וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הנאיביות

למכבי ת"א אין סדר, משמעת, או היררכיה, אבל כששארפ על המגרש היא יוצאת למלחמה. בדיוק כמו הקבוצות ששיחקו נגדה בשנים עברו

נאיביות. דרק שארפ חסר תחליף עבור מכבי תל אביב כי הוא מסמל ערכים שכמעט ואינם קיימים בקבוצה הנוכחית: ווינריות, קילריות, גאווה, אומץ, חתירה בלתי מתפשרת לניצחון. שארפ חסר תחליף כי הוא מלא פאתוס. גם משחקו. ולשמו של הניצחון כל האמצעים כשרים: התכתשויות בלתי פוסקות עם שחקני היריב, עבירות גסות על גבול המלוכלך, נפילות תיאטראליות על הפרקט. שארפ הוא החוט המקשר בין ההוויה המכבית לאלפי האוהדים ביציע ולמאות האלפים בבית. הוא שונא להפסיד. והוא חסר בושה.

שארפ עושה העונה מעשה חסר תקדים. כשהוא על המגרש, הופכת חבורת הצברים החביבה והנאיבית לפלנגת מתאבדים של ממש. כשהוא על הפרקט מכבי היא קבוצה ששורטת, שמכה, שמציקה ליריבות. קבוצה חיה. גאה. הטירוף שבו מדבק. כי מכבי של ספאחיה, יודע שארפ, אינה משופעת בכישרון. ובכדי להשתוות לקבוצה כמו פנאתינייקוס, נאמר, עליך לכסות על הפערים בדרכים עקיפות. להציק, להטריד, להוציא אותה משווי משקל. בדיוק מה שניסו לעשות למכבי יריבותיה בשנים האחרונות.

היררכיה. כדורסל הוא משחק של סדר, משמעת והיררכיה. ובחודש פברואר, כששלב הטופ סיקסטין מעבר לפינה, למכבי עוד אין אף אחד מאלו. מקורה של רכבת החילופים הבלתי פוסקת שמנהיג ספאחיה אינו ברור. אולי מדובר פאניקה. שמא בחוסר אונים. ביינום במקום הלפרין, ירטין במקום ביינום, בורשטיין במקום ירטין, שארפ במקום בורשטיין, ששון במקום יסאיטיס, ארנולד במקום ששון, גרין במקום ארנולד, וויצ'יץ' במקום גרין.

חוסר האונים הזה מחלחל ונותן אותותיו בכל שדרות הקבוצה. את הרבע הרביעי פתחה מכבי עם ביינום, שארפ, הלפרין, ששון וגרין. חמישייה שספק אם תורגלה אי פעם באימונים. וחוסר האונים הופך לחוסר אמונה. כששארפ לא על הפרקט, מכבי משחקת כמו קבוצה קטנת אמונה. והיכן שאין אמונה, אין תקווה. רק ייאוש.

יד אליהו. דקות מרגעי הפתיחה, פלאפל יד אליהו המיתולוגי הומה אדם. באוויר תחושה של מלחמה על הבית. אתה יודע שהקהל של מכבי הגיע למלחמה כשהוא שר בהתחלה את ההמנון. וכשמגיעים רגעי ההכרעה כל המערכת התומכת הזו, של הקהל וההיסטוריה והמסורת והקסם והשופטים ושמעון מזרחי, שלא מפסיק לשבת לאנשי המזכירות על העורק, מתחברת למספר רגעים קסומים ומעניקה מימד חדש למושג "מגרש ביתי". ניקולה וויצ'יץ' אמר בסיום ש"הקהל שלנו יודע איך להלחיץ את היריבה והשופטים. הוא יודע את העבודה". למזלה הרב של מכבי, בערב בו שארפ והלפרין מוליכים את רשימת קלעי הקבוצה ורמת הכדורסל מקוממת עד מדכדכת, יש מי שכן פוגעים: האוהדים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully