וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד - המועדון הרווחי בעולם

8.2.2007 / 11:13

לפי הבי.בי.סי הכנסותיה עלו ב-2006 ל-400 מיליון דולר. ברצלונה עלתה למקום השני, יובנטוס בשלישי, מנצ'סטר יונייטד ירדה מ-2 ל-4

מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד נפל מהמקום השני למקום הרביעי ברשימת מועדוני הכדורגל העשירים ביותר בעולם. זאת לפי דיווח אתר ה"בי.בי.סי". מדורגות ברשימה לפניו קבוצות ריאל מדריד, ברצלונה ויובנטוס. יונייטד הובילה את ליגת דלויט להכנסות מכדורגל (Deloitte Football Money League), המדרגת את מועדוני הכדורגל בעולם לפי הכנסות, במשך 8 שנים - עד שהודחה ממקומה על ידי ריאל מדריד בשנה שעברה.

מועדוני כדורגל בריטים תופסים 8 מקומות מתוך 20 המקומות בטבלת דלויט, אשר מפרסמת כל שנה חברת רואי החשבון דלויט, בהתבסס על הכנסות מהשנים 2005 ו-2006. יונייטד היה המועדון הרווחי ביותר בעולם, עם רווח של 49.7 מיליון ליש"ט (98 מיליון דולר), עד ליוני 2006.

נתוני דלויט כוללים חישוב של מכירות כרטיסים למשחקים, חוזים על מוצרים ושידורים של המשחקים, אך אינם כוללים הכנסות מהעברות שחקנים בין קבוצות ושולי רווח. 20 המועדונים ברשימה רושמים יחדיו הכנסות העולות על 2.1 מיליארד ליש"ט (כ-4 מיליארד דולר).

ריאל מדריד מחזיקה בכתר המועדון הרווחי בעולם, לפי מונחי הכנסה. הכנסות המועדון עלו ב-2006 ל-202 מיליון ליש"ט לעומת 186.2 מיליון בשנה הקודמת. ברצלונה עקפה את מנצ'סטר יונייטד ומדורגת במקום השני על רקע נצחונה בליגת האלופות באירופה. המועדון האיטלקי יובנטוס התקדם למקום השלישי. יונייטד ירדה למקום הרביעי לאחר שהכנסותיה עלו ל-167.8 מיליון ליש"ט בלבד לעומת 166.4 מיליון ליש"ט אשתקד.

דלויט מעריכה כי הנפילה של יונייטד עשויה להיות זמנית בלבד, על רקע התרחבות אצטדיון אולד טרפורד הצפויה להגדיל את הכנסות המועדון באופן משמעותי. כמו כן, בעזרת חוזי הטלוויזיה המנופחים אשר יכנסו לתוקפם בשנה הבאה, מועדוני הכדורגל הבריטים עשויים למלא יותר ממחצית הרשימה ב-2007/8. עם זאת, הזהירה דלויט כי שני מועדוני הענק הספרדים לא יוותרו על מקומותיהם כמובילי הרשימה בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully