וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו דהאן: "קיבלתי כסף מנתניה עבור ייעוץ"

8.2.2007 / 8:17

דודו דהאן מודה שתיווך בעסקת סאנוגו עוד כשהיה סקאוט בהכח, אבל טוען שעשה זאת דרך חברה פרטית. "לא קיבלתי עמלת סוכן, אני איש מקצוע"

פרשת מוסא סאנוגו שנחשפה ב"חדשות נתניה", לפיה השחקן נכנס עם הויזה של הכח עמידר לישראל וחתם במכבי נתניה, מעלה הרבה סימני שאלה. לפי השמועות, נתניה העבירה לסקאוט דודו דהאן כסף עבור העסקה, אך הוא איננו סוכן מורשה. דהאן לא מכחיש שקיבל מיאמר כספים, אבל טוען לראשונה שהחשבונית נרשמה עבור שירותי סקאוטינג שהוא מפעיל באמצעות חברה פרטית. גם הפעם נקשר שמו של סוכן השחקנים דדה חדד לעסקה, אבל הוא מצהיר שכסף הוא לא ראה. דהאן טוען שחדד לא היה צד בעסקה, האחרון טוען שהגיע הזמן שההתאחדות תיכנס לתמונה. כל מה שלא ידעתם על עסקת העברתו של החלוץ מחוץ השנהב לנתניה.

הסכסוך המתוקשר בין חדד לדהאן, בנוגע לחלוץ הקונגולזי, הונורה קאבונגו, כבר הסתיים. האמת? זה בעצם לא הכל, אולי אפילו רק קצה הקרחון לקראת מה שאתם הולכים לקרוא עכשיו. לפני שנתחיל, ראוי להדגיש, כי אין קשר בין הסכסוך על קאבונגו לבין הסיפור הבא, אלו שני שחקנים שונים. השבוע הגיעו למערכת שמועות כאילו דהאן, שהוא לא סוכן מורשה, קיבל כספים מדניאל יאמר עבור עסקת סאנוגו. בלי קשר, גם דהאן וגם חדד טוענים שהחלוץ מחוף השנהב שחתם בנתניה, מוסא סאנוגו, הגיע בזכותו לקבוצה. דהאן, בראיון חושפני, מודה כי הוא אכן קיבל כספים מהקבוצה של דניאל יאמר, אבל מתברר שהחשבונית הגיעה על שם חברת סקאוטינג פרטית שהוא מפעיל ושחדד כלל לא קשור לעסקה. לפי דבריו, דהאן טוען כי הכל נעשה באופן חוקי, כלומר הכסף התקבל עבור החברה שלו. כשאנחנו פנינו לגורמים בהנהלה, אגב, הודיעו לנו שהשחקן מיוצג על ידי חדד. הסוכן לא מכחיש שגישר, אבל טוען שעשה זאת מתוך הסכמה של עטר ומתוך החלטה שמעורבותו בעסקה לא תפגע בזכויותיו של דהאן שקיבל, כאמור, כסף עבור שירותיו כיועץ. אנחנו ערכנו ראיון עם חדד ודהאן. עכשיו תקראו ותחליטו אתם.

עמלת סוכן

דדה חדד, עד כמה היית מעורב בעסקת סאנוגו?

"דודו דהאן היה בקשר עם ראובן עטר ולא הייתי מעורב בכלל בעסקה הזאת. לפני שהוא היה אמור לנחות נודע לי שהעסקה התפוצצה והצעתי לראובן עטר את שירותי בתיווך עם הקבוצה שלו בבלגיה. ראובן הסכים, אבל עשיתי את זה בתנאי שהזכויות של דודו דהאן בעסקה לא ייפגעו. פתאום מישהו דרש יותר כסף וכשנכנסתי לתמונה ודיברתי עם המנהל המקצועי של בריסל והצלחתי להחזיר אותו לסכומים הראשונים בעזרת אנשי קשר מאוד חזקים שלי בבלגיה. הגענו להסכם ומפה דודו המשיך לייצג אותו".

כמו שחשפנו, דודו דהאן הוציא לו ויזה על חשבון הכח. למה זה קורה?

"השחקן הוצע להכח. אתה שואל למה הוא לא הגיע? לא יודע איך דודו עובד ומהן שיטות העבודה שלו. הוא שוחח עם הכח והבהיר להם שהם לא יכולים לעמוד בעלויות שלו".

בהכח טוענים שהשכר שלו הוא 10 אלף יורו בחודש, אבל בנתניה הוא חתם תמורת סכום נמוך מזה. לא נראה לך משונה?

"השאלה המרכזית היא למה להוציא ויזה לשחקן לפני שמסכמים תנאים, שכר וסכומי השאלה. הרי בשום מקום אין דבר כזה, שמוציאים ויזה לפני שסוגרים תנאים".

אוקיי, עכשיו ברור שאתה ודודו דהאן תיווכתם בעסקה. אז איך מתחלקת העמלה ביניכם, חצי חצי?

"אני עזרתי ולכן דניאל יאמר התקשר אליי והודיע לי שאקבל איזו עמלה מתוך העסקה. אמרתי שבשום פנים ואופן אני לא מוכן לקבל אגורה, שאני עושה הכל למען המשפחה שלי, כחבר".

ודודו דהאן? אמור לקבל נתח?

"לפי מה שאני מבין, לכאורה יש משהו בזה".

הוא לא עובד בחינם.

"ברור שלא".

רגע, למה בעצם לא ביקשת עמלה. הרי אתה יודע שדודו דהאן לא יכול לקבל נתח. הוא לא סוכן מורשה.

"אם רציתי, הייתי מקבל נתח, אבל זה לא היה הוגן כלפי המאמן וכלפי מכבי נתניה. בסך הכל אם הייתי מטרפד את העסקה לא היה יוצא לי מזה כלום. מה שחשוב זה ההצלחה. ונניח, בלי קשר לדהאן ורק לשם המחשה, שסוכן מסוים יפעל על שם של סוכן מורשה במקביל אליי. מה אני כבר יכול לעשות?".

בחזרה לדודו דהאן. את קאבונגו הוא הביא להכח כי הוא עובד כסקאוט במועדון. למה הוא התערב בנושא סאנוגו?

"בתוקף תפקידו כסקאוט מותר לו לעקוב אחר שחקנים עבור הקבוצה שהוא עובד בה. אני לא רואה את זה בעין יפה כשסקאוט של מועדון מציע שחקנים למועדון אחר באופן ישיר, אפילו אם הוא עובד דרך סוכנים אחרים. מבחינתי זה לא אמין ולא יפה. ברוך השם, יש לי מספיק עבודה, אני לא מעוניין בעבודה של מישהו אחר. יש מספיק עבודה לכולם. על מה שקרה ההתאחדות צריכה לתת את הדין".

אז דודו דהאן ייצג את סאנוגו ואתה היית מתווך?

"אני עזרתי בתיווך, ודודו, החלק שלו בהצעה, היה הגשת התנאים הראשוניים ואי הגעתו של השחקן עקב עליה משמעותית בסכומים שהוא הגיש. התפקיד שלי היה להחזיר את הסכומים לקדמותם".

אז אם לא היית מגיש עזרה, הוא לא היה מגיע.

"הבהרתי לראובן שיש לי קשרים בבלגיה ושאם הוא רוצה אני יכול לפעול מבלי לפגוע בזכויות של דודו. ראובן אמר לי כן וההמשך ידוע. יכולתי למשוך את העסקה אליי ולקבל את העמלה ולא עשיתי את זה. אני לא נוהג לפגוע בפרנסה של אנשים אחרים".

גרסת דהאן

לפני הריאיון שוחחנו עם הנהלת הכח עמידר שעדיין טוענת שהתבצע כאן מחטף. לאחריו, שוחחנו עם דהאן עצמו על מנת לוודא האם השמועה, שקיבל לכאורה כספים מנתניה עבור העברתו של סאנוגו, נכונה. דהאן, כאמור, אישר כי קיבל כספים עבור "פעולות גישור".

דודו דהאן, אתה קישרת בין נתניה לשחקן?

"קישרתי זאת מילה יפה. אני המלצתי עליו. אני עושה סקאוטינג בהרבה קבוצות בבלגיה ועובד בקבוצה שאני עושה בה סקאוטינג".

דדה חדד אמור לקבל חלק מהעמלה?

"מאיפה הבדיחה הזאת? אני לא הסוכן שלו ודדה חדד לא הסוכן שלו, הוא לא קשור אליו. אם תשאל את דדה אם הוא קשור לסאנוגו הוא יצחק עליך".

שאלתי, הוא אמר שהוא עזר בעסקה.

"מי זה דדה חדד בכלל? הוא יכול להביא שחקנים מבלגיה? תתקשר לבריסל ותשאל מי זה. אף אחד לא מכיר אותו".

אז ביצעת את ההעברה בחינם? שמעתי שקיבלת כסף מיאמר.

"שום בחינם, קיבלתי כסף מנתניה עבור ייעוץ מקצועי".

כמה כסף?

"אל תיכנס לי לכיס. סוכן של השחקן בצרפת, הוא העביר לי את ההצעה הכספית, העברתי להם, הם הפחיתו בדרישות, העברתי לו את ההפחתה והם אישרו את זה".

אז הטענות של דדה לא נכונות?

"אז דיברת איתו, אז מה? כל אחד יבוא וימציא המצאות. על הגב שלי הוא קיבל עכשיו פרסום שלא יקבל עוד מאה שנה. הוא לא קשור לעסקה של סאנוגו, להפך, הוא ניסה להרוס אותה בשביל לקדם את העסקה של אלכס אוסמואה".

אז אתה עושה סקאוטינג בהכח. הבאת את סאנוגו לארץ, עם ויזה של הקבוצה בה אתה עובד, והוא חתם במכבי נתניה.

"אחרי אישור שקיבלתי מהכח".

בהכח אמרו לי שהצעת להם את השחקן בעלויות גבוהות, ובנתניה הסתבר שהוא מרוויח פחות.

"הוא מרוויח כפול ממה שהיה צריך להרוויח שם. זה לא נפל עם הכח על עלויות. בנתניה הסכימו לקחת אותו על סמך המילה של דודו דהאן".

אז איך אני מגדיר אותך בכתבה?

"אני סקאוט, ולא עובד רק עם הכח. אני עובד עם עוד קבוצות בעולם, יש קבוצות שאני קשור איתן בחוזה. אני מחזק קבוצות שלא נאבקות עם הכח בתחתית. יש לי חברה שאני עובד איתה ואנחנו עושים סקאוט לחברה בחו"ל".

מה השם של החברה?

"אני לא מעוניין להתפרסם. לא צריך שיכירו אותי בנתניה, למרות שזה מועדון מכובד. תבין, אני לא מקבל עמלת סוכן. דדה חדד מרוויח כסף משחקנים. אני איש מקצוע, אני אם שואלים אותי כמה השחקן רוצה, אני לא יודע, אני יכול לשאול אותו. נכנסתי לעובי הקורה כי הייתי באותה תקופה בבלגיה והייתי במשרדים של פצ. בריסל שאני מיודד איתם".

אתה קשור לחברה בבלגיה?

"לא מעוניין לעשות פרסום. הכל חוקי, הכל עם קבלות. הכל בסדר".

אז מה סיכמנו לגבי דבריו של חדד. הוא תיווך או לא תיווך?

"תרשום שזה מצחיק אותי. אני איש מקצוע ואשאיר לדדה את נתניה, שיעשה בה כרצונו. אין לי כוונה יותר להתעסק עם הסיפור הזה. הוא מוציא את הטעם הטוב מהכדורגל. זה מגעיל אותי".

חדד ביקש להבהיר בעקבות דבריו של דהאן: "אם לא היו לי קשרים בבלגיה, סאנוגו לא היה במכבי נתניה ואני מזמין אתכם לבדוק אצל מכבי נתניה ולא מסקאוט שפוטר משתי קבוצות והושעה מקבוצת הבוגרים של הכח עמידר. אם נערוך משאל בהתאחדות לכדורגל ובכל הקבוצות בארץ, נגלה שכולם יעידו: דדה חדד אדם אמין, מקצועי ומכובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully