וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נגמור את זה בזבנג, לשני הכיוונים"

בר שושני ושגיא ניר

30.1.2007 / 7:39

דן שמיר מוכן למפגש בין ירושלים לונטספילס (19:00, ערוץ 1). מרקוביץ' אופטימי לגבי ההפרש, אבל ליריבה הלטבית יש לא מעט יתרונות

אחרי שצלחה רק בקושי את השלב הרשון של היול"ב קאפ, תפתח הערב (שלישי, 19:00, ערוץ 1) הפועל ירושלים את שמינית הגמר במשחק אחד מבין שניים מול האלופה הלטבית בי קי ונטספילס.

מאמן ירושלים דן שמיר דיבר על חשיבות המשחק לאחר האימון המסכם של האדומים: "בתקופה הקרובה, בעיקר ביול"ב, יהיו משחקים גדולים, ויש משמעות לכל רבע במשחקים כאלה. כל משחק הוא על הרבה מאוד. זה משחק של 80 דקות ולא נגמור את זה בזבנג, לשני הכיוונים. אנחנו צריכים להיות בפוקוס ולשחק כל פוזשן, אבל התוצאה תהיה רק בעוד שבועיים".

על היריבה אמר שמיר: "הם משחקים טוב גם בבית וגם בחוץ, זורקים הרבה לשלוש והכדורים עפים רחוק כך שיש חשיבות לכל כדור אבוד ולדברים הקטנים. אני רוצה פוש גדול כל המשחק מצד הקהל, בעיקר ב-3 הדקות האחרונות. מקווה שמלחה ואנחנו נהיה בשיא".

הסנטר ארז מרקוביץ, שכמעט ולא שותף במשחקי היול"ב האחרונים, אמר: "זה משחק חשוב שנותן צ'אנס לחזור למסלול ההצלחה אחרי פתיחה לא טובה ביול"ב. הם לא קבוצה עם שם גדול אבל הם קבוצה טובה מאוד. צריך לנצל את הקהל כדי לנצח בהפרש כמה שיותר גדול, אבל אין הבדל בין שני המשחקים".

מריו אוסטין: "אני מכיר את אדי שאנון כי שיחקתי נגדו, אבל זו קבוצה של 10 שחקנים טובים. במקומם, אני לא הייתי מתמקד בלעצור רק אותי, כי אנחנו קבוצה טובה".

ונטספילס: סגל ארוך שצולף משלוש

כמו יריבתה מירושלים, גם ונטספילס הלטבית סיימה את הסיבוב הראשון של הבית המוקדם במאזן 3:2, אלא שסיבוב שני מושלם העמיד את הקבוצה של קרליס מוז'ניקס במקום השני בבית ב', לפני שמות אירופיים מוכרים יותר כמו שטראסבורג, אודינה, ווצלאבק ובשיקטאש.

חוסר היציבות בפתיחת העונה של ונטספילס התבטא גם בחילופים רבים בחמישייה הראשונה, בקבוצה שרק שניים מארבעת הזרים שלה, הרכז האמריקאי אדי שאנון והסנטר היווני-סרבי נטוסאן יליץ' פתחו בכל המשחקים. הפורוורד הלטבי הותיק יוביס הלמאניס הוא השחקן השלישי של ונטפילס שפתח בכל אחד מהמשחקים. הרוטציה הארוכה של מוז'ניקס מאפשרת לו לחלק את הכוחות, ובעיקר את העבירות, בין לא פחות מעשרה שחקנים, מה שהופך את ונטפילס לרביעית במפעל בביצוע עבירות. "צפויה סדרה קשוחה ואינטנסיבית", חוזה מוז'ניקס, מאמן נבחרת לטביה לשעבר ששיחק באמצע שנות ה-90 בליגה השניה בישראל במדי מכבי חיפה.

חלוקת הדקות המאוזנת של מוז'ניקס מדלגת רק על שאנון (29, 1.80 מ'), שמוביל את הקבוצה בנקודות, אסיסטים וחטיפות בדרך לשורה סטטיסטית של 15.2 נקודות, 5.1 אסיסטים, 1.8 חטיפות וסחיטה של 5.7 עבירות במעט יותר מ-31 דקות משחק. "המפתח מבחינתנו הוא שליטה בקצב", אומר שאנון, שמחמיא לירושלים אותה הגדיר "קבוצה מנוסה עם כמה שחקנים שהם שמות גדולים באירופה". "יהיה קשה, אבל אם נמשיך בדרך שלנו נהיה בסדר". בהתחשב בניסיון הרע העונה של ירושלים עם רכזים דומיננטיים כדוגמת רשאד רייט מאוסטנד, שאנון יהיה ודאי במרכז תשומת הלב של האדומים.

היריבה הפעם אינה מאריות ריבאונד ההתקפה, הבעיה הגדולה של ירושלים, ואוספת רק 8.5 כאלה למשחק (מקום 22 מתוך 24 ביול"ב) אבל מומלץ לירושלמים להיזהר מהקבוצה השלישית במפעל בדיוק מחוץ לקשת עם 42 אחוזים. הלמאניס, ג'אסטין לאב, הלטבי אייגארס ויטולס ואפילו הסנטר נטוסאן הם האיום העיקרי. "ירושלים קבוצה חזקה בבית ונצטרך להגיע מאוד מרוכזים", מסכם מוז'ניקס. "אני מקווה שנוכל לסגור עניין במשחק השני מול הקהל שלנו".

עדכון ראשון: 29.1.07, 20:33
עדכון אחרון: 30.1.07, 07:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully