וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה הגרועה ביותר

ניצן חורש

9.2.2007 / 10:23

כשסיפור האליפות נראה סגור, ניצן חורש מקדים לסכם את העונה ותוהה למה הליגה שלנו כל כך כעוסה, נטולת היגיון וחסרת חן

ערב המחזור ה-20 נראה שהסיפור של ליגת העל לעונת 2006/7 גמור. אם זו הייתה עונת כדורגל רגילה אפשר עוד היה לסייג, ולהגיד שנראה כי הליגה סגורה ומוכרעת, אלא אם כן יקרה משהו מרעיש במיוחד. אבל אילו דברים מרעישים כבר יכולים לקרות העונה שישנו משהו למישהו? יגלו פרשה מסועפת של מכירות משחקים? יזרקו על שחקן כדורגל באמצע משחק בבלומפילד רימון הלם? מרוב רעש רקע, גם דברים מרעישים כבר לא עושים היום רעש. אפשר להגיד בשקט שהעונה נגמרה.

הקטטר של נמני

ליגת העל בהחלט מציגה העונה פאזה חגיגית במיוחד. זה נכון שתמיד לכלכו על הכדורגל הישראלי, אבל לפחות היה לו חן. אמנם חן של אולם אירועים בלב אזור תעשייה - אבל בכל זאת. איזו שהיא חדווה ייחודית, שמשלבת אווירת חלטורה קשה עם יומרות מפוברקות, טירלול שיוצר אם לא כדורגל טוב אז לפחות סיפורי כדורגל טובים. בלי לצאת ביותר מדי הצהרות, ניטלו מהליגה הזו העונה החן והחדווה. נשארו מרירות במקרה הטוב, ואפאטיות במקרה העוד יותר רע.

ריפרוף על טבלת הליגה מציג מנעד של טעם חמוץ/ קלישות/ דם רע מלמעלה למטה. הקבוצה במקום השני, הפועל ת"א, פיטרה את המאמן שלה רק השבוע. ילד ישאל את עצמו: מקום שני ושלב שני באופ"א - זה אמור להיות טוב, לא? אז למה הם כל כך סובלים שם? הקבוצה במקום השלישי, מכבי ת"א, היא עוד הצלחה טבלאית מובהקת, אבל גם המורעלים שבאוהדיה מתקשים להבין איך גיבוב השחקנים שלה, פלוס 20 דקות בשבוע של נמני עם קטטר, הגיע לכאן. מוזר ו(לא) מעניין.

באמצע הטבלה נמצאת מכבי חיפה, האלופה היוצאת, שהעזה להפסיד אליפות רביעית ברציפות (חוצפה!) ושהאוהדים שלה זורקים מטריות (פטנט?) על המאמן לאות הוקרה על שנים רוויות תארים. בתחתית, אוהדי הכח עמידר מאיימים לנטוש את הקבוצה בעונת הקאמבק החגיגית שלה - בגלל שהיא לא משחקת מדי שבוע במדים בצבע סגול. האם בשביל לנטוש קבוצה לא צריך קודם כל להגיע למשחקיה? בהפועל פתח תקוה שחקן תבע את המאמן שקילל אותו, בהרצליה אריאל שיימן וכל מילה נוספת רק תעשה לו כבוד.

בית"ר אלופה. אז מה?

בין הצמרת לתחתית נמצאות קבוצות העונות לשמות כמו מ.ס אשדוד, מכבי פתח תקוה, מכבי נתניה והפועל כפר סבא - אם כי ניסוי מעניין יוכיח כי באם יחליפו ביניהן תלבושות ושחקנים איש לא יחוש בהבדל. כולן כבר היו הפתעת העונה, וכישלון העונה, והן ממשיכות להתנודד להן בלי קצה חוט של היגיון בין ניצחונות להפסדים, כל אחד מקרי יותר ממשנהו. הליגה העונה סקסית כמו פרדי דוד, אמינה כמו אלי כהן ומסעירה כמו ניר לוין. המוזיקה שלה היא מקהלת אוהדים של בני יהודה ששרים ליאמר "נאצי", כשתבלין השארם שלה הוא ההומור המאופק של אבי איבגי.

לגבי הכדורגל עצמו: בדרך כלל קיטורים על הרמה בליגה הם חוסר הבנה של מהות הכדורגל הישראלי, אבל הפעם לא נעים: כנראה שהעונה באמת נחצה איזה שיא בתחום הזה, שקצת קשה לעכל. מי שיכול לציין שלושה משחקים מלהיבים ששוחקו העונה מוזמן לאשפז את עצמו, ברוח טובה וללא כפייה, באחד המוסדות המתאימים. יעידו על כך טוב מכולם אוהדי בית"ר ירושלים: בניגוד לאליפויות קודמות של הקבוצה שלוו בתצוגות מפחידות, התואר הקרב של בית"ר חסר הוד והדר בית"רי. זה שהוא ראוותני לא נותן לו טיפת סטייל. בית"ר עדיין לא קבוצה באמת, לא משחקת טוב יותר ממחצית, כבר העיפה העונה מאמן ויושב ראש, מחקה חלק מרשימת הכוכבים שלה והיא עדיין בוחנת זרים. רק לפני חודש הבעלים שלה אמר שהיא כישלון, ובחדוות היצירה הזו היא לוקחת על הדרך אליפות. אם לפני תחילת העונה השאלה המסקרנת הייתה האם ארקדי גאידמק יוכל לקנות לעצמו אליפות, התשובה בסיומה היא: כן, אבל אז מה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully