וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: אוסטרליה ודרום אפריקה חוגגות

רועי פרידמן

30.1.2007 / 6:10

האוסטרלים בציפייה גבוהה ופחות מזכיה באליפות העולם תיחשב כישלון עבורם. דרא"פ ניצחה את הודו ואת פקיסטן (ששוב מעורבת בשערוריות)

נתחיל מאוסטרליה. אחרי שהאוסטרלים החזירו לעצמם את האשז, הם סיימו עם ה-0:5 אחרי שתי תבוסות לאנגלים במלבורן ובסידני. זה היה ה-0:5 הראשון לטובת אוסטרליה מאז.....1921. אלא שהדברים המעניינים יותר קרו מחוץ למגרש. שיין וורן, ג'סטין לאנגר וגלן מק'גראת הודיעו על פרישה מקריקט בינ"ל. במשחק במלבורן וורן פסל 7 שחקנים וצבר 40 נקודות בלי להפסל, מתיו היידן ואנדרו סיימונדס עברו את ה-150, ואסטרליה (419) הביסה את אנגליה (159 ו-161) בסיבוב ו-99 נקודות. כשהפסילה הראשונה במשחק של וורן היתה כדור מדהים שבלבל את אנדרו סטראוס, והפכה אותו למגיש הראשון בטסט עם 700 פסילות בקריירה.

במשחק האחרון האוסטרלים עבדו קצת יותר קשה אבל ניצחו בסוף ב-10 וויקטס (אנגליה 291 ו-147, אוסטרליה 393 ו-46 ל-0 פסולים). סטיוארט קלארק היה השחקן המצטיין במשחק, וריקי פונטינג נבחר לאיש הסדרה. אלא שלמרות הניצחון המרשים, הרבה ביקורת הוטחה באוסטרליה על עצם העובדה ש-4 שחקנים פרשו מהנבחרת (דמיין מרטין מוקדם יותר), והעובדה שהיידן ואדם גילכריסט עברו את ה-35, פונטינג את ה-30, וגם שני המצטרפים האחרונים לנבחרת, מייקל האסי ואנדרו סיימונדס, נמצאים בצד הלא נכון של גיל 30.

כרגע מתרכזים באוסטרליה לקראת אליפות העולם, ובטורניר שבו משחקת גם ניו זילנד, אוסטרליה עם 6 נצחונות מ-6 משחקים, ניו זילנד עם 2 ואנגליה עם 1, כשנארו עוד שלושה משחקים לפני סדרת הגמר. באוסטרליה מצפים לנצחון 0:2 בגמר ללא קשר ליריבה, ואי העפלה לחצי הגמר באליפות העולם תיחשב להפתעה מרעישה.

גזענות, סמים אסורים ועוד שערוריות

ומהעבר השני של האוקינוס ההודי. דרום אפריקה השלימה מהפך מ-1:0 ל-1:2 בסדרה נגד הודו, כאשר במשחק המכריע, בקייפ טאון, אחרי שלושה ימים, הודו הובילה ביתרון של 41 נקודות (414 מול 373), אלא שאז הם התפרקו ל-169, בעיקר בזכות 4 פסילות של דייל סטיין, כאשר דרא"פ היתה זקוקה ל-211 נקודות לנצח. גריים סמית עם 55 נקודות ניסה לסגור עניין מהר, אבל הגשם שירד איים לסיים את המשחק.

אם זה לא הספיק, מכונה שאמורה היתה לעזור בייבוש המגרש, החליטה להתקלקל באותו יום. אלא שהדום אפריקאיים הצליחו להשיג את המטרה עם 5 פסילות ביד. סמית נבחר לאיש המשחק ושון פולוק לאיש הסדרה.

עזבו ההודים, הגיעו הפקיסטנים, וכמובן עם שערוריות. שני שחקנים, שוהייב אח'תאר ומוחמד אסיף, שהושעו לשנה על לקיחת חומרים אסורים, בוטלה השעייתם אחרי ערעור על ידי ההתאחדות הפקיסטנית, למורת רוחם של ארגוני ספורט הקשורים במניעת שימוש בחומרים אסורים.

אסיף היה השחקן הבולט בסדרה עבור הפקיסטנים עם 16 פסילות, אח'תאר היה פצוע למשחק הראשון, עזר לנבחרתו לנצח את השני, אך הספיק לריב עם מאמן הנבחרת ונזרק הביתה.
דרום אפריקה ניצחה בסדרה 1:2 בסופו של דבר. אבל כנראה שבלי גזענות, אי אפשר בקריקט.

במהלך הטסט הראשון, אוהדים פקיסטנים הקניטו את פול האריס, כששיחק בעמדת שדה קרובה לגבולות המגרש. הרשל גיבס שמע את ההקנטות, והגיב בתגובה גזענית במהלך המשחק. למזלו הרע, הדברים שלו נקלטו במקרופונים המוצבים מתחת לסטאמפס. גיבס לא שיחק בטס השלישי ולא ישחק במשחק הפותח בסדרה של משחקי יום אחד. בדרא"פ התלוננו על התנהגות של אוהדים אורחים, כשאחת הטענות היתה שברדת השחקנים מהמגרש, מקאיאה נ'טיני נפגע מדגל פקיסטני של אחד האוהדים. לא נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully