וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”טועמה מחבל - לא גזענות”

לי בוץ

1.2.2007 / 7:13

לוני הרציקוביץ’ שה תמים. ועוד מבית הדין: דקל קינן הורחק משלושה משחקים, גזרי הדין לתל אביביות יינתנו ביום חמישי

דקל קינן, בלמה של האלופה, מכבי חיפה ספג היום (רביעי) הרחקה לשלושה משחקים, לאחר שהואשם בהתנהגות בלתי ספורטיבית ובלתי הולמת כשהופיע בפני הדיין ישראל שמעוני בועדת המשמעת של ההתאחדות.

קינן הודה בסעיפי האישום ואף הביע חרטה בעקבות המעשה: "אין לי ספק שעשיתי מעשה שלא יעשה. הכול נבע מאקט על הסיטאוציה ומהאהבה שלי לקבוצה". עוד הוסיף הבלם: "התנצלתי מעל לכל במה אפשרית, זו התנהגות שלא מאפיינת אותי. זו פעם ראשונה שלי כאן. אני מבטיח בלב שלם שדבר כזה לא יישנה בעתיד".

כזכור, קינן, הורחק במשחק ההפסד של האלופה בקרית אליעזר בדקה ה-25 לאחר שספג צהוב שני משופט המשחק, לירן וקסברגר. הבלם, שזעם על ההחלטה ועל מצב הקבוצה, שהייתה בפיגור, השליך כיסא אל עבר תחומי המגרש ובעט בשלטי פרסומת, כשעשה דרכו לחדר ההלבשה.

"מי שעוקב אחרי יודע שהייתי קפטן נבחרת הנוער. עכשיו אני קפטן האולימפית, ומשתייך לסגל הבוגרת. השם שלי כבר נפגע וגם הקבוצה העמידה אותי לדין וקנסה אותי. אני לא מצפה שיקלו ראש במצבי, אבל אני מרגיש שכבר נענשתי. התעצבנתי רק על עצמי. אין לי טענות לשופט. הייתי צריך לקבל את ההרחקה כמו גבר".

דיין ההתאחדות לא השתכנע ואמר: "לדעתי, סעיף האישום היה צריך להיות חמור יותר. התנהגות בלתי הולמת זה סעיף רך מדי. עשו עמך חסד. זה מקרה חמור גם לליגות נמוכות. הגזמת. לא ראיתי מקרה כזה מעולם".

דובר הקבוצה, רועי דניאל, שליווה את קינן לדיון, טען להגנתו של הבלם: "המועדון גינה וקנס אותו. אני מבקש להתחשב בנסיבות. מדובר בבחור יוצא דופן. דקל הוא חלוץ המתנדבים במכבי חיפה. הוא אפילו הציע לתרום את הקנס שספג לנזקקים. האקט שלו לא מתאים לאישיות שלו. אני מבקש להסתפק בהרחקה על תנאי".

הדיין הגיב על הדברים: "אתם מבקרים אותנו כל שבוע, לפחות אל תחזרו לכאן עם שחקן אחר בשבוע הבא".

כאמור, הנהלת המועדון החיפאי קנסה אמש (שלישי) בועדת משמעת פנימית של הקבוצה את השחקן ב-1,000 דולר וסכום זהה על תנאי.

לוני: "אם נענש, נפנה לבית המשפט העליון"

אחרי דיונו של דקל קינן נכנסו נציגי מכבי והפועל ת"א לועדת המשמעת בעקבות התנהגות האוהדים בדרבי. את הצד הצהוב ייצגו לוני הרציקוביץ' ואבנר טויטו כשאת האדומים ייצג מנהל הקבוצה, אריה הרשקוביץ'. הדיון נערך בהרכב של שני דיינים, עמנואל סלע ודוד לב, שהאשימו את מכבי בהתפרעות אוהדים וכן בקריאות גזעניות. הפועל הואשמה רק בסעיף הראשון. הדיינים ביקשו יום-יומיים נוספים כדי להבין את הדברים לעומק לפני שיחרצו את גזר הדין.

הדיין לב פתח ואמר: "חיים יעקב ציין בדו"ח המשחק כי קיבל דיווח מאיתן שמואלביץ', השופט הרביעי, שכלל את הדברים הבאים: "1. לפני פתיחת המשחק נזרק רימון עשן מיציע האוהדים של מכבי והפועל ת"א. 2. בדקה השלישית נזרקו לכר הדשא שלושה רימונים בצבעים אפור וכחול מהיציע של אוהדי מכבי. 3. בדקה הששית וה-47 הודלקו רימוני עשן בתוך היציע של מכבי. 4. מספר פעמים נשמעו נהמות מכיוון יציע האוהדים של מכבי ת"א אל עבר ברוך דגו. כמו כן נשמעו קריאות 'טועמה מחבל' אל עבר שחקן הפועל, סלים טועמה.

כששאל הדיין את הרציקוביץ' והרשקוביץ' אם הם מבינים במה הם מואשמים השיב לוני: "שמענו במה מאשימים אותנו, אך אנו לא מבינים".

מנהל הפועל ת"א אמר: "הרימונים היו בצבעים כחול וצהוב ולא באו מאוהדי הפועל ת"א. הם לא יזרקו רימונים צהובים. חילקנו להם פלאיירים והסברנו להם את הנזק שנגרם מדברים כאלה והמסר נקלט. כמו כן הרימונים נזרקו בתוך היציעים ולא אל כר הדשא".

לוני אמר על הקריאות הגזעניות: "טועמה מחבל זו קריאה נפשעת, הוצאת דיבה ומקומה לא בחברה הישראלית, אך זו לא קריאה גזענית". הבעלים המשיך להסביר: "זו קריאת דיבה, כפי שקוראים מכבי חיפה חיזבאללה".

"מה שקורה במגרש וספציפית אצלנו", הוסיף לוני "זה שאוהדים שעוסקים בפעילות זו מסמפטים אותי במידה מועטה מאוד. מי שעושה את הבלאגן זה אולי שני אחוזים, אז למה שכל השאר ייענשו? ככל שהנזק למועדון יגדל, במיוחד במישור הפיננסי, הם יהיו מרוצים". הבעלים של הקבוצה העריך את הנזק למועדון בכ-200 אלף שקל עד מיליון.

"כמו כן מתנהלת מלחמת חתול ועכבר בינם לבין משטרת ישראל על רקע רצון להוכיח שלמרות הכול גם כשאוסרים עליהם הם יתגברו".

הדיינים ביקשו מהבעלים של מכבי אם יוכל לנפק להם רשימה של 30 אוהדים בעייתים שלטענתו אחראים למופעי הפירוטכניקה על מנת שהמשטרה תרחיק מהמגרשים. בסיום הדיון אמר לוני: "אם נענש, נפנה לבית הדין העליון".

את משטרת ישראל, שלא הצליחה לעצור את האוהדים הצהובים, ייצגו רב פקד שמעון לביא, ראש לשכת סיור במרחב יפתח וסגנו דוד אטיאס. לביא אמר: "שימשתי כמפקד הכוח. קדמו למשחק הכנות דקדקניות על בסיס מידע מודיעיני לגבי שימוש של אוהדים באמצעים פירוטכניים. מכבי נעתרה לכל דרישות המשטרה בנושא מניעת הכנסת אמצעים. כל הרימונים היו בצבעי כחול וצהוב וכן נדלקו אבוקות ביציעים 10-11. אוהדי הפועל התנהגו בצורה נאותה וכל 26 העצורים היו אוהדי מכבי".

עדכון ראשון: 31.1.07, 17:16
עדכון אחרון: 1.2.07, 07:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully