וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה טוב שיש לטניס מלך כמוך"

28.1.2007 / 10:02

אחרי הזכיה באליפות אוסטרליה קיבל רוג'ר פדרר הרבה כבוד. גם בגמר הוא שלט ללא עוררין עם 6:7, 4:6, 4:6 על פרננדו גונזאלס

רוג'ר פדרר הוכיח גם בגמר אליפות אוסטרליה מול פרננדו גונזאלס, שמה שהיה הוא שיהיה. לפחות בהמשך עונת הטניס החדשה וכנראה באלו הבאות אחריה. לא רק בגמר אלא בכל הטורניר, פדרר קיבע את שליטתו המוחלטת בענף. כשמסביבו כשרונות רבים, פדרר שיחק בהם כאילו היו ילדים, עליונות שלא זכורה מעולם. הפעם היה תורו של גונזאלס הנהדר, שהפגין יכולת מופלאה בכל מהלך הטורניר, להתאכזב מגודל הפער בינו לבין הפנומן השוויצרי. 6:7, 4:6, 4:6 בסיומו של עוד משחק ידוע מראש.

אבל מה לעשות, פדרר עדיין רעב וחד כתער, והעונה רק התחילה. המדורג 1 השלים תואר גרנד סלאם עשירי, והיה לראשון בהיסטוריה שזוכה שלוש פעמים בשלושה גרנד סלאמים שונים (למעט רולאן גארוס). תיהנו כל אתם יכולים מאחד הגדולים מכולם. "ברכות לפרננדו, אתה אחד החבר'ה הטובים ביותר בטורניר, לכן אני שמח שהלך לך. אני גאה להחזיק את הגביע הזה שוב", סיכם השוויצרי.

מנהל טקס הענקת הגביעים הציע סיכום משלו: "כמה טוב שיש לטניס מלך כמוך". אכן כן, כמה טוב.

לפני שנה בדיוק זה היה טניסאי אלמוני יחסית בשם מרכוס בגדאטיס, שקיווה לעשות את הבלתי יאמן מול רוג'ר פדרר בגמר במלבורן ולגנוב לו את התואר. מדינה שלמה, קפריסין, וגם עוד כמה עשרות מיליונים ברחבי העולם עמדו מאחורי הטניסאי הסימפטי הזה, אבל שום דבר לא עצר את מכונת הכדורים השוויצרית. פדרר קטף עוד תואר גראנד סלאם, בגדאטיס נשאר עם הזכרונות.

השחקן התורן לנסות לעצור את השוויצרי היה פרננדו גונזאלס הצ'יליאני. גונזאלס בן ה-26 התמודד מול פדרר 9 פעמים בעבר, והפסיד בכולן. וכך היה גם הפעם, הפסד עשירי צפוי. "זה קשה עבורי, אבל זה גם הדבר הכי יפה", אמר גונזאלס בסיום. "זה היה טורניר מאוד מיוחד ושמחתי להגיע לגמר. אני צריך לברך, שוב, את רוג'ר. אני מודה למאמן שלי, למשפחה שלי שצפתה במשחק בצ'ילה, וכמובן לקהל הצ'יליאני באצטדיון".

מהלך המשחק

לגונזאלס הייתה הזדמנות נפלאה לקחת את המערכה הראשונה, אבל ביתרון של 4:5 עם שתי נקודות מערכה הוא כשל, והשווייצרי חזר ל-5:5, עלה ל-5:6 ובמצב הזה התפתח משחקון מרתק שהסתיים בניצחון של הצ'יליאני, שהציל שלוש נקודות מערכה - 6:6. שובר השוויון היה כולו של פדרר - 2-7, אחרי נקודה אחרונה משובחת ו-6:7 במערכה.

אחרי שהביא את יריבו עד פי הבאר בסיומה של המערכה הראשונה והוריד אותו לקרקע ממש בשיא, פדרר השתלט לגמרי על קצב המשחק במערכה שנייה. המחשב השוויצרי הספיק לשבור את חבטות ההגשה של הצ'ילאני וניצח בקרירות האופיינית 4:6 את המערכה השנייה. אם חשבתם שפדרר יאבד מערכה באליפות אוסטריה, תצטרכו לחכות.

התסריט חזר על עצמו במערכה השלישית. פדרר שמר את גונזאלס קרוב לצלחת, המשחק היה כאילו צמוד, עד שהגאון השוויצרי בחר ללחוץ על הדוושה ולמחוץ את תקוותיו של הצ'ילני. 4:6. גרנד סלאם עשירי לפדרר, רק כעוד הוכחה לגדולתו. מעולם לא היה טניסאי שגימד כל כך את הטניסאים האחרים סביבו, פדרר רק הדגיש זאת באליפות אוסטרליה.

רוג'ר פדרר, עובדות ומספרים

גיל: 25

* תארי גרנד סלאם: 10 (3 באוסטרליה, 4 בווימבלדון, 3 בארה"ב)

* פרץ לתודעה אחרי ניצחון בסיבוב הרביעי בווימבלדון 2001, על פיט סמפראס, שקטע רצף של 31 ניצחונות של האמריקאי בטורניר הלונדוני.

* ברולאן גרוס מעולם לא זכה, וב-2002 וב-2003 אף הודח בסיבוב הראשון.

* הפך לשוויצרי הראשון (בין הגברים) שמניף תואר גנרד סלאם אחרי ניצחון על מארק פיליפוסיס בגמר ווימבלדון 2003.

* ב-2004 הפך לטניסאי הראשון מאז מאטס וילאנדר ב-1988, שזוכה בשלושה תארי גרנד סלאם באותה שנה.

* ב-2005 הפסיד גם באוסטרליה וגם ברולאן גארוס לזוכים העתידיים, אבל זכה בפעם השלישית ברציפות בווימבלדון. באותה שנה גם זכה בגרנד סלאם בארה"ב אחרי ניצחון על אנדרה אגאסי. באותה עונה רשם מאזן של ל-1:45 באותה עונה על משטחים קשים, כולל 35 ניצחונות רצופים.

* ניצח ב-24 גמרים רצופים עד ההפסד לדויד נלדנביאן בגמר טורניר המאסטרס ב-2005. את העונה ההיא סיים עם מאזן של 4:81.

* 2006 הייתה העונה שלו לחלוטין. הגיע לכל ארבעת הגמרים של טורנירי הגרנד סלאם, זכה בשלושה והפסיד ברולאן גארוס. סיים את העונה עם מאזן 5:92.

* אחרי הזכייה באוסטרליה ב-2006, הפך לטניסאי הראשון מזה כ-120 שנה שמנצח בכל שבעת הגמרים הראשונים שלו שטורנירי גרנד סלאם.

* שבר את שיא הניצחונות על דשא של ביורן בורג (41) והגדיל אותו ל-48. הפך לראשון מאז בורג וסמפראס לזכות 4 פעמים ברציפות בווימבלדון.

* באוגוסט 2006 הפסיד לאנדי מארי בטורניר סינסנטי ונכשל להגיע לגמר בטורניר בו הוא משתתף, לראשונה מזה 14 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully