וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראליות בדרך החוצה מטורניר הערוץ הראשון הרוסי

רומן רוזנבלט

5.2.2007 / 12:00

ההופעה העלובה של מכבי חיפה והפועל ת"א עשויה למנוע את השתתפות הישראליות בטורניר של רומן אברמוביץ' בשנה הבאה

טורניר גביע הערוץ הראשון הסתיים רק לפני מספר ימים, אבל מארגניו כבר מסיקים מסקנות לקראת השנה הבאה, כשחלקן אינן מעודדות במיוחד בכל הנוגע לקבוצות הישראליות. היכולת הדלה של הנציגות המקומיות, מכבי חיפה והפועל תל אביב, הן על המגרש והן ביציעים, עשויות להביא לכך שבשנה הבאה לא תהיינה משתתפות מישראל בטורניר, גם אם זה יערך בארץ. זו דעתם גם של חלק מראשי הקבוצות הלא ישראליות שנטלו חלק בטורניר וכן של מנכ"ל הטורניר, אלכסיי ספירין, שהתייחס בראיון לתקשורת האוקראינית לשינויים שעשויים לקרות בשנה הבאה, בעיקר לאור אי שיבעות הרצון של המשתתפות.

תחילה נשאל ספירין מה החסרונות שנמצאו בפורמט של הטורניר העונה. "ראשית כל, מספר הקבוצות – 6, אינו טוב כל כך. 4, 8 ו-16, אלה מספרים הרבה יותר נוחים מבחינת הרכבת לוח המשחקים, והם גם מאפשרים להעניק מנוחה שווה לכל הקבוצות. לכן נצטרך לחשוב איך לשפר את העניין".

האם זימון הקבוצות הישראליות הצדיק את עצמו?

לא, זה לא עבד כל כך. הזמנו אותן מתוך הנחה כי הן נמצאות כעת בשיא כושרן, בשל העובדה כי הליגה בישראל בעיצומה. לאחר הטורניר בקבוצות ניסו להסביר כי הם לא הבינו את מהות הטורניר, ולא ציפו שיהיו כאלה מאבקים ויצר תחרותיות כמו במשחקי הקבוצות מרוסיה ואוקראינה. הם גם הבטיחו לשנות את הגישה בעתיד, וביקשו להזמינן בהתראה מוקדמת יותר".

כיצד ישתנה הפורמט בשנה הבא?

"אנחנו מקווים להגדיל את מספר הקבוצות לשמונה. כעת השאלה היא את מי להזמין והאם נוכל לעמוד כלכלית בהרחבה הזו. אפשרות אחרת היא להקטין את המספר בחזרה לארבע. במקרה כזה כל הקבוצות ישחקו אחת נגד השניה, שכן השנה היו בתים ובכל בית נציגה אחת מכל מדינה. השנה כבר לא יכולנו לשנות הרבה כי חתמנו על חזים מול הקבוצות והיינו חייבים לעמוד בהתחייבויות".

לאחר מכן הגיע ספירין לחלק הכי מעניין, כשהוא נשאל על זהות הקבוצות שעשויות להיות מוזמנות לטורניר במקרה של הרחבתו וכאלה שיחתכו במקרה של צמצום מספר המשתתפים בו.

"במקרה של הרחבת הטורניר, אנחנו שוקלים להזמין קבוצות מדרום אמריקה – את האלופות בארגנטינה וברזיל, זאת בין היתר מכיוון שהן נמצאות במצב דומה לקבוצות הרוסית, מיד לאחר סיום האליפות המקומית שלהן. בקרב האירופאיות עלינו לבחון מתי יש להן "חלונות" פנויים. אם נחליט להזמין קבוצות גרמניות, נצטרך להקדים את הטורניר בשבוע. בכל אופן הטורניר יתארך ביום אחד בלבד במקרה של הרחבה למבנה של שמונה קבוצות, אבל יהיו יותר ימי מנוחה לקבוצות, וגם לא יהיה חצי גמר אלא רק גמר. במקרה ונחליט לצמצם את כמות המשתתפות בחזרה ל-4, הקבוצות הישראליות תחתכנה".

לסיום נשאל ספירין, האם יגדל סכומי הכסף שיחולקו בטורניר, כשהשנה עמד המספר על 2 מיליון דולר סך הכל.

"זו שאלה שיש להפנות לרומן אברמוביץ'. מה שאני יכול להוסיף הוא שהשנה הכסף הגיע גם מנותני חסות בנוסף להשקעה של אברמוביץ', ולא מעט מפרסמים פוטנציאליים כבר פונים אלינו".

אגב, גם מנהלים בקבוצות האוקראיניות שהשתתפו השנה ונשאלו לסוגיה ביקרו לרוב את ההתייחסות של הקבוצות הישראליות לטורניר ועל כן ימליצו לחתוך אותן במידה ומספר המשתתפים יצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully