וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: זו שעולה וזו שיורדת

8.2.2007 / 11:52

צפון קרוליינה הכריעה את דיוק 73:79, קברה ליריבתה הגדולה כמעט סופית את העונה, והחזירה את עצמה בגדול למאבק על תואר האליפות

לוח המשחקים השבוע הוקדש ברובו למפגשים בין יריבות היסטוריות, מה שהביא לעליית מפלס המתח גם אצל הקבוצות שכבר איבדו את הסיכוי להתברג לטורניר המכללות, כי הרי הדרבי, כמו בכל מקום בעולם, הוא מעל הכל.

במוקד העניינים, כמו בכל שנה, היה המשחק בין שתי היריבות הגדולות ביותר בכדורסל (ויש שיטענו שגם בספורט האמריקאי כולו) - דיוק וצפון קרוליינה. המפגש ביניהן לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) היה ה-123 ברציפות שבו לפחות אחת מהן נמצאת בטופ 25, אבל בעוד שהחניכים של רוי וויליאמס הולכים ובונים לעצמם רזומה של מדורגת ראשונה לקראת הטורניר, הדוקיס, שספגו הפסד שלישי ברציפות לראשונה אחרי יותר מעשר שנים, ייאלצו ככל הנראה לזנוח את הציפיות מהעונה הנוכחית ולחכות בסבלנות לשנה הבאה.

דיוק (16) – צפון קרוליינה (5) 79:73

הקונספט של עולם המכללות לא מאפשר לאף מכללה, טובה ככל שתהיה, להישאר תמיד בטופ. שחקנים עוזבים, דורות מתחלפים, ומדי פעם מגיעה איזו שנת שפל. צפון קרוליינה חוותה שנה שכזו בעונה שעברה, אחרי שאיבדה את שמונת השחקנים המובילים שלה מעונת האליפות של 2005. הפעם זהו תורה של דיוק, שנחלשה בצורה קיצונית בעקבות נטישתם של ג'יי ג'יי רדיק ושלדון וויליאמס. ההבדל הוא, שבעוד שהטאר הילס חיממו לאוהדים שלהם את הלב ב-2006 עם קבוצה סימפטית ומפתיעה (שאף השיגה ניצחון יוקרתי מאין כמוהו בקמרון אינדור על דיוק הגדולה ההיא), הבלו דבילס של העונה רק מביאים לקהל שלהם את הסעיף.

כדי למנוע ביזיון נוסף אחרי שני הפסדים רצופים, ניסה מייק ששבסקי לזעזע את הקבוצה שלו הלילה על ידי העלאתם בחמישייה של שני פרשמנים, ג'רלד הנדרסון ובריאן זובק, במקומם של שניים מהקפטנים שלו, ג'וש מקרוברטס ודמרקוס נלסון. הניסוי הוכתר בהצלחה כשדיוק פתחה יתרון של עשר נקודות בדקות הפתיחה, אבל הטאר הילס, למרות משחק לא מבריק, הצליחו לשמור על פער סביר. המפנה הגדול התרחש 12 דקות לסיום, כשטיילר הנסברו הדביק למקרוברטס את העבירה הרביעית שלו, מה שאילץ את הביג מן של הדוקיס לחזור לספסל, ואיפשר לצפון קרוליינה לצאת לריצה משלה.

הטאר הילס, שחטפו על הראש ממאמנם רוי וויליאמס על חוסר החשק שהפגינו במשחק ההפסד לצפון קרוליינה סטייט בשבת, הוכיחו במחצית השניה שאם הם מפוקסים, העומק והכישרון שלהם יאפשר להם לנצח כמעט כל משחק, גם בימים פחות טובים. הם הציגו לחץ בלתי פוסק על הכדור, סחטו ליריבתם את המיץ והשתלטו על המשחק. חמש דקות לסיום העלה ריישון טרי את ההילס ליתרון, ולדבילס המותשים כבר לא היתה תשובה. הם החטיאו זריקת עונשין אחת אחרי השניה (סה"כ 3 מ-10 מהקו במחצית השניה), ושלחו את האוהדים המוטרפים שלהם הביתה בדמעות.

ברנדן רייט הוביל את המנצחים עם 19 נקודות ותשעה ריבאונדים, הנסברו הוסיף 16 משלו, ולאווסון הנהדר סיים עם 15 ושמונה אסיסטים. ווין אלינגטון, ששיחק לראשונה נגד חברו לתיכון בעונה שעברה, ג'רלד הנדרסון, קלע ארבע נקודות בלבד, בעוד שהנדרסון סיים עם 14 בצד הנגדי. פרשמן נוסף, ג'ון שייר, צלף שיא קריירה של 26 נקודות לבלו דבילס.

אויבות מבית

יו.סי.אל.איי (2) – יו. אס. סי (19) 65:70

הנה לכם יריבות, שקיימת שנים רבות במגרש הפוטבול, ועשויה לחקות בשנים הקרובות גם על מגרש הכדורסל את זו שתוארה בפסקה הקודמת. השילוב של קרבת הקמפוסים, השנאה היוקדת בין מחנות האוהדים, החזרה של UCLA לצמרת וההתחזקות המתמדת של USC יכול ליצור כאן משהו לא רע בכלל.

הטרוג'אנס המפתיעים הובילו במשך רוב המשחק, אבל איבדו את הריכוז בדקות האחרונות, ועבירה טכנית שנשרקה לחובתו של הסיניור לודריק סטיוארט, ארבע וחצי דקות לסיום, העניקה את המומנטום לברוינס. ארון אפללו היה, כמו תמיד, האיש של UCLA ברגעי ההכרעה, כשקלע 13 מתוך ה-16 שלו במחצית השניה. דארן קוליסון עזר לו עם 17. ניק יאנג הוליך את האורחים עם 20 נקודות, אבל גם עם חמישה איבודים.

טקסס איי.&.אם (6) – טקסס 82:100

מסע הקסם של בילי גילספי וטקסס A&M נמשך. רק לפני שלוש שנים סיימו האגיס את משחקי הביג 12 במאזן מחפיר של 16:0, והיום הם ניצבים לבדם בראש החטיבה, ומאיימים לעשות שמות גם בטורניר הגדול במרץ. גם ההגעה של הלונגהורס וקווין דוראנט לקולג' סטיישן לא הרתיעה אותם, ולמרות שנקלעו לבעיית עבירות קשה ונאלצו לשחק דקות ארוכות ללא כוכבם הגדול אייסי לאו שסובב את הקרסול, ידעו האגיס לנצח בסיום, ועוד בצורה מרשימה.

דוראנט מצידו נתן עוד תצוגת תכלית עם 28 נקודות ו-15 קרשים, אבל לא היה יציב מספיק. אחרי מחצית ראשונה חלשה עם 3 מ-10 מהשדה, הוא קבר 12 נקודות מהירות אחרי ההפסקה, אבל לקראת הסיום שוב התקרר ולא הצליח למנוע את ההפסד השביעי של טקסס העונה. ג'וש קרטר הוביל את האגיס עם 24, לאו תרם 21 ו-15 אסיסטים על רגל אחת. ההבלחה הבאה של דוראנט על מסך הטלוויזיה שלנו תגיע בלילה שבין שני לשלישי, בשחזור של הקרב הגדול מול מריו בוגאן ואוקלהומה סטייט, הפעם באוסטין.

אוהיו סטייט (3) – מישיגן 63:76

ליריבות הזו יש היסטוריה של מעל מאה שנים, אבל הפער הגדול ברמת הקבוצות הפחית מהדרמה סביב המשחק, בנוסף לסופת שלגים עזה בקולומבוס, שגרמה לאולם של הבאקאייז להיות חצי ריק דווקא במשחק החשוב כל כך לאוהדים. גרג אודן, שמשחק בלב כבד אחרי מותו של חברו הטוב ביותר בתאונת דרכים בשבוע שעבר, סיים עם 17 נקודות, שבעה ריבאונדים ושבע חסימות. מייק קונלי ג'וניור, שננזף לאחרונה על ידי מאמנו ת'אד מאטה על כך שהוא לא זורק מספיק, קלע שיא קריירה של 23 נקודות (9 מ-12 מהשדה), ולא שכח גם לחלק שישה אסיסטים. קורטני סימס בלט אצל הוולברינס עם 17.

משחקים נוספים:

המדורגת ראשונה, פלורידה, נראית מוכנה לקרב מול קנטאקי בשבת, אחרי ניצחון חוץ 61:71 על ג'ורג'יה. מי שלא נראית מוכנה לכלום היא LSU, שהפסידה גם לטנסי, 70:67, וצנחה למקום האחרון ב-SEC מערב. אלבמה שרדה עוד קרב צמוד עם 79:80 על מיסיסיפי סטייט, בזכות עוד סל ניצחון של רונלד סטיל. בביג 12, קנזס אותתה לבוב האגינס מיהי בעלת הבית במדינה כשמחצה את קנזס סטייט 70:97. לאוקלהומה סטייט הלך קצת פחות טוב בדרבי שלה, והיא נכנעה 67:60 לאוקלהומה, הפסד שיכול לדחוק את הקאובויז אל מחוץ לדירוג. על המהלך המטומטם של השבוע חתום צ'ארלס בורגס מטקסס טק, שזינק לקווים על מנת להציל כדור אבוד בשניות הסיום מול נברסקה, ומסר ישירות לצ'ארלס ריצ'רדסון, שקבר את השלשה המנצחת עם הבאזר. לא בדיוק מהלך נבון, בטח לא כשאתה משחק תחת בובי נייט. אייר פורס, המדורגת 15, חטפה סטירה מצלצלת מסן דייגו סטייט, 62:41, וגם היא צפויה לצנוח בדירוג.

שידורי סוף השבוע של ESPN יחלו בלילה שבין חמישי לשישי עם דה פול נגד נוטרדאם (2:00) ו-UAB נגד ממפיס (4:00), וימשיכו במוצאי שבת עם וויסקונסין נגד אייווה (21:00), ואוקלהומה סטייט נגד טקסס טק (23:00).

בפוקס נרשמת התעוררות, עם משחק אחד בשידור ישיר (טנסי נגד ואנדרבילט, מוצ"ש, 20:00), לצד האסופה המוכרת של השידורים הדחויים, כולם הפעם ביום שני: בוסטון קולג' נגד פלורידה סטייט (6:00), סטנפורד נגד וושינגטון (11:00) ודיוק נגד מרילנד (21:00).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully