בחצי השני. ליותר מדי שחקנים שלנו לא היו רגליים הערב. צריך לתת מחמאות לקבוצה ממול".

קפטן בני השרון ארז כץ, בעבר קפטן ירושלים, היה מאוכזב מאוד. "השבוע הזה התחיל כחלום ורוד והסתיים כסיוט. ירושלים באו הרבה יותר מרוכזים ואגרסיביים, התעלו בכל פרמטר של המשחק והגיע להם לזכות בגביע. רצינו לנצח את המשחק ולקחת את הגביע, אבל היו יותר טובים. אני שמח בשביל הקהל של ירושלים - שיהנו מהניצחון, זה מגיע להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully