וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויאם עמאשה, הפצוע הצפוני

עדי פרג'

7.2.2007 / 17:31

החלוץ המבטיח וויאם עמאשה לא שיחק העונה במדי עירוני קרית שמונה בגלל שרשרת פציעות תמוהה. רן בן שמעון ממתין בסבלנות

לא מעט אנשים הרימו גבה בעקבות היעדרותו הארוכה מהמגרשים של וויאם עמאשה, חלוצה הצעיר והמבטיח של עירוני קריית שמונה. עמאשה עוד לא בן 20, אבל סומן בעבר כאחת התקוות הגדולות של הכדורגל המקומי ושיחק בנבחרת הנוער.

בקיץ נודע לאמצעי התקשורת שהחלוץ הצעיר סובל מבעיית בקע בבטן, שתגרום להיעדרות של חודש. באותה תקופה היה גם גיא צרפתי מושבת בשל פציעה דומה. צרפתי חזר מהר מהפציעה ומתפקד כבורג מרכזי בקבוצה המקומית, בעוד שעמאשה עדיין מושבת. האם גורלו של עמאשה נובע מחוסר מזל בלבד?

רופאים, ניתוחים וגרסאות

מבירור מעמיק עולה שהחלוץ הצעיר נפצע ככל הנראה כבר בשלהי העונה הקודמת, כאשר חש באחד המשחקים כאבים עזים באזור המפשעה. גורמים בקבוצה טוענים שעמאשה התעלם מהכאב והמשיך לשחק, לעתים אף תחת השפעת זריקות, זאת מבלי לדווח למאמניו דאז. בסוף העונה שעברה ערך החלוץ בדיקות מקיפות ונח בביתו. בתחילת אימוני טרום העונה הגיע עמאשה לאימוני הקבוצה, ולא דיווח על כאבים. עמאשה יצא עם הקבוצה למחנה האימונים, אבל נטש באמצע. הוא נבדק אצל ד"ר אלג'ם, רופא הנבחרת הצעירה, שקבע כי החלוץ סובל מפציעת בקע וכי אין מנוס מניתוח. עמאשה עבר את הניתוח אצל ד"ר אלג'ם ונצטווה לנוח כחודש וחצי לפחות. כעבור חודשיים חזר עמאשה לאימונים, אך חש שוב בכאבים עזים שגרמו לו לפרוש בשנית.

הפעם נלקח עמאשה למנתח ד"ר שגיא, שקבע כי החלוץ סובל מקרע במפשעה, עמאשה עבר ניתוח נוסף בתקווה כי הפעם יוכל לחזור לאימונים. אלא שתקוות שלחוד ומציאות לחוד. גם במקרה זה חזר החלוץ לאימונים ונפצע שוב לאחר אימון ריצה שגרתי. הפעם החליטו בקריית שמונה לקחת את עמאשה לפרופסור דודאי. דודאי קבע שעמאשה אכן סובל מבקע,כפי שקבע ד"ר אלג'ם, ועמאשה נותח שוב. לאחר הניתוח קבע פרופסור דודאי, כי מדובר בהצלחה, וכי כל שנותר לעמאשה הוא להמתין ארבעה שבועות בלבד לפני שיחזור להתאמן.

הפיזיותרפיסט אמיל וליטוב ומאמן הכושר יוסי זיגדון עבדו עם עמאשה על מנת להביא את השחקן לכושר משחק. לפי גורמים בקבוצה, הופעל על כל הצוות המקצועי לחץ לעמוד בתאריך שקבע דודאי. "הפרופסור קבע שעמאשה צריך לחזור לשחק כדורגל אחרי ארבעה שבועות בלבד. כשפרק הזמן הזה עבר ועמאשה עדיין לא ראה מגרש, איזי התחיל לשאול מה קורה ומדוע אנו אומרים שהוא לא כשיר כשבעצם הפרופסור אומר שכן", אמר גורם בקבוצה. גורם נוסף אישר כי ככל שעבר הזמן, יו"ר הקבוצה איזי שרצקי סבר שעמאשה כבר כשיר לשחק אך לא משותף בשל סיבות מקצועיות,דבר שלא מצא חן בעיניו. צריך להדגיש שאחרי הניתוח האחרון עמאשה לא עבר בדיקת אולטראסונד או MRI .

חוזר לשחק וגומר את העונה

למרות אזהרות הצוות הרפואי הוחלט בסופו של דבר לאפשר לחלוץ, שהודיע מצידו לראשי הקבוצה "הכל בסדר", לקבל דקות משחק. עמאשה נכנס לכמה דקות בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל עכו ב-16 בינואר, ונפצע מיד. הפציעה גרמה לחלוץ לסיים את העונה עוד לפני שהתחיל אותה. רק בשבוע שעבר עבר עמאשה בדיקת אולטראסונד, שקבעה שהוא סובל מקרע ברצועת החיבור. כמו כן, בסוף השבוע, עבר השחקן בדיקת MRI , שתוצאותיה עדיין לא התקבלו. אם וכאשר יתקבלו תוצאות הבדיקה יוחלט האם עמאשה זקוק לניתוח נוסף (שיתכן שיתבצע בבלגיה) או למנוחה ארוכה בלבד.

"כל הסיפור הוא חוסר מזל"

ועכשיו לתגובות: מאמן הקבוצה רן בן שמעון: "מהפציעה של עמאשה אף אחד לא חזר כשיר במאה אחוז. שאלנו את השחקן האם הוא כשיר לעשרים דקות של משחק והוא אמר שכן. אם השחקן מרגיש שהוא יכול לשחק, אז מי אנחנו שנקבע. המשחק בעכו לא גמר לוואים את הקריירה אלא רק הדגים את המכה שיכלנו לגלות גם באימון שגרתי".

איזי שרצקי: "עמאשה קיבל ומקבל כל רופא שרק אפשר. הטיפולים שלו מאוד יקרים, אך אנחנו ניתן הכל על מנת להחזיר לו את הבריאות ללא כל קשר לכדורגל. כל הסיפור של עמאשה הוא פשוט חוסר מזל".

יוסי זיגדון, מאמן הכושר: "מבחינתי לא היה שום לחץ להכניס את עמאשה לכושר, אלא ההפך. היה לנו את כל הזמן שבעולם, מה עוד שלא אני זה שקובע אם הוא כשיר לשחק או לא".

הפיזיותרפיסט אמיל וליטוב: "עמאשה לא היה כשיר במאת האחוזים, אבל כולם רצו לראות אותו חוזר והחלטנו שכמה דקות של משחק יכולות דווקא לעזור לו, מה גם שהשחקן עצמו הודיע לנו שהוא מרגיש בסדר גמור ויכול ורוצה לשחק, אם השחקן אומר שהוא בריא אנחנו מאמינים לו. בדיעבד עשינו טעות אך הכל נעשה מתוך כוונה טובה".

וויאם עמאשה: "לפני אותו משחק הרגשתי טוב מאוד למרות שידעתי שיש לי בעיה ביציאה מהירה מהמקום ובספרינטים בכלל. כשנכנסתי לשחק לא התכוונתי לצאת לריצות מהירות, אך במהלך המשחק זה קרה וגרם לי להיפצע שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully