וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הצמד האמריקאי קנה את ליברפול

6.2.2007 / 14:55

היסטוריה באנגליה: ג'ורג' ג'ילט וטום היקס שילמו כ-470 מיליון ליש"ט בעבור האימפריה האדומה. היו"ר דייויד מורס יתמנה לנשיא הכבוד

הצמד האמריקאי ג'ורג' ג'ילט וטום היקס הגיעו לסיכום עם ראשי ליברפול, וישלמו כ-470 מיליון ליש"ט, לפי דיווחים בתקשורת האנגלית. ההצעה כוללת בניית אצטדיון חדש, שיוכל להושיב 60 אלף אוהדים.

יושב הראש דייויד מורס, שיהפוך לנשיא כבוד, בירך על המוגמר: "זה צעד גדול קדימה עבור בעלי המניות והאוהדים". אחר הצהריים תתקיים מסיבת עיתונאים חגיגית. היקס וג'ילט גברו על קבוצה מדובאי נראה שהאמריקאים הסכימו לשלם 215 מיליון ליש"ט על בניית אצטדיון חדש. היקס הוא מיליארדר שמחזיק בבעלותו את קבוצת הבייסבול הטקסס ריינג'רס ואת הדאלאס סטארס מליגת ההוקי, וג'ילט הוא הבעלים של מונטריאול קניידיאנס מליגת ההוקי.

"ליברפול רוצה להודיע שהדירקטוריון הגיע לסיכום עם מר ג'ורג' ג'ילט ומר טום היקס", יצאה הודעה רשמית מהמועדון. "כולנו המלצנו פה אחד שבעלי המניות יסכימו להצעה זו".

מורס גילה את תהליך קבלת ההחלטות שלו. "המועדון הוא האהבה הגדולה ביותר שלי, וחלק גדול מחיי", אמר. "אחרי חיבוטי נפש רבים, הסכמתי למכור את מניותיי כדי להביא לבניית אצטדיון חדש. אני קורא לכל בעלי המניות לעשות כמוני ולתמוך בהצעה, כי זה מה שיעזור לליברפול".

אז מיהם ג'ילט והיקס?

עכשיו ישנן בפרמיירליג שלוש קבוצות בבעלות אמריקאית, יחד עם אסטון וילה (רנדי לרנר) ומנצ'סטר יונייטד (מלקולם גלייזר). הגל החל בקניית צ'לסי בידי רומן אברמוביץ' ב-2003. קבוצות אנגליות נוספות בידיים זרות הן פורטסמות של סאשה גאידמק ו-ווסטהאם של אגרט מגנוסון.

ליברפול היא אולי הקבוצה הכי "אנגלית" בפרמיירליג, אימפריה בקנה מידה עולמי במשך כמה וכמה עשורים, וכשהיא נרכשת על ידי זרים, זה מעיד יותר מכל על המגמה שעוברת על הכדורגל הבריטי. אז מי הם שני האמריקאים שמחזיקים בידיהם אגדת כדורגל כמו ליברפול?

* היקס שילם 250 מיליון דולר בעבור הריינג'רס מליגת הבייסבול ב-1998, ו-84 מיליון בעבור הסטארס מה-NHL ב-1995.

* גילט שילם 212.6 מיליון דולר ב-2001 בעבור הקניידיאנס. הוא היה בעבר בעל מניות במיאמי דולפינס מליגת הפוטבול.

* גילט הגיש בקשה להכריז עליו כפושט רגל ב-1992, לאחר שנפל בעקבות עליית הריבית וחובות בבורסה.

* היקס וגילט עבדו יחדיו בעבר בדירקטוריון של חברת Swift & Company, יצרנית בשר בקר ובשר חזיר.

חדשות נוספות:

* ארסנל החתימה את הכשרון הצרפתי ז'יל סונו, שמכונה תיירי הנרי הבא, וזה יצטרף למועדון האנגלי כשיהיה בן 16, כלומר בחודש מרץ. עד כה הוא שיחק בשאטורו. "ז'יל מאוד טכני ומהיר כברק", אמר עליו סגן נשיא שאטורו פטריק טרוטיניון, "המפתח הוא שמדובר בשחקן מאוד חכם".

* אחרי שצלילה של כריסטיאנו רונאלדו הובילה לפנדל של מנצ'סטר יונייטד נגד טוטנהאם בוויט הארט לייט (0:4), החליטו מנהלי האצטדיון להראות את האירוע על המסך במחצית המשחק, מה שהוביל לשריקות בוז צורמות בכל פעם שקשר הפורטוגלי נגע בכדור. בלם הספרס יונג-פיו לי אמר אחרי המשחק: "לא נגעתי בו ואף אחד אחר לא נגע בו. אני לא יודע למה הוא נפל. כולנו כעסנו, וחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully