וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האיטלקית חוזרת. הקהל לא

9.2.2007 / 22:03

ישיבת קבינט, שהתכנסה בעקבות רצח השוטר בדרבי הסיציליאני, קבעה שרק באיצטדיונים המורשים תתאפשר כניסת אוהדים בסוף השבוע

התאחדות הכדורגל האיטלקית הודיעה הערב (רביעי) כי כל הליגות יתחדשו בסוף השבוע, לאחר שישיבת הקבינט אישרה נהלי ביטחון חדשים במלחמה נגד החוליגנים.

ישיבת הקבינט מיוחדת של הממשלה האיטלקית שהתכנסה היום בעקבות האירועים האלימים סביב הדרבי הסיציליאני בין פאלרמו קטאניה, במהלכן נרצח שוטר איטלקי, קבעה כי רק באיצטדיונים העומדים בדרישות הביטחון המחמירות תתאפשר כניסת קהל. בשאר האיצטדיונים, ביניהם סן סירו, המשחקים ייערכו ללא קהל בכלל.

עד כה אצטדיונים רבים היו פתוחים בזכות צווים של העירייה, ומסתבר שהערים היחידות בהן אין בעיה שכזו הן רומא, טורינו, פאלרמו, סיינה.

כל קבוצות הסירייה A ו-B נפגשו אתמול (שלישי) כדי לדון בהצעה ממשלתית שדורשת לסגור אצטדיונים שאינם בטוחים לאוהדים. שר הפנים, מצידו, הבהיר כי הוא מתכוון לעמוד בלחץ ולדחות את חזרת הכדורגל עד שיהיה מרוצה מהקריטריונים של הבטיחות. יו"ר ארגון השחקנים מעוניין לעצור את כל הליגות לשנה לפחות.

כזכור, בשישי שעבר נרצח שוטר איטלקי, כשפצצה נזרקה לפניו, במהלך מהומות בדרבי של סציליה בין פאלרמו לקטאניה, מה שהוביל להשעיית כל המשחקים עד הודעה חדשה.

"אני לא מוכן שיהיו משחקים באצטדיון כמו זה של קטאניה, שאינם בטיחותיים", אמר שר הפנים. "מצידי שישחקו שם בלי קהל עד שייענו לכל הדרישות".

מי שלא מרוצה מהיוזמות החדשות הוא נשיא נאפולי אורליו דה לורנטיס, שמאיים: "מועדונים עשויים לשבות. זה פאשיזם. אי אפשר להכריח אותנו לשחק. למועדונים אין מספיק כסף בשביל כל השינויים האלה, הם צריכים להיות הדרגתיים". נציגי שתי הליגות הבכירות ייפגשו מחר עם הממשלה על מנת לדון בתקנות החדשות.

הצעדים הבאים

באיטליה פועלים במרץ על מנת לחוקק חוק חדש שיילחם באלימות בכדורגל:

* כרטיסים למשחקי חוץ לא יימכרו בכמויות גדולות. כל אוהד יוכל לקנות 10 כרטיסים לכל היותר. עבירות על תקנה זו יוביל ייענשו בקנסות של 6,500 יורו עד 99 אלף יורו.

* למשטרה ולשופטים יינתן כוח רב יותר בטיפול בחוליגנים. אוהדים שהורשעו בעבירות של חוליגניזם יורחקו לשבע שנים מהמגרשים, וייתכן שגם חשודים עשויים לקבל צווי החרחקה דומים. מי שיעבור על הצווים הללו עלול לשבת בכלא בין חצי שנה לשלוש שנים, ולשלם קנס של עד 6,000 אלפים יורו.

* אוהדים שנעצרים באשמת חוליגניזם יוכלו לשבת במעצר 48 שעות אחרי האירוע. כל מי שיימצא ברשותו אבוקות, רימוני עשן ושאר אמצעים פירוטכניים, בין אם השתמש בהם ובין אם לאו.

* מי שיימצא אשם בהכאת שוטר יוכל לשבת בכלא עד 15 שנה, במקום המקסימום של 5 שנים שנהוכ כיום.

* הממשלה תפעל ביתר שאת למנוע את הקשרים שבין מועדוני האולטראס למיניהם.

חדשות נוספות:

* שוער זמאלק המצרית, מוחמד עבדול מונסף, גילה אתמול (שלישי) כי יגיע למבחנים בלאציו בחודש הבא.

* בלם רומא פיליפ מקסס מספר כי העדיפות הראשונה שלו היא להישאר ברומא, למרות התעניינות מצד מילאן וריאל מדריד. לצרפתי חוזה במועדון עד 2008, אך ישנם מגעים לחדשו בשכר גבוה יותר.

עדכון ראשון: 7.2.07, 13:03
עדכון אחרון: 7.2.07, 22:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully