וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין משמעות למקום הראשון או השני בבית"

31.1.2007 / 21:35

לקראת פנאתינייקוס (21:15, ערוץ 1), ספאחיה מנסה לטשטש את תוצאותיה החלשות של קבוצתו: "אף אחד לא אמר לי שחייבים לסיים ראשונים"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

אנשי מכבי תל אביב אינם רגילים במאבקים על המקום השני. אולם בהתחשב בחודשים המסויטים האחרונים, רצופי העליות והירידות והפרשיות והריבים והסולחות והשחרורים וההחתמות, ובאופציה העומדת מנגד במקרה של הפסד – התדרדרות אפשרית עד למקום החמישי בבית, לסיים כסגנית בית ב' לא נשמע רע כל כך.

נוון ספאחיה נראה הערב מחויך. "לחץ? השחקנים מרגישים אותו יותר ממני", אמר הערב (רביעי) במסיבת העיתונאים. "ראיתם איך התחלנו את המשחק מול ציבונה ואת המשחק מול פרטיזן, אחרי מה שקרה עם מוני. מבחינתי אין שום דבר חדש. אנחנו ממשיכים להתכונן כרגיל לקראת המשחק מחר. אני יודע שלא יהיה קל, אבל כמו תמיד ננסה לעשות את המיטב מול האוהדים שלנו ביד אליהו. עם התמיכה של הקהל אני מאמין שננצח את המשחק ונסיים במקום השני. זה חשוב עבורנו".

ואז הוא עשה שימוש מנגנון הראציונליזציה. "מה המשמעות של לסיים ראשונים או שניים בבית? אין לכך שום משמעות", הפתיע המאמן. "אף אחד לא אמר לי שחייבים לסיים עכשיו במקום הראשון בבית. צריכים לנצח בסוף העונה. זכרו מה קרה לצסק"א לפני שנתיים, לפנאתינייקוס בעונה שעברה. אין קבוצה בלתי מנוצחת באירופה, שיכולה ללכת כל הדרך מהסוף להתחלה בלי להפסיד".

אז מה כן מטריד את מאמן מכבי, תשאלו. "היו לנו הרבה בעיות העונה ובעיקר מטריד אותי שעדיין לא שיחקנו משחק אחד עם סגל מלא", סיפר. "כל הזמן קורה משהו. במכבי קרו העונה דברים שלא קורים בעשר שנים יחד. אבל אני מאמין שנמצא את הכימיה הנכונה ברגע הנכון. עכשיו החתמנו את גוראן ירטין, שהוא שחקן טוב וקשוח, אבל גם הוא לא הגיע כדי לקלוע 20 נקודות כי מכבי היא קבוצת ההתקפה הכי טובה באירופה. מה שאנחנו צריכים זה לשחק בעקביות, לשפר את ההגנה ולשחק טוב יותר בדקות הסיום. האוהדים שלנו אולי קצת מתוסכלים כרגע, אבל אני מבין אותם. הרי הם ראו בשנים האחרונות את הכדורסל הכי טוב באירופה".

ניקולה וויצ'יץ' נשמע חדור רוח קרב. "אני לא זוכר כבר כמה פעמים שיחקתי מול פנאתינייקוס. אנחנו יודעים מה צריכים לעשות כדי לנצח אותם", אמר הקרואטי. "כאן, בהיכל, אנחנו פייבוריטים מול כל קבוצה באירופה. אסור לשכוח שלא הפסדנו העונה בבית".

אוברדוביץ': "ידוע שהתוצאה לא חושבה לנו"

פנאתינייקוס, שוויתרה על אימון הערב המסורתי בהיכל, תנחת רק הלילה בתל אביב, ללא הפורוורד-סנטר מייק באטיסט. המאמן ז'ליקו אובראדוביץ' מנמיך ציפיות: "זה המשחק האחרון בשלב הבתים וכולם יודעים שהתוצאה לא חשובה לנו. מה שחשוב זה שנגיע בריאים לשלב הטופ-16, כי בחודש האחרון סבלנו מלא מעט פציעות. לשחק מול מכבי בתל אביב, עם היכל מלא בעשרת אלפים צופים, זה תמיד נחמד לכל קבוצה. אנחנו רואים במשחק הזה הזדמנות נהדרת להראות כדורסל ברמה גבוהה".

"יהיה כיף לשחק מול מכבי, כי האוהדים שלה מבינים כדורסל ותומכים מאוד והאווירה שם תמיד נהדרת", הוסיף גארד הירוקים, מילוש וויאניץ'. "הבטחנו את המקום הראשון בבית והמשחק הזה פחות חשוב עבורנו, אבל זה לא אומר שאנחנו נוסעים כדי להפסיד. התכוננו ברצינות, כפי שעשינו לפני כל משחק, והמטרה היא להשיג עוד ניצחון. אין עלינו לחץ. אנחנו רק רוצים להראות כדורסל טוב וליהנות מהמשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully