וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי מציע פתרונות

5.2.2007 / 8:56

מאמן נבחרת איטליה לשעבר מזועזע מהמצב אליו הגיע הכדורגל בארצו וקורא לענישה קשה. באיטליה חושדים כי רצח השוטר היה מתוכנן

מרצ'לו ליפי, מובטל מרצון וגיבור לאומי באיטליה אחרי המונדיאל האחרון, התראיין אחרי רצח השוטר והמהומות בדרבי הסיציליאני בין קטאניה לפאלרמו. ליפי הביע את תחושותיו בעקבות המאורעות וקרא לענישה חמורה ונקיטת יד קשה. "הרגשתי מרירות גדולה וגם הרבה כעס", סיפר המאמן, "לא יכול להיות שהכדורגל יהיה קשור בכזו טרגדיה. ב-1995 השענו את הכדורגל בגלל הרצח של וינצ'נזו ספאניולו (אוהד גנואה) והתחייבנו לעצמנו שמקרה כזה לא ישוב. בלה, בלה, בלה - אחרי 12 שנים חזרנו למקום ממנו התחלנו"

ליפי הוסיף: "יש לי רעיון אותו שאבתי מדברים שאמר אחד משרי הממשלה. נשיאים של קבוצות יבואו ויגידו לאוהדים שלהם: 'יש לי 3 מיליון יורו, אבל במקום להוציא אותם על חלוץ, אני אוציא אותם על מתן ביטחון'. אני הייתי מוציא הרבה כסף על כדי להבטיח את בטחונם של מי שמגיעים למשחקים. אולי הייתי מפסיד כמה נקודות בטבלה, אבל למרות זאת יותר אנשים יגיעו לאצטדיונים".

ליפי גם קרא לעונשים קשים: "פיינורד הושעתה מגביע אופ"א אחרי התפרעויות של אוהדיה וגם אנחנו צריכים לנקוט ביד חזקה. עונשים כספיים כבר לא מספיקים. אם המועדונים נחשבים לאלו האחראים לאוהדיהם, הרי שצריך להוריד להם נקודות.

"כל מי שקשור בכדורגל האיטלקי, ואני לא מוציא את עצמי מהכלל, מאמנים, שחקנים, מנהלים, התקשורת - כולם צריכים להסתכל על עצמם ולחשוב מה עושים. המניעה מלהגיע למצבים האלו מלכתחילה, כמו שעשו באנגליה, היא המפתח. צריך לתפוס את הבנאדם הראשון שיעיז אפילו מסטיק לכר הדשא ולכלוא אותו".

חשד: השוטר נרצח בגלל שהיה עד תביעה נגד המאפיה (יניב אורגד, "הארץ")

משטרת קטאניה טוענת כי רצח הקצין פיליפו ראסיטי היה מתוכנן מראש ונבע מהיותו עד תביעה נגד ראשי המאפיה בעיר. מספר העצורים בפרשה כבר עלה ל-30, והיום (שני) תתקיים הישיבה המדוברת בין ראשי השלטון לראשי ההתאחדות לכדורגל.

האווירה במדינה עדיין קשה וההצעות המועלות בתקשורת בהתאם. לשחק ללא קהל עד סוף העונה, למשל. "קומץ של ברברים, עבריינים לכל דבר, מחזיק כבר שלוש שנים את רוב הקהל שלנו כבני ערובה", הצטדק אתמול אנטוניו פולווירנטי, נשיא קטאניה.

באיטליה הזכירו אתמול את המקרה של פרנצ'סקו טוטי בדרבי מול לאציו במארס 2004 כדוגמה לכוח של כנופיות האולטראס. מתחילת המשחק פרצו מהומות בין מחנות האוהדים ועברה שמועה שאוהד רומא נהרג. בהפסקה יצרו כמה מחברי האולטראס של רומא קשר עם טוטי וביקשו ממנו להפסיק לשחק. מיד אחר כך ניגש השחקן למאמנו, פאביו קאפלו, ואמר לו: "אם נשחק הם יהרגו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully