וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב בהיכל, בלי מכבי

לקראת גמר גביע המדינה (20:45, ערוץ 10) ערכו בני השרון והפועל ירושלים אימונים אחרונים בנוקיה. טפירו: "הכדורסל הרוויח גמר טוב"

בתפר הדק שבין אימונה המסכם של הפועל ירושלים לזה של בני השרון, נפגשים לצד הפרקט המצוחצח דני קליין ואלדד אקוניס. שנים שהשניים מנסים להוות אלטרנטיבה כלשהי למפלצת הצהובה, אך בעשור האחרון נחלו מפלה אחר מפלה. עד שלשום. "עד יום שני בכלל לא ספרתי אותו", אומר קליין על אקוניס לקול צחוקם של העיתונאים שמסביב. "צלמים, מישהו, אני חייב להצטלם איתו". אקוניס מחייך במבוכה.

תריסר שנים מאז התקיים מעמד גמר גביע המדינה ללא מכבי תל אביב, יאבקו הפועל ירושלים ובני השרון על הזכות הנדירה לזכות בתואר מקומי (חמישי, 20:50). נוכחות תקשורתית מאסיבית נרשמה הערב במסיבת העיתונאים שלקראת המשחק, אולם כל הדוברים השתדלו להקרין פאסון וקור רוח.

"הניצחון על מכבי מאחורינו"

"היו שני חצאי גמר. המשחק הראשון נגמר די בקלות והשני עשה בום גדול. עשינו היסטוריה, כולם מדברים על זה ומאז כל כלי התקשורת והזרקורים עלינו, אבל לפני הרבה שעות עשינו 'קאט' על המשחק הזה. הוא כבר היסטוריה", אמר מאמן השרונים, אפי בירנבוים. "נתכונן היטב למשחק נגד ירושלים, כי אני נותן הרבה קרדיט לצד שממול ואני חושב שהם יכינו לנו כל מיני דברים והפתעות, במיוחד על לי ניילון וארז כץ, ונצטרך להגיב לזה. כל צוות השחקנים שלנו, סביב ניילון, כולם יצטרכו לעשות מחר מה שנקרא בכדורסל 'סטפ אפ', ולהיות מוכנים לקחת על עצמם יותר. באופן אישי אני מאוד שמח על הגמר הזה כי אני חושב שהוא מגיע לכדורסל הישראלי. אני בטוח שנפגין את מקסימום היכולת שלנו כדי לקחת את התואר".

"כמו שאפי אמר, שמנו את המשחק הקודם מאחורינו", הוסיף קפטן בני השרון, ארז כץ. "במסיבת העיתונאים שנערכה לפני חצאי הגמר דיברתי על התרגשות גדולה, אז על אחת כמה וכמה לקראת משחק גמר ללא מכבי. אם נבוא מחר מרוכזים וכל אחד ייתן את הלב והנשמה, נוכל לקחת את הגמר ההיסטורי הזה. אני שמח מאוד על הניצחון הגדול ביום שני, אבל בלי ניצחון נוסף מחר זה לא יהיה שווה שום דבר".

מי שריכז את מרבית תשומת הלב התקשורתית היה, כמובן, איש השעה, השבוע ואולי אף השנה, לי ניילון. "נקווה לעלות מרוכזים ולשחק כפי ששיחקנו מול מכבי", אמר הפורוורד בנימת אנדרסטייטמנט. "עבורי אין משחקים יוצאי דופן. אני מתייחס לכולם בצורה שווה. מחר זה צריך להיות מאמץ קבוצתי. אני לא לבד על המגרש. אני בוטח בקבוצה שלי. עברנו הרבה כדי להגיע לכאן, ואני מקווה שנעשה את זה".

קוקי בלצ'ר, הידית של בני השרון, נשמע מפוקס. "כולם יודעים מה עלינו לעשות. צריכים לשחק הגנה חזקה ולא לעשות טעויות מיותרות. עייפות? היי, זה משחק על תואר. אין עייפות במשחקים כאלה. אתה לוקח את כל האנרגיות שיש בך ומוציא אותן".

"בני השרון עשו דבר גדול"

ה'הייפ' התקשורתי הגדול פסח השבוע על אנשי הפועל ירושלים. האדומים ניצלו את השקט היחסי כדי להתכונן למפגש ברוגע, בתקווה לצרף בסיומו גביע שלישי לארון הדליל. דן שמיר הצעיר, לו זו עונתו הראשונה כמאמן בוגרים, יכול לרשום הישג נדיר, שנמנע ממאמנים וותיקים רבים לפניו. "יש כמה דברים שמייחדים את בני השרון. אחד זה שיש להם שחקן ברמה של ניילון", סיפר שמיר.

"כשמתכוננים לקבוצה שיש לה שני סקוררים בולטים אפשר לבוא בשתי גישות: או להוציא את כל האנרגיות על השניים הללו, או לתת להם לעשות מה שהם רוצים ולהתמקד בעצירת האחרים. אני חושב ששתי הגישות לא נכונות, כי צריכים לעצור קונספט ולא לעצור שחקן זה או אחר. במיוחד שכשמדובר בשחקן כמו ניילון, לפעמים לא משנה מה תכין נגדו, כי שחקן מסוגו יכול להגיע בכל ערב למנה של 25-30 נקודות. הגמר הוא גמר פתוח, לשתי הקבוצות יש צ'אנס לקחת את הגביע ונקווה שהמשחק יפתח להיות משחק טוב, מהנה ושהקבוצה הטובה ביותר תצא מנצחת".

קפטן הירושלמים מאיר טפירו צבר אלפי שעות פרקט בליגה הישראלית, אולם תואר מקומי עדיין אין לו ברזומה. מחר תהיה זו אולי ההזדמנות האחרונה לגארד המתבגר להניף גביע. "בשבילי זו לא הייתה הפתעה גדולה שבני השרון ניצחה את מכבי", גילה טפירו, "מי שראה את המשחק בינם לבין מכבי בליגה ידע שזה היה משחק שלהם, אבל הוא ברח להם בסוף. אני מאוד מחזיק מבני השרון. כשיש לקבוצה שמנגד שחקן כמו ניילון ומאמן כמו אפי זה לא פשוט, אבל לפני תקופה ארוכה החלטנו שאנחנו מתרכזים רק בעצמנו ומגיעים בשיא הריכוז לכל משחק, וכך יהיה גם מחר. הכדורסל הרוויח גמר טוב בין שתי קבוצות מצוינות, ואני בטוח שכולם ייהנו מכדורסל טוב".

מריו אוסטין, שחקן העוגן של האדומים, הרבה להחמיא ליריבה: "עבר הרבה זמן מאז ששיחקנו נגדם בליגה והכל השתנה. בני השרון קבוצה חכמה שיודעת לעשות שימוש בכל חולשה שלך. טקטית, יהיה משחק מאוד קשה. אני לא מסכים שבני השרון היא רק ניילון. יש שם עוד שבעה-שמונה שחקנים שעושים עבודה נהדרת".

"אני מקווה שנתעלה, כי זה משחק על תואר", סיכם ארז מרקוביץ', שכיכב במשחק חצי הגמר. "מבחינתי אני מוכן לא לקלוע נקודה מחר ושניקח את המשחק. האתגר בגביע זה להעיף את מכבי ומגיע לבני השרון כל הכבוד כי הם עשו דבר גדול, אבל אנחנו באים כדי לנצח".

בירושלים כבר יודעים איפה ייערכו החגיגות

עיריית ירושלים תקיים הקרנה חגיגית ומיוחדת של המשחק על מסך ענק ברחבת המזון המהיר בקניון. אם הפועל ירושלים תזכה בגביע המדינה, תקיים עיריית ירושלים במוצ"ש מסיבת ניצחון בהיכל הספורט במלחה בשיתוף רדיו ירושלים. את המסיבה ינחה DJ אלעד עמדי וישתתפו בה אמנים רבים. במהלך המסיבה יתקיים גם טקס הוקרה והענקת תשורות של העירייה לקבוצת הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully