וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח שעצר את הכדורגל האיטלקי

3.2.2007 / 10:36

שוטר איטלקי נהרג ביום שישי מפצצה ביתית רק בגלל שניסה להרגיע את הרוחות בדרבי הסיציליאני. הליגות באיטליה הושבתו

מותו הטראגי של השוטר האיטלקי פיליפו רצ'יטי, שבסך הכל ניסה לעשות את תפקידו בדרבי הסיצילאני הסוער בין קטאניה לפאלרמו, גרם לאנשי הכדורגל באיטליה ובעולם כולו לחשוב אם בכלל אפשר לעצור את האלימות במגרשי הכדורגל.

המשחק בין קטאניה לפאלרמו נפתח בדקת דומיה לזכרו של ארמאנו ליקורסי, בכיר במועדון של קטאניה, שנהרג לפני שבוע אחרי שניסה להפריד בקטטה המונית שהתקיימה במשחק בין שתי קבוצות חובבים. נראה שהכותרות שסיפקה אותה קטטה ממש לא השפיעו על אוהדי קטאניה, וכשפאלרמו עלתה ליתרון 0:1 במשחק הם איבדו את הראש. יש לציין כי מדובר בדרבי הסיציליאני, אחד הסוערים בעולם הכדורגל ובהשתתפות אלפי אוהדים מהחמומים ביותר שבעולם הכדורגל.

ובחזרה לשער, התגובה הזועמת של אוהדי קטאניה כללה הדלקת אבוקות, רימוני עשן, נפצים וכל הבא ליד. המהומה התפשטה גם לרחובות הסמוכים לאיצטדיון, וכוחות המשטרה לא הצליחו לעצור אותה גם לאחר שירו גז מדמיע. האסון התרחש תוך כדי, כשפצצה ביתית הושלכה היישר לפניו של השוטר המנוח רצ'יטי, וקבעה את מותו במקום.

מופתעים? באיטליה פחות

אז נכון שגם בארץ קשה לנו לדבר על "תרבות" במגרשי הכדורגל ולהתגאות בהתנהגותם של האוהדים וגם השוטרים ביציעים. ובכל זאת, למרבה המזל אנחנו עדיין רחוקים ממה שקרה באיטליה בשנים האחרונות, אם כי לכמה מהאוהדים ואפילו השחקנים במגרשי הכדורגל בארץ, היה גם הרבה מזל.

האיטלקים, מן הסתם, היו המומים ממה שקרה בקטאניה ביום שישי בערב, אבל קשה להגיד שהם היו מופתעים מדי. ההיסטוריה של הליגה האיטלקית ידעה לא מעט אסונות, שמקורם באלימות בלתי נשלטת.

זה התחיל בדרבי של רומא ב-1979, כשאוהד של רומא זרק אבוקה בוערת הישר לפניו של אוהד לאציו והרג אותו. ב-1995 אוהד גנואה נהרג אחרי שנדקר על ידי אוהד מילאן לפני הכניסה לאיצטדיון. מקרה ידוע יותר אירע במשחק ליגת האלופות ב-2004, כאשר השופט השבדי אנדראס פריסק נפגע על ידי חפץ שנזרק על ראשו מהיציע במשחק בין רומא לדינמו קייב. באותה עונה, משחק חצי גמר ליגת האלופות בין מילאן לאינטר הופסק אחרי שאוהדי אינטר זרקו אבוקות ורימוני עשן לעברו של שוער מילאן דידה.

אלה רק האירועים המרכזיים, והכדורגל האיטלקי חווה אירועים לא פחות חמורים, בעיקר בליגות היותר נמוכות. כנראה שזה מה שקורה במדינה שכל כך אוהדת כדורגל, מדינה שראש הממשלה הקודם שלה היה בעלים של קבוצת כדורגל. רק בשבוע שעבר נדקר אוהד של ליבורנו על ידי אוהדי פיורנטינה, אוהדי אטלאנטה התעמתו עם שוטרים ומשחק בליגה הרביעית הופסק אחרי שאחד הקוונים נפגע מתוף שנזרק לעברו.

לא ברור כמה כוח יכולה להפעיל אופ"א, אליה משתייכת ההתאחדות האיטלקית, כדי לטפל בבעיות האלימות הקשות. מה שבטוח, במקרים כל כך חמורים של מוות, הדרך הטובה ביותר היא השעייה של כל הקבוצות האיטלקיות מהמפעלים האירופיים בתור התחלה ובנוסף, בניית תכנית רצינית למיגור האלימות בתוך ארץ המגף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully