וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר הרעות, הגירסה הפלסטינית

יוני מנדל

3.2.2007 / 11:18

מועדון הספורט אלצדאקה ("הרעות") הפך ממועדון לדתיים בלבד לקבוצה שמייצגת ערכים של שותפות, חברות, מוסר וספורטיביות

מועדון הספורט אלצדאקה היה בעבר מועדון סגור למוסלמים בלבד. בשנים האחרונות הוא שינה את שמו והפך מ"מועדון הספורט האיסלמי" ל"מועדון הספורט אלצדאקה". בקבוצה חששו שמועדון לדתיים בלבד, עלול להביא לחיכוך בין הפלגים השונים ברשות, ולפיכך החליטו לשנות תדמית. הם החליטו לשנות ל"אלצדאקה", מפני שמשמעות המילה 'צדאקה' בערבית היא "חברות" או "רעות", ובקבוצה אכן מנסים להציג, גם כלפי חוץ, את תדמית הילד הטוב של הליגה הפלסטינית.

לדברי ג'מאל אבו-חשיש, דובר ההתאחדות ויו"ר מועדון הכדורגל "אלצדאקה", הימים בהם הקבוצה היתה שייכת למוסלמים בלבד, חלפו ועברו מן העולם. "היום, אין אצלנו דבר כזה, חילונים או דתיים, פתח או חמאס", הוא אומר לוואלה! ספורט. הדברים שלו אבו-חשיש נשמעים תמימים משהו לאור המשך העימותים וההרג בין חמושים מהחמאס לפעילי פתח, אבל אבו-חשיש טוען שזה בדיוק ההבדל. "הספורט הפלסטיני מנסה לחנך לדבר אחר לגמרי" הוא אומר, "אנחנו לא פוליטיקה ואנחנו לא רוצים להיות פוליטיקה. אצלנו אין יריבות בין בני אדם, ובכל קבוצה יש שחקנים מפתח וחמאס שמשתפים פעולה ביחד ברמה הכי גבוהה בלי אף חיכוך או ריב".

לדבריו, מה שקורה בפוליטיקה מצער מאוד, והוא רק שמח שהספורט נשאר נקי מחיכוכים כאלו. "לדוגמא", אומר אבו חשיש, "אין אצלנו את הקטע של ה'דרבי', כמו שיש בישראל או באנגליה". הדבר מתבטא בכך שמועדון אלצדאקה ממוקם בפאתי מחנה הפליטים א-שאטי, אבל אבו-חשיש אומר "כששתי הקבוצות נפגשות, אלצדאקה נגד מחנה פליטים א-שאטי, אני לא יודע את מי לאהוד". לדבריו, "אצלנו כל אחד אוהב את העיר שלו. לדוגמא, אם אני מרפיח אז אני רוצה שהקבוצות של רפיח ינצחו". מה, אתה לא רוצה שהקבוצה השניה של העיר שלך תפסיד? השתוממנו בוואלה! ספורט, "חס וחלילה", ענה אבו-חשיש, "למה שאני ארצה שתושבים של העיר שלי יהיו עצובים?".

עישנת? דיברת עם שופט? עוף מהקבוצה!

אבו-חשיש טוען שהשם של הקבוצה, "הרעות", מחייב. מלבד העובדה שהוא מקפיד שהאווירה בקבוצה תהיה חיובית ונטולת חיכוכים, הוא מציין שיש דברים שהם בבחינת ייהרג ובל יעבור. "אלצדאקה מפורסמת בליגה הפלסטינית בתור הקבוצה הכי מוסרית שיש", הוא אומר בגאווה. לאחר מכן הוא מסביר ש"להבדיל מקבוצות אחרות שאומרות שהן נגד מכות ונגד קללות, אנחנו חרטנו את ההתנהגות הספורטיבית על דגלנו". החוקים במועדון אלצדאקה ברורים מאוד, ואל-חשיש אומר שכשההנהלה מוכיחה שהיא מתכוונת למה שהיא אומרת אז השחקנים מיישרים איתה קו. "אסור לשחקנים שלנו לעשן", הוא אומר, "ואסור להם לשתות אלכוהול". לדבריו, אלה הרגלים לא ספורטיביים, ושחקן שנתפס חוטא בהם, מורחק מהקבוצה באופן מיידי. שחקן אחד כבר נתפס השנה מעשן. הוא נופה מהקבוצה.

הקודים הספורטיביים שנדרשים משחקני אלצדאקה לא עוצרים מחוץ למגרש, אלא נשמרים בקפידה גם במהלך משחקי הליגה. אבו-חשיש אומר את הדברים בצורה ברורה: "אצלנו לא מדברים עם שופטים, בטח לא מקללים, לא מרביצים, לא פוגעים בשחקן בלי כדור, פשוט לא עושים את זה – זה אסור אצלנו". לדבריו, היה גם שחקן בקבוצתו שניסה בתחילת העונה לבדוק את אחד החוקים האלה וניגש אל השופט בסוף המשחק בשביל לומר לו מה הוא חושב עליו. "זו הייתה גם הפעם האחרונה שהוא לבש את מדי הקבוצה", אמר אבו-חשיש והוסיף, "ולא, אני לא מתחרט על זה".

למרות הרצינות הספורטיבית של מועדון אלצדאקה, הקבוצה מתקשה לנצח בליגה. חמישה מחזורים לסיום העונה לקבוצה יש 9 נקודות בלבד והיא נמצאת במקום השביעי, ממנו יורדים אל הליגה השניה. אבל שתי נקודות מתחת לקו האדום לא גורמות לאבו-חשיש לאבד את האמונה. "כלום עוד לא גמור", הוא אומר, "יש עוד 15 נקודות בקופה ואם נצליח לנצח פעמיים זה עשוי להספיק".

בשבוע שעבר נדחה משחק הקבוצה יחד עם כל מחזור הליגה, בשל האירועים האלימים ברצועה. אם לא תחול הידרדרות ביטחונית נוספת בסוף השבוע, יפגשו שחקני אלצדאקה בעזה ביום ראשון את מועדון הספורט המקומי, שעל הנייר טוב בהרבה מאלצדאקה. אבו-חשיש מקווה, "שבסוף המשחק ייפגשו כל השחקנים של אלצדאקה במועדון הקבוצה, יחד עם רבים מהאוהדים, ויחגגו עם עוגות מתוקות. זה המנהג שלנו בקבוצה אחרי ניצחון", הוא צוחק, "אז אם זה יקרה ביום ראשון אחרי המשחק - זה סימן טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully