וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לגיא לוי

7.2.2007 / 19:54

שפונגין, סהר ובן שושן הרשימו במדי הנבחרת הבוגרת ב-1:1 מול אוקראינה. באדיר (38) בשער נפלא העלה ליתרון, קליניצ'נקו (73) השווה

בין המפלה הצורבת מול קרואטיה (4:3), לבין משחק ההזדמנות האחרונה בהחלט במוקדמות היורו נגד אנגליה, בחודש הבא, פגשה הערב (רביעי) נבחרת ישראל את מקבילתה האוקראינית למשחק הכנה ברמת גן.

אחרי שרק 200 אוהדים הגיעו להצגה הראשונה של הנבחרות הצעירות, שהסתיימה ללא שערים, למשחק הבוגרת הגיעו כ-9,000 אוהדים, מתוכם כאלף אוהדי אוקראינה. האלפים ראו בעיקר את הצעירים, יובל שפונגין, עמית בן שושן ובן סהר, שעלו מנבחרתו המצליחה של גיא לוי.

למרות שאת מרבית תשומת הלב בנבחרת של דרור קשטן תפס חלוץ העתיד של ישראל, בן סהר, שרשם שיא כשהפך לכדורגלן הצעיר ביותר ללבוש את חולצת נבחרת ישראל הבוגרת. סהר היה טוב אך לא סיכן יותר מידי את שערו של שוסט. הופעת הבכורה המרשימה יותר היתה של מגן מכבי תל אביב, יובל שפונגין, ללא ספק מי שיאייש את העמדה באגף ימין של הכחולים לבנים בשנים הקרובות.

המחצית הראשונה הציגה נבחרת ישראלית צעירה ומסוכנת, שלא פעם חתכה את האוקראינים כשרק סנטימטרים ספורים הפרידו בינה לבין שער ראשון. בן שושן ושפונגין תקפו ללא הרף מהאגף הימני והביכו לא פעם את הנבחרת האוקראינית שרק לפני מספר חודשים הגיעה עד לרבע גמר המונדיאל.

מצד שני אוקראינה הוכיחה לקשטן עד כמה ההגנה שלו רכה ומבולבלת. אלמלא יכולת טובה של דודו אוואט, שהציל פעמיים מרגליו של וורונין, הבחורים של קשטן היו מוצאים את עצמם בפיגור מוקדם.

אבל כמו שכבר נאמר, ישראל עלתה עם שפונגין ובן שושן בהרכב. המגן הצעיר הרים בדקה ה-38 כדור נהדר מהאגף, אחרי מסירה של חלוץ בית"ר ירושלים, בוגדן שוסט הצליח רק להדוף אל מחוץ לרחבה, שם חיכה וואליד באדיר, שמבלי לעצור ירה כדור ישיר אל בין חיבורי הקורות. 0:1 נפלא לישראל.

אריק בנאדו בתפקיד החדש של 50:50 לא יכול היה להוכיח את עצמו, מאחר ובלם בית"ר ירושלים הוא רק בלם. לא יותר מזה. תוציא אותו מגבולות 30 המטרים משערו, ואין לו מושג מה לעשות עם הכדור.

למחצית השניה עלתה ישראל אחרת לגמרי. הרבה יותר הססנית ומסוגרת. אוקראינה שלטה במגרש, ואף הבקיעה את השוויון בדקה ה-73 לאחר שהמחליף רוטן לקח את הכדור בעזרת היד על סף הרחבה, אבל מה שהשופט ראה היה את טועמה בועט לו בחזה, ומכאן הדרך לנקודה הלבנה היתה קצרה. קליניצ'נקו בעט את הפנדל ואוואט הדף מצוין לקורה, אבל הכדור החוזר נחת לרגליו של האוקראיני שבפעם השניה לא התבלבל. בסיום 1:1 מול אחת משמונה הגדולות במונדיאל. לפחות מחצית אחת הראתה שהבחורים מוכנים לאנגליה.

מהלך המשחק

דקה 9: טימושצ'וק בדק את אוואט מרחוק ומצא אותו בעניינים.

דקה 10: בן סהר מצא את בניון, שכדור הרוחב שלו הורחק לקרן לפני שרגל ישראלית כבשה את הראשון.

דקה 19: שבה סובב כדור חופשי מ-22 מטרים גבוה מעל השער.

דקה 26: וולה של טועמה הלך לרוחב השער וסהר פיספס רק בסנטימטרים את המפגש עם הכדור.

דקה 27: מתפרצת מהספרים של אוקראינה הסתיימה בבעיטה של וורונין, שהיה כתוב עליה שער, רחוק מהמסגרת.

דקה 29: החורים בהגנה הישראלית נמשכו, אבל וורונין גילה שוב שאוואט בכושר טוב והשוער הישראלי הציל בפעם השניה את נבחרתו בבית.

דקה 35: בניון מצא את סהר בתוך הרחבה, וזה באיום הממשי הראשון שלו על השער, בעט חלש לידי שוסט.

דקה 38: גול! שיתוף פעולה של בן שושן ושפונגין, נגמר בהרמה מצוינת של האחרון. שוסט יצא מהשער והדף אל מחוץ לרחבה, באדיר חיכה 30 מטרים מהשער ובלי לעצור ירה טיל לחיבור. 0:1 נפלא לישראל.

מחצית 2

דקה 54: מתפרצת יפהפייה של ישראל התחילה עם בניון, שמסר לבן שושן בימין, זה בכדור רוחב מדויק מצא את סהר, שסובב יפה מקצה הרחבה, אך רק סמוך לקורה.

דקה 73: גול! רוטן המחליף לקח את הכדור ביד על סף הרחבה, אבל השופט ראה רק את טועמה בועט לו בחזה והורה על נקודת העונשין. קליניצ'נקו בעט את הפנדל, אוואט הדף לקורה, ושוב קליניצ'נקו על הכדור החוזר והפעם לא התבלבל ובעט פנימה. 1:1

נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, שמעון גרשון (תומר בן יוסף 58), אריק בנאדו, יואב זיו, סלים טועמה (יניב קטן 82), וואליד באדיר, יוסי בניון, עמית בן שושן, בן סהר (פיני בלילי 70)

נבחרת אוקראינה: בוגדן שוסט, אנדריי רוסול, דימיטרו צ'יגרינסקי, אולכסנדר רומאנצ'ק (סבידרסקי 64), ולדימיר יזרסקי, יבגני לבצ'נקו, אולג גוסב, אנטולי טימושצ'וק (טאראס מיכאליק 46), מקסים קליניצ'נקו, אנדריי שבצ'נקו (רוטן 61), אנדריי ורונין (ארטם מילבסקי, 46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully