וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך השלם לסופרבול

אריאל גרייזס

2.2.2007 / 10:35

מה זה אורלכר, למה קוראים לקוורטרבק על שם של כלב, מי לוזר ומה הקשר של סדאם חוסיין לאירוע? אריאל גרייזס עם כל התשובות

א'-ה': בנות? לא עכשיו

א

אורלכר, בראיין - ליינבקר (ע"ע), שיקגו ברס. הדבר המפחיד ביותר שהגיע אי פעם מניו מקסיקו. וכן, אני כולל את פצצת האטום בהגדרה הזאת.

אינצ'ים - אתם חייבים מינימום 40 כאלה כדי לראות את הסופרבול. תרימו את העינים, יא סוטים, התכוונתי לטלוויזיה.

אלכוהול - הדרך היחידה שתוכלו לסבול את הקרציה לידכם במסיבה ששואל אותכם בפעם המאה כמה בדיוק זה יארד.

אנדזון - איזור צבוע בשני הקצוות של המגרש שהליגה הקצתה לריקודים וחגיגות.

ב

בירה - אחת כל חצי שעה, מינימום. לא, שמונה בבוקר זה ממש לא מוקדם מדי להתחיל.

בירה, כרס - וזה בדיוק מה שתקבלו.

בנות - אם אתם אוהבים שאלות מעצבנות והערות טיפשיות על התחת של הליינמן, אתם מוזמנים להביא אותן למסיבה. רק תודיעו לי לפני, בסדר?

ג

ג'ונס, תומאס - ראנינג בק (ע"ע), שיקגו ברס. תמיד קוברים אותו ותמיד הוא שם משולשת בצבע על כולם. מומחים טוענים שהוא והג'וקים הם היחידים שישרדו שואה גרעינית.

גרוס-מן, רקס - מעולם לא היה שחקן שהתאים לשם שלו יותר מאשר הקוורטרבק (ע"ע) של השיקגו ברס

ג'ונסון, טנק - דפנסיב טאקל (ע"ע), שיקגו ברס. סליחה, טנק, אתה צודק, אתה זוכה לתואר. עכשיו תוריד את האקדח, בבקשה.

גאידמק, ארקדי - מי אתם חושבים מספק לטנק את הרובים?

ד

דה ברס - כינוי שנדבק בשיקגו ברס מאז עונת האליפות הגדולה שלהם מעונת 85. במפתיע, רשומות היסטוריות מראות על נוכחות גבוהה של ישראלים בעיר בדיוק באותה עונה.

דטרויט - עיר הולדתו של ג'רום בטיס. לא, לא שכחנו.

דגל - שלושה סוגים במשחק פוטבול: צהוב אצל השופטים לסימון עבירה, אדום אצל המאמנים לערעור על פסיקת שיפוט ואדום כחול לבן בשביל הקיטש.

דפנסיב טאקל - שחקן הגנתי שתפקידו לעצור את הריצה ולנסות להוריד את הק"ב לסאק (ראה ערך). רובם בגודל של משאית קטנה, מה שמעורר שאלה פילוסופית ידועה - אם רגל של דפנסיב טאקל נופלת ביער, האם מישהו שומע?

ה

האריסון, מרווין - רסיבר, אינדיאנפוליס קולטס. בחור שקט ומצטנע שמאוד לא אוהב את כל החשיפה שהוא מקבל בפלייאוף. גם מחוץ למגרש הוא אותו דבר, אומרים.

הילטון, פאריס - בראיין אורלכר (ע"ע) טחן אותה. בעצם, מי לא?

הימנון - אין לי מושג מי שר השנה, אבל בלי חופני זה לא אותו דבר.

הסטר, דווין - מחזיר בעיטות, שיקגו ברס. ע"ע רואד ראנר.

ו'-י': רקסי, רגלי

ו

ווין, רג'י - רסיבר, אינדיאנפוליס קולטס. איזה מזל שהוא קיים, אחרת הייתי נאלץ לשים פה הגדרה של וירוס.

ז

זיקפה לאומית - טל בן חיים, שי דורון, שחר פאר, רקס גרוסמן. מה זאת אומרת הוא לא מכוחותינו? עם שם כזה הוא חייב להיות לפחות חצי יהודי. רבע? שיעלה על מדים ויתייצב בבקו"ם עכשיו!

ח

חיית מחמד - יש כאלה שקוראים לבת שלהם בשם של בן כי הם רצו תינוק, ההורים של רקס גרוסמן ציפו משום מה לקבל כלב.

חוש הומור - מה שחסר לבחור שכתב את המילון הזה.

ט

טאצ'דאון - הכנסת הכדור לאנדזון (ע"ע). מזכה את הקבוצה ב-6 נקודות, אם כי תיאוריות קונספירציה טוענות שששנה שעברה הקולטס הגישו בקשה להנהלת הליגה שתשנה את החוק כך שט"ד שנזרק ע"י פייטון מאנינג יהיה שווה 8 נקודות. אבל הם סתם מקשקשים, האמת שהם רצו שזה יהיה שווה 10.

טייט אנד - שחקן התקפי שתפקידו לחסום במשחק הריצה ומדי פעם גם לתפוס את הכדור. ולא, לא קוראים לו ככה כי הוא לובש טייטס.

י

יום ראשון - יאללה, שיגיע כבר.

כ'-ע': בין כושי למוקה

כ

כאפה - עוד שאלה טיפשית ואתה מקבל אחת, ברור?

כושים - למקרה שבדיוק חזרתם מטיול בן שבועיים באפגניסטן, שני המאמנים בסופרבול הם כושים. באמת. איזה מתקדמים האמריקאים האלה, הא?

כנפיים - עם בירה טובה וסלרי עם גבינה כחולה. אבל העיקר אלו הכנפיים. מטוגנות בדיוק במידה שהעור בחוץ פריך והבשר בפנים רך ונימוח. הטיגון נעשה עם הרוטב, כך שבכל ביס אתה מרגיש אותו. אחרי שגומרים לטגן שופכים למעלה עוד רוטב שעושה את הכנפיים עוד יותר עסיסיות. כל כך עסיסיות שהטעם שלהן נשאר בקצוות השפתיים גם יומיים אחרי. והריח, או הריח. אתה מקרב את הכנף לפה וכבר יכול להריח את הרוטב החריף, ועקצוץ מתחיל בגרון. ואז אתה נותן את הביס הראשון והטעם ממלא לך את כל חלל הפה. והכיף שבלאכול בידיים ולהתלכלך. והשילוב שבין הטעם של הכנפיים ובין הקרירות המרירה של הבירה. אם אתם לא רעבים עכשיו, אתם לא בני אדם (ותודה לאמיר).

ל

פייטון מאנינג - קוורטרבק של האינדיאנפוליס קולטס.

לומברדי, גביע - הגביע המוענק לקבוצה הזוכה בסופרבול, נקרא על שמו של וינס לומברדי, מאמן הפוטבול הגדול בהיסטוריה. אם לא לוקחים בחשבון את שלמה שרף, כמובן.

ליינבקר - שחקן הגנתי שתפקידו לעצור את הראנינג בק (ע"ע) ע"י התנגשות בו במהירות שיא. מדובר תפקיד שדורש אייקיו גבוה במיוחד, בעיקר כדי שאחרי הפרישה יישרדו לך מספיק תאים במוח שיאפשרו לך לאכול בכוחות עצמך.

מ

מיאמי - אתר משחק הסופרבול השנה. הסיבה לבחירה היא ברורה - שמש, ים, בחורות, אספקה שוטפת של סמים - כל מה ששחקן פוטבול צריך.

מוקה - פי, איך פיני הולך לחגוג אם דאנג'י, המאמן של הקולטס, לוקח את הסופרבול.

נ

נקניקיות - פוליש, כושר, מקסיקניות, חריפות, סוסג', פרנקפוטר. העיקר שיהיו בלחמניה עם מיונז, חרדל והרבה רדיש. ככה, לקינוח.

נו-האדל - צורת משחק בה ההתקפה לא מתכנסת בהאדל אלא מקבלת את ההנחיות בקו ההתנגשות (ע"ע). הקולטס מריצים גרסה יעילה במיוחד שלה שנועדה לוודא שפייטון מאנינג יקבל זמן מסך גם אצל הבודדים שהחליטו ללכת לשירותים בזמן הפרסומות (ע"ע)

ס

סופרבול, מסיבה - לפעמים, המשחק הוא רק תירוץ.

סייפטי - שחקן הגנתי שתפקידו לכסות את החלק הכי עמוק במגרש. נקרא ככה, כי רסיברים שנקלעים לסביבתו חשים מאוד בטוחים. כמו אביגדור ליברמן בבונקר של נסראללה.

סמית', לאבי - מאמן השיקגו ברס. ע"ע כושי

סאק - מהלך הגנתי שבו הק"ב מופל לקרקע על ידי ההגנה כשהוא עדיין אוחז בכדור. במפתיע מילון אבן שושן מחזיק תירגום למונח הזה - "ערימת ילדים".

ע

עדאיי, ג'וזף - ראנינג בק (ע"ע), אינדיאנפוליס קולטס. לצערו, קוסאי לא נבחר בדראפט.

פ'-ת': איפה הפטמה?

פ

פליי-אקשן - מהלך התקפי שבו הק"ב מזייף נתינת כדור לראנינג בק ואז משאיר את הכדור אצלו. בדיוק כמו כל שחקן כדורגל ישראלי, האמת.

פרה - מה שאוכל ליינמן ב-NFL. לארוחת בוקר. לקינוח.

פריני, דוויט - דפנסיב אנד (ע"ע), אינדיאנפוליס קולטס. כמו ברבי, גם הוא בנוי בצורה לא פרופורציונליות, רק שאצלו במקום חזה יש צוואר.

פרינס - האמן שיופיע במחצית השנה. אז אני מבין שפיטמה מחוץ לתחום השנה, הא?

פרסומות - אם אתם רואים אנשים הולכים לשירותים במשחק כדי לא להפסיד את הפרסומות, אתם יודעים שאתם במסיבת סופרבול (ע"ע).

צ

צ'יצ'ולינה - סתם, כי בא לי. וחוץ מזה, נראים אותכם מוצאים הגדרה ב-צ'.

ק

קוורטרבק - השחקן המרכזי בקבוצת פוטבול, שתפקידו לנווט את משחק ההתקפה. במהלך הפגרה שלו מעשיית פרסומות, פייטון מאנינג (ע"ע) מחלטר במקצוע הזה.

קוף - למכירה, יד שניה במצב מצוין, מקוורטבק.

קורנרבק - שחקן הגנתי שתפקידו לשמור על הרסיבר (ע"ע) ולמנוע ממנו לתפוס את הכדור. דוגמאות בולטות בפלייאוף השנה - אסאנטה סמואל, ריקי מאנינג ובמקרה של הרסיברים של הקולטס - הדשא.

קו ההתנגשות - הנקודה שבה מתחיל כל מהלך. כן, נודניק, זה הקו הכחול, כמה פעמים צריך להסביר לך?

קאבר 2 - שיטת הגנה אזורית שפותחה ע"י טוני דאנג'י (ע"ע) ושוכללה ע"י לאבי סמית (ע"ע), שבה הקורנרים (ע"ע) עומדים קרוב לקו ההתנגשות (ע"ע) והסייפטיס (ע"ע) נעמדים בעומק המגרש, בעוד הליינבקרים (ע"ע) אחראים על כיסוי הטייטאנדס (ע"ע) והסלוט רסיברס (ע"ע). האמת, סתם ניסיתי לבדוק כמה (ע"ע) אפשר להכניס במשפט אחד.

קפה - אוי כמה שאתם תצטרכו את זה בבוקר שאחרי.

ר

ראנינג בק - שחקן התקפי שמקבל את הכדור מהקוורטרבק (ע"ע) ומתקדם עד שנעצר על ידי אחד משחקני הגנה (או במקרה של טומלינסון - האנד זון). הכישורים הנדרשים מראנינג בק הם מהירות, חוזק, עוצמה אבל אם שיחקת במחזה בית ספר, הקולטס ייקחו אותך להתקפת הפליי אקשן (ע"ע) שלהם בלי אודישן.

רומא - כולם יודעים שהאולימפיאדה הומצאה ביוון, לא רבים יודעים שגם לסופרבול יש שורשים קדומים, והסופרבול הראשון בעצם נערך ברומא ומאז הוא נספר בספרות רומיות. ברוטוס היה ה-MVP, דרך אגב.

רסיבר - שחקן התקפי שתפקידו לתפוס את הכדור שנזרק אליו על ידי הקוורטרבק (ע"ע), אלא אם הק"ב הוא רקס גרוסמן (ע"ע) ואז תפקידו לתקל את הקורנרבק (ע"ע) שחטף את הכדור.

ש

שער שדה - בעיטה שנכנסת בין הקורות ומזכה את הקבוצה בשלוש נקודות ואת הקבוצה של אדם וינטארי בניצחון.

ת

תחת - לא הקשבתם לי בנושא הבנות, הא?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully