וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוני רוצה ועדת חקירה

לי בוץ

1.2.2007 / 13:01

מלחמת בעלי מכבי ת"א וההתאחדות לכדורגל נמשכת. זה אומר, אלו מגיבים. הוא גורס, אלו עונים. מכתבים בשרשרת, היכנסו ונסו לעקוב

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הרשיע אתמול (רביעי) את מכבי ת"א בעבירות של התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות בדרבי התל אביבי. היום הגיע גם העונש - בגין שתי העבירות החליטו דייני בית הדין, עו"ד דוד לב ועו"ד עמנואל סלע, לגזור על מכבי ת"א קנס בפועל בסך 55,000 שקלים.

אם מכבי תעמוד בדברה ותגיש תכנית עבודה מסודרת שתלחם בתופעת הגזענות והאלימות בדרך אחרת, בשיתוף פעולה עם המשטרה, הקנס יפחת ל-20,000 שקלים בלבד, והיתרה בסך 35,000 שקלים תהפוך לעונש על תנאי, לבל ההתפרעויות יחזרו בחודשיים הקרובים.

במקביל הרשיע בית הדין את הפועל ת"א בגין התפרעות אוהדיה וגזר עליה קנס בפועל בסך 5,000 שקלים בפועל ו-10,000 שקלים על-תנאי לשנה, על כל עבירה דומה. בהפועל קיבלו בפליאה את החלטת בית הדין, שכן שני רימוני העשן שנפתחו ביציעים שאוכלסו על ידי אוהדי הקבוצה היו צהובים, דבר שמעיד על כך שלא האדומים היו אלה שפתחו אותם.

לוני פותח את הפה

לוני הרציקוביץ', הבעלים של מכבי ת"א, לא אהב את החלטות בית הדין של ההתאחדות והגיב באתר הרשמי של מכבי ת"א: "לצערנו , לא הייתה התייחסות בפסק הדין 'לאכיפה הבררנית' המתקיימת בהתאחדות לכדורגל מול מכבי ת"א, לאור העובדה שב-48 משחקים הושמעו קריאות מהסוג שבגינן הורשעה מכבי ת"א ובכלל זאת קריאות 'נאצים ושואה' מצד אוהדי הפועל ת"א באותו המשחק ואף לא קבוצה אחת הועמדה לדין, מלבד מכבי ת"א שכבר עומדת לדין בפעם השניה".

"לא יתכן שקבוצה או קבוצות, יועמדו 'חשופות בצריח' ללא כל יכולת התגוננות, אם על פי הדין בישראל או כל תקנה אחרת לה יש תוקף משפטי שתאפשר פעילות אפקטיבית באצטדיון, בשליטת הקבוצות. הסמכות על הנעשה באצטדיון על פי חוק נתונה למשטרת ישראל והאחריות מוטלת על הקבוצה, מצב שלא קביל במסגרת מינהל מוסדר וראוי. בתי המשפט בארץ לא מאפשרים ענישה ראויה לקריאות גזעניות או הסתה כמו גם שימוש באמל"ח, כמו גם העובדה שאין לקבוצות זכות לאסור כניסה או למנוע מעשים אסורים, אלא באמצעות משטרת ישראל שפועלת על בסיס אסטרטגי של בטחון הצבור. הענישה של בתי הדין הפועלים במסגרת ההתאחדות שמופעלת כלפי המועדון, הניבה עד כה תוצאה הפוכה לזו הרצויה, דהיינו, החמרה בכל הנוגע להפעלת אמל"ח וקריאות אסורות ע"י אוהדים".

"יטיבו לעשות קברניטי ההתאחדות לכדורגל ויעצרו לאלתר את הפגיעה בקבוצות ובמיוחד במכבי ת"א, עד שתושלם פעילות ברמה הארצית, בצורה הרמונית שתאפשר מלחמה יעילה ואפקטיבית של הגורמים המופקדים על שמירת החוק בישראל ובמקרה זה ספציפית בתחום הכדורגל".

לסיום ברצוני להעמיד על מקומם את כל אותם יחידים או אגודות שתקפו את האמירה שלי אתמול בבית הדין שהקריאה "טועמה מחבל" אינה קריאה גזענית. הלב כואב ומתקומם כל אימת שקריאות איומות מסוג זה מושמעות כנגד טועמה, או כנגד שחקן אחר מסיבה זו יצאתי לא פעם בגלוי כנגד האוהדים בגין אותן הקריאות. הכינויים של נאצי, מחבל וכמובן לקט מובחר של נאצות והסתה מסוגים שונים הופעלו כנגדי מצד אוהדי הפועל ת"א וקבוצות אחרות, כמו גם אוהדים של מכבי ת"א. צירוף התואר מחבל לשמו של אדם לא הופכת את הקריאה לגזענית , אלא זו הסתה נפשעת וחמורה ויותר מכך הסיפא 'אותך נחסל'היא למעשה קריאה למעשה חמור פי כמה".

ההתאחדות משיבה אש

בהתאחדות לא נשארו חייבים לטענותיו של הרציקוביץ', והשיבו בתגובה: "בתקופה האחרונה אנו עדים להשתלחות חסרת בסיס מצידו של יו"ר מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ, כלפי ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה השיפוטיים. בין היתר, הרציקוביץ משתלח באופן קבוע כנגד החלטות שיפוטיות המושתות על קבוצתו וטוען לאפליה וקיפוח בכוונה תחילה כנגד קבוצתו. בניגוד לטענותיו חסרות הבסיס, הועמדו לדין והורשעו, רק בשנה האחרונה, בגין קריאות גזעניות למעלה מ-20 קבוצות, לרבות קבוצות מליגת העל והליגה הלאומית. עובדה זאת, מציגה באור מגוחך את טענתו של הרציקוביץ כאילו קבוצתו מופלית לרעה בכל הקשור להעמדות לדין בכלל ובנושא קריאות גזעניות בפרט.

"מה עוד שגם היועץ המשפטי לממשלה מצא לנכון להתערב ולבקש מההתאחדות את החמרת הענישה כלפי קבוצות אשר אוהדיה משמיעות קריאות גזעניות. גם העמדות לדין בגין עבירות של התפרעות אוהדים אשר לגביהן נטענת אפליה, עוברות כחוט השני לאורך כל הקבוצות, ללא כל יכולת להבחין בקיפוח כלשהו כלפי קבוצת מכבי ת"א. ההעמדות לדין וההרשעות כאמור לעיל, מגובות במסמכים ובגיליון הרשעות, ומוזמן מר הרציקוביץ ו/או מי מטעמו לעיין בהם ולהיווכח כי כל טענותיו לגבי קיפוח, אפליה ורדיפה הנן קנטרניות ותלויות באוויר ללא כל בסיס עובדתי".

"הרשעת קבוצה בגין אחריות שילוחית להתנהגות אוהדיה, הנה כלי משמעתי מוכר ומעוגן בתקנוני בפיפ"א, באופ"א ובהתאחדויות נוספות ברחבי העולם. גם בתי המשפט בישראל הכירו באחריותה של קבוצה כלפי מעשי אוהדיה. לאחרונה אף החליטה אופ"א להרחיק קבוצה (פיינורד) מתחרויות גביע אופ"א וזאת עקב התפרעות אוהדיה במדינה זרה ששם, על פי שיטתו של מר הרציקוביץ, לא היה לקבוצה יכולת 'להשפיע' באופן ישיר על התנהגות אוהדיה. לפיכך נראה שטענותיו של מר הרציקוביץ מוטעות ומטעות באופן מגמתי ונועדו לפגוע בהתאחדות לכדורגל ומוסדותיה השיפוטיים אשר הינם גופים בלתי תלויים ועצמאיים. האשמות חסרות השחר נובעות, במקרה הטוב, מחוסר הבנה, ובמקרה הרע ממניעים פסולים ולא ענייניים".

"הכפשותיו של מר הרציקוביץ לא ישפיעו או ירתיעו את מוסדותיה השיפוטיים של ההתאחדות מלהמשיך ולעשות את עבודתם ביושרה,הגינות וללא משוא פנים כפי שעשו עד כה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מכבי דורשת ועדת חקירה

באתר הרשמי של מכבי פורסמה היום (שישי) תגובה נוספת של לוני הרציקוביץ' לדברי ההתאחדות.

בעלי מכבי המשיך לטעון להנכלות אליו: "במהלך עונת 06/07 לא הועמדה ולו קבוצה אחת בליגת העל לדין בגין קריאות מכל הסוגים והמינים, למעט מכבי ת"א שהועמדה בפעם השניה בשבוע האחרון , הגם ועל פי רישומי הקרן החדשה לישראל, נרשמו 48 אירועים של קריאות אסורות, נאצה,גזענות וכיוצ"ב מתחילת העונה.

"במהלך המחזור האחרון בלבד, נרשמו קריאות אסורות ב-4 מגרשים כולל במשחק הדרבי בת"א ובו הועמדה רק קבוצה אחת לדין למרות שקריאות נאצה נשמעו ממאות אוהדים משני צידי המגרש".

הרציקוביץ' גם ניסה לבסס את טענויתו לאפליה כשטען שבגין זריקת רימון עשן העונה נקנסה קבוצתו ב-30 אלף שקלים, כשהפועל ת"א נקנסה ב-5,000 בלבד בעוון מקרה דומה.

"עד היום הוטלו קנסות בסך 150,000 שקלים על מכבי ת"א בנוסף לעובדה שהקבוצה מחויבת בתשלומי שיטור ,סדרנות ושימוש במתקנים בסך של מיליוני שקלים בשנה בצורה מפלה, לא ראויה ועל בסיס של כשלון מתמשך ועקבי בטיפולה של ההתאחדות בכל הקשור לביטחון ושמירת הסדר הציבורי בענף הכדורגל".

הרציקוביץ' סיכם: "אין למועדון מכבי ת"א ולו סעיף אחד שבו השרות המתקבל מההתאחדות לכדורגל, תורם לשיפור איכות החיים של המועדון ו/או ענף הכדורגל ו/או להגדלת ההכנסות.

"תוקם לאלתר ועדת חקירה ממלכתית שתשים סוף אחת ולתמיד למתרחש בענף כה חשוב לחיים של רבים מתושבי ישראל בכל חתכי האוכלוסייה במדינת ישראל".

עדכון ראשון: 17:25, 01/02/07
עדכון אחרון: 13:00 02/02/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully