וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האיטלקית עשויה לחזור ללא קהל

4.2.2007 / 11:18

זו אחת האפשרויות שנידונו בפגישה בין ראשי ההתאחדות לאנשי ממשל בעקבות התקריות האלימות בדרבי הסיציליאני, בהן נרצח שוטר

אחרי שהשעתה את הליגות הבכירות בסוף השבוע, התאחדות הכדורגל האיטלקית בודקת אפשרות לקיים את משחקי הסריה A מאחורי דלתיים סגורות. ראשי ההתאחדות נפגשו עם בכירים בממשל, דנו בסוגיה וההשערות באיטליה, בעקבות פגישת הקודקודים, היא שהכדורגל האיטלקי יושעה בשבועיים ולאחר מכן ישוחק ללא קהל עד סיום העונה, או במשך תקופה ארוכה.

כזכור, אחרי הדרבי הסיציליאני בין קטאניה ופאלרמו ביום שישי האחרון, נרצח שוטר מחוץ לאצטדיון ומשחקי הכדורגל בארץ המגף הושעו מיידית. חברו של השוטר הנרצח סיפר כי לטענתו מדובר בפשע בכוונות זדון, שנועד להרוג את מישהו בכוונת תחילת: "הוא היה עד במשפט נגד אוהד קטאניה על אירועי הדרבי הקודם".

בנוסף לפגישות שכבר התקיימו, הוועדה האולימפית האיטלקית כינסה היום (ראשון) ישיבת חירום בנושא. הוועדה חייבת להגיע למסקנות והחלטות, לפני שהיא נפגשת עם נציגי הממשלה מחר (שני) כדי לדון במשבר החדש. אפשרויות נוספות שהועלו בישיבת החירום של הוועדה: הרחקה מאסיבית של פלגי אוהדים מסוכנים, כרטיס עם תמונה לכל אוהד ועוד מצלמות טלוויזיה במעגל סגור שיעקובו אחרי פעילו האולטראס.

במקביל מחר (שני) ייפגש ראש ממשלת איטליה, רומאנו פרודי, עם נציגי ממשלתו כדי לדון בצעדים חריגים לפתרון בעיית האלימות, אותם יציג בפרלמנט.

אחד מחברי הנהלת קטאניה, פייטרו לו-מונאקו, חשף פרטים נוספים מהתקריות האלימות מחוץ לאצטדיון ביום שישי. האוהדים והשוטרים התנגשו מחוץ לאצטדיון ועל פי הדיווחים לכיוונו של פיליפו ריקאטי, השוטר שנרצח, נזרקה פצצה מתוצרת ביתית. כמו כן הושלכה עליו אבן שפגעה בחזהו והקשתה עליו לנשום. מותו נקבע בבית החולים. אתמול המשיכה כוננות משטרתית בעיר.

"עבודה קשה של 3 שנים נלקחה מאיתנו", קונן לו-מונאקו, "אני אפילו לא יכול להגיד שזה היה רגע של אי שפיות כי זו נראתה כמו התקפה מתוכננת". קטאניה כבר הוענשה העונה פעמיים בגלל התפרעויות של אוהדיה, פעמיים במשחקי הדרבי הסיציליאנים, מול מסינה ופאלרמו. "משהו כאן לא בסדר וזה הרבה יותר עמוק מהתקרית הזו בלבד", הוסיף לו-מונאקו, "ישנם חלקים באצטדיון שהפכו לטריטוריה של האולטראס. שם הם קובעים את החוקים".

מצד שני אנטוניו מאטרסה, מנכ"ל הליגה האיטלקית, קורא לצעדים מדודים. "ההשעייה המיידית של הליגה היא צעד נכון וחשוב וכך עשיתי ב-1995, אחרי הרצח לפני המשחק בין גנואה למילאן", אמר מאטרסה, "אבל אנחנו לא יכולים לתת במה לעבריינים ולהתכופף בפניהם. אסור לנו להראות חולשה. אני לא מבין את אלו שאומרים שצריך לעצור את העונה ברגע זה. כולם צריכים לעצור רגע, לחשוב ולא להיכנס לפאניקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully