וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה אוהדים נעצרו, הקפטנים לא ישחקו

לי בוץ

27.1.2007 / 18:52

לקראת הדרבי נמצאו סכינים ליד נערים חשודים. המשטרה בעוד הברקה - אוסרת הכנסת מטריות לבלומפילד. נמני ואבוקסיס הפצועים לא בסגל

שעות בודדות נותרו עד לדרבי התל אביבי השני של העונה, והמשטרה כבר עם שלושה עצורים ראשונים. בשעות הצהריים נעצרו על ידי שוטרי מרחב יפתח שלושה בגילאים 17 ו-19, שנצפו מסתובבים בין השיחים באזור האצטדיון, דבר שעורר את חשדם של השוטרים שעיכבו אותם לבדיקה. בסמוך לנערים נתפסו שני סכינים והשלושה הועברו להמשך חקירה במרחב יפתח.

עוד צעד מונע חשוב של המשטרה כלל איסור להכניס מטריות לבלומפילד, כדי לדאוג לרווחת אלפי האוהדים, שחייהם היו יכולים להיות בסכנה בגלל מטריות סוררות. רק חבל שתחזית מזג האוויר מספרת שיירד גשם במרכז הארץ.

בצד האדום של העיר תמו ההכנות. חניכיו של שום מגיעים למשחק מהמקום השני בטבלה, במרחק של שתי נקודות בלבד ממכבי ת"א, שלא הפסידה במשך סיבוב שלם. כמו כן, לאדומים חוב גדול לאוהדי הקבוצה בעקבות ההשפלה בדרבי הקודם (3:1), והשחקנים יודעים ששני הפסדים רצופים ליריבה העירונית זה דבר שלא יתקבל על ידי האוהדים.

כ-150 אדומים נלהבים הגיעו לאימון המסכם של הפועל ת"א, שנערך בשעה מוקדמת יחסית (11:00), תלו שלט גדול עם הכיתוב 'מלחמה' ועודדו שחקן אחרי שחקן במשך שעה וחצי. בוולפסון לא נראו אבוקות או רימוני עשן, שכן הקולות בקרב האוהדים דיברו על לא מעט שוטרים סמויים באזור. האוהדים הרעיפו אהבה על החלוץ הצ'יליאני מנואל ניירה, שגמר את העונה אחרי שנפצע במשחק מול צסק"א מוסקבה ביום חמישי, והגיע לאימון על קביים. ניירה, הסובל משני שברים ברגלו, ייכנס מחר בבוקר לניתוח בקרסול ויצפה במה שאמור היה להיות הסופר קלאסיקו הראשון שלו בת"א מחדרו בבית החולים.

חבר הנהלת המועדון שמעון ציטרון, שהגיע להחדיר מוטיבציה בשחקנים, נשאל האם הקבוצה תתחזק בחלוץ זר במקומו של ניירה, הסובל משני שברים ברגלו, והשיב: "לא יהיו יותר שחקנים. זה מה יש ועם זה נצא למלחמה". אמש ביקש ציטרון משחקניו לעשות "יום הולדת שחור ללוני", והבוקר הסביר: "האמירה של לוני, שהחגיגה האמיתית תהיה ביום ראשון, היא אמירה מתנשאת. בעונה שעברה, שיחס השערים בדרבים עמד על 2:10 לטובתנו, לא התנשאנו מעליהם. אפילו בתור איש עסקים לא הייתי עושה עסקים עם לוני".

פצוע נוסף שהגיע לדרבן את חבריו הוא יוסי אבוקסיס, שכמו ניירה פונה באמבולנס מהמשחק מול צסק"א ולא ישחק בדרבי. הקשר עדיין סובל מכאבים מעל הקרסול וצפוי להתיר את התפרים רק בעוד שבוע וחצי. מי שימלא את מקומו של אבוקסיס על כר הדשא יהיה שי אבוטבול, שישחק לצידו של ואליד באדיר בקישור האחורי. בהגנה ימשיך רמי דואני הצעיר לקבל את הקרדיט, בעוד שבהתקפה ברדה ישחק כחלוץ בודד גם הפעם. כמו כן, ה"מרוויח" הגדול מפציעתו של ניירה, איבן יוליץ', אמור לחזור לסגל לראשונה מאז שקיבל הודעה על שחרורו מהקבוצה.

"אין יותר מידי מה לדבר על חשיבות", אמר שביט אלימלך, שיענוד מחר את סרט הקפטן בהיעדרו של אבוקסיס. "מה שנשאר לנו זה לעלות ולתת את כל מה שיש על המגרש. למרות שהקהל שלנו במיעוט הפעם, אני מצפה מהאוהדים האדומים שישמיעו את קולם וידחפו אותנו קדימה. נכון שגם יוסי וגם ניירה, שכולנו חיכינו לו, לא ישחקו, אבל זה לא אמור להפריע לנו. יש לנו מספיק שחקנים טובים ואני מקווה שנחייך בסיום".

אחר הצהריים נחת בישראל הקשר הברזילאי החדש של הפועל ת"א, וולינגטון. השחקן סיכם את תנאיו בוולפסון עד לתום העונה הנוכחית עם אופציה לשנתיים נוספות, וכל שנותר לו הוא לעבור את הבדיקות הרפואיות ולחתום על החוזה הרשמי.

"זו התנסות חדשה ומעניינת בשבילי", אמר וולניגטון בשדה התעופה. "גיליתי שהפועל ת"א זה מועדון גדול עם הרבה אוהדים. המטרה שלי היא להביא כמה שיותר תארים וכמובן אליפות".

מנואל ניירה עבר ביום ראשון את הניתוח בקרסולו בהצלחה ותקופת ההחלמה נקבעה לכשלושה חודשים.

הרכב משוער: שביט אלימלך, דני בונדר, חאבייר פאאס, רמי דואני, יגאל אנטבי, שי אבוטבול, ואליד באדיר, סלים טועמה, ברוך דגו, גילי ורמוט, אליניב ברדה.

חמישה עצורים באימון מכבי

1,000 אוהדים, 4 אבוקות, 3 רימוני עשן, שני זיקוקים, רקטה אחת וחמישה עצורים - זה המאזן באימון המסכם של מכבי ת"א לקראת הדרבי. למרות שטענו כי אין בכוונתם להגיע לדרבן את השחקנים באימון, הגיעו אוהדי מכבי בהמוניהם, פרצו לכר הדשא בהסכמה ובמשך כעשר דקות החדירו מוטיבציה בשחקנים וביקשו מהם לנצח את הדרבי בכל מחיר.

השחקנים התרגשו מהמחווה של האוהדים. אחד מהם אמר: "בשביל הקהל הזה צריך לעלות מחר בטירוף ולשחזר את הדרבי הראשון".

גם הפעם, למרות ההודעה של הנהלת מכבי לפיה לא יוזמנו שוטרים ולאוהדים תינתן האפשרות להכנס לכר הדשא, נכחו בקרית שלום שוטרים סמויים שהפתיעו את האוהדים ועיכבו כחמישה מהם לחקירה. "אנחנו עוד פעם מרגישים שדפקו אותנו", אמר אחד האוהדים המשתייך לארגון האולטראס, "ההנהלה הוציאה הודעה שלא יהיה כלום ועשתה לנו תרגיל מסריח. לוני הרס לכולם את האווירה ואנשים שרצו לעשות שמח יבלו את הלילה באבו כביר ויחמיצו את הדרבי".

בהנהלת מכבי טענו שהם יודעים על עצור אחד ולוני הרציקוביץ' עצמו אמר: "מעולם לא הבאנו שוטרים. משטרת ישראל לא מקבלת סמכות ממכבי ת"א, הפעילות שלהם לא מתואמת איתנו ואם אוהדים נעצרו אני מצר על כך". על האווירה אמר הבעלים: "זה משמח אותי, זו הפגנה של שמחה שנעשית בטוב טעם ובשליטה".

הרציקוביץ הגיב גם על הערותיו של שמעון ציטרון, מהנהלת הפועל ת"א, שטען מוקדם יותר הבוקר כי הוא מתנשא ויהיר: "הערות מהסוג הזה הן מנת חלקו של אותו אדם. אני לא מכיר אותו ולא יכול להגיב על כך. אנחנו לא צריכים להתעמת עם אנשי הפועל ת"א. היחסים בין ההנהלות טובים מאוד. הפועל ת"א קבוצה מצוינת ומשוכה גבוהה ואנו לא מקלים ראש במשחק. אם זאת, אני חושב שהתמקדות במטרה ורצון אמיתי יביאו ניצחון. ההתבטאויות שלי נעשו מרצון לנצח ולא מנקודת מבט של יהירות".

מספר שעות לפני המשחק התברר כי הקפטן אבי נמני לא ישחק בודאות ואף לא יכלל בסגל למשחק. נמני אמר למקורביו כי הוא לא רוצה לסכן את רגלו הפגועה וכי השתתפות במשחק היום עלולה לגרום לו לנזק חמור יותר. מי שאמור להמשיך ולקבל קרדיט בהרכב הוא שירן ייני הצעיר, כשבהתקפה מתלבט המאמן אלי כהן בין מיליאן מרדקוביץ' למשה ביטון. הנבחן דיאן איליץ' חולה ולא השתתף באימון.

ביום שני תערוך הקבוצה משחק אימון מול דינמו קייב בקרית שלום (15:30).

הרכב משוער: טברטקו קאלה, יובל שפונגין, אבי יחיאל, מילאן מרטינוביץ', אורי שטרית, יוסי שבחון, ג'ובאני רוסו, שירן ייני, מושיקו מישאלוב, עומר פרץ, מיליאן מרדקוביץ' (משה ביטון).

עדכון ראשון: 27.1, שעה 18:00
עדכון אחרון: 28.1, שעה 18:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully