וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא אנחנו, זה הכיבוש

יאיר ג'יי רונן

8.2.2007 / 13:37

המכביסטים לא אוהבים ששונאיהם צצים לפתע מחוריהם, אבל הרי שלטון היחיד המדכא של מכבי בכדורסל הוא שדחק אותנו אליהם. תשובה לפז חסדאי

אהה, מכביסטים, כמה שאתם נהנים להיעלב. טוריו הנפלאים של פז חסדאי לא נעלמים מעיניי בדרך כלל, בשל שנינותו העוקצנית. אבל הפעם במיוחד אני מסכים איתו. גם אני לא מחבב במיוחד טרמפיסטים של ספורט, שפתאום מתעוררים כשקורה משהו מעניין. אבל בכל הנוגע לכדורסל, ובעיקר זה הישראלי, אני רחוק מלהיות טרמפיסט. הוא יקר ללבי מאוד. אין לי מושג מדוע ולמה, כנראה בשל המזוכיזם הקשה בו אני לוקה, הכולל גם את אהדת האדומים מתל-אביב בארץ והלוזרים מניו-יורק ב-NBA.

המכביסטים לא אוהבים ששונאי מכבי צצים לפתע מהחורים שלהם כדי להפגין את שמחתם לאיד, אבל האין זה רק טבעי? האין זאת כי מכבי בעצמה דחקה אותם ברמיסה גסה אל החורים הללו? מה בסך הכל ביקשנו? מדינת כדורסל משלנו, עצמאות וחופש. אז אמנם חלקנו רוצים לזרוק את מכבי וכל מה שקשור בה לים התיכון, חלקנו אף מגזימים לגמרי במעשי טרור נפשעים ללא פרופורציות, וזה לא בסדר, אבל זה מה שכיבוש בן 35 שנה עושה לאנשים: הופך אותם לחיות רעות ומיליטריסטיות.

ברגע שהילדים האמיצים ושוחרי החירות שלנו מצליחים לדחוק את הטנק לפינה בעזרת כמה אבנים ובקבוקי מולוטוב מהסגנון הפרטיזני, הרי ברור שהאחרים יקפצו משמחה וישרפו את דגל הכובשים הסוררים. אותם כובשים סוררים שהרסו כל פינת חמד שעל אדמתנו, נטלו כל חדווה ספורטיבית מינימלית של תחרות ועניין ומחקו לחלוטין את החיוך מעל פנינו.

אל תצפו שאביע את דעותיי המלומדות והמנומקות המסבירות מדוע ולמה מכבי בתפקיד הכובש הצורר וכל השאר נכבשים ובני מיעוטים. זה שמור ליום ומועד אחר, ליום בו תקום מדינתנו הנחשקת. תבואו ותאמרו שמכבי לא אשמה במצב שנוצר, וששמעון מזרחי הוא דוד טוב שדואג לייצג אותנו בכבוד בפיב"א. וואלה, לא בא לי להתווכח. בא לי רק להציג את העובדות. ואלו הן העובדות הקשות והכואבות

כפי שחסדאי ציין, עם ישראל אכן לא עוקב באדיקות אחרי משחקי הגביע ומן הסתם גם לא אחרי "ערב הכדורסל הגדול" של ערוץ 5 (נו באמת, יש גבול לפאתטיות). אפילו אני ושכמותי, אודה ואתוודה, כבר לא מרותק למסך: עברתי לשיטה דינאמית יותר, בה הטלוויזיה דלוקה ברקע ואני יושב על עיסוקיי במחשב, ואם קורה משהו מעניין אני עובר לטלוויזיה. וכך עשיתי גם ביום שני, וכשספאחיה לקח טיים אאוט ב- 16:2, נטשתי את המחשב עם תקווה ואמונה גדולה בלב.

אל לכם לדאוג אוהדי מכבי, ובוודאי אל לכם לכעוס כל כך. רגע אושר פה, רגע אושר שם, זה כל מה שנקבל, אז מה אתם קופצים? להפך, לטובתכם עדיף שנשחרר קיטור מדי פעם, לפני שנחזור לסבל של משטר הכיבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully