וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מכבי פייבוריטית

לי בוץ

27.1.2007 / 11:09

אלי כהן, שמעולם לא הפסיד בדרבי, הטריף את חניכיו, בזמן שהפועל התרכזה (ונפצעה) בטורניר ערוץ אחד. האם שום ישלם את המחיר ביום ראשון?

לכאורה, הפועל תל אביב סבלה השבוע מחוסר מזל. היא שיתפה את יוסי אבוקסיס ומנואל ניירה במשחק מול צסק"א מוסקבה, במסגרת טורניר ערוץ 1 הרוסי, ואיבדה את שניהם. החלוץ הצ'יליאני והקשר הוותיק נפצעו, כשהראשון מסיים כנראה את העונה עוד לפני ההופעה רשמית ראשונה במדים האדומים. שניהם לא יופיעו לדרבי התל אביבי, אליו תגיע הפועל במוראל ירוד ובהרכב חסר. והפעם, להזכירכם, אין מדובר רק בקרב על היוקרה העירונית, אלא במשחק קריטי במאבק הצמוד על האליפות.

אבל עיון בדברים שאמר יצחק שום לפני הדרבי התל אביבי הראשון בו לקח חלק מגלה שאולי אין מדובר ביד המקרה: "הייתי באחד הדרבים הכי חמים באירופה, ולמרות שלא הייתי בדרבי פה, יהיה קשה להראות לי דברים שעוד לא ראיתי". יריבו, אלי כהן, היה נלהב הרבה יותר: "תמיד אמרתי שאין דבר שדומה לדרבי התל אביבי", אמר. התוצאה ידועה: מכבי ניצחה 1:3. שום התייחס לדרבי כעוד משחק, וכך עשה גם הפעם, כשעלה עם הרכבו החזק למשחק שנערך שלושה ימים לפני ההתמודדות מול מכבי ת"א. הפועל עלולה לשלם שוב את המחיר.

כהן היה שותף לשבעה דרבים בליגה בתל אביב - שישה בצד האדום ואחד בצד הצהוב. באף אחד מהם הוא לא הפסיד. שום, כאמור, הפסיד בדרבי היחידי בו נטל חלק. "הטעות של שום היא שהוא נתן לעצמו ביטחון גדול מאוד לפני הדרבי הקודם", מסביר שייע פייגנבוים, "אבל לא זה מה שמשנה, אלא הדברים שצריך להגיד לשחקנים לפני משחק כזה. בשבוע של דרבי צריך לאורך כל השבוע, כולל ביום המשחק, לערוך הרבה שיחות אישיות וקבוצתיות, לדבר על הקהל, על חשיבות המשחק, להבהיר לשחקנים שהקהל מחכה להם בסיום המשחק ואיזה חג יהיה בת"א מבחינת הקבוצה המנצחת. צריך לומר לשחקנים 'אם תנצחו, תוכלו ללכת גאים עם הראש מורם עד הסיבוב הבא'. יש הרבה נקודות שאפשר לחבר אותן יחד בכדי שברגע האמת זה יפרוץ החוצה".

עומס יתר בוולפסון

אלא שאת הדריכות הזאת לא ניתן היה לזהות השבוע באימוני הפועל תל אביב. בעוד שהצהובים היו ממוקדים בדבר אחד בלבד, בהפועל סירבו לדבר על הדרבי והתרכזו בטורניר מיליון הדולר של אברמוביץ' ואפילו בסיכויים להעפיל לחצי גמר גביע הטוטו. לא ניכר על השחקנים כי מצפה להם משחק גדול ביום ראשון. האימונים בין המשחקים היו קלים ועל מכבי ת"א החלו לדבר רק אחרי התבוסה ביום חמישי בערב. אלא שאז התלוותה לדיבורים תחושת דכדוך עזה.

"אם בהפועל יידעו לחלק את העומס בין כל השחקנים, אז יכול להיות שהעייפות לא תפגע בהם ביום ראשון", אמר שייע לפני המפגש בין הפועל לצסק"א, "אבל אם הם ישחקו כדי לנצח בטורניר הזה בכל מחיר, הם יכולים לצאת בנזק. האמת שהטורניר הזה לא רצוי לפני דרבי. שחקנים יכולים להיפצע או להתאמץ יותר מידי כדי שיראו אותם ואולי יקנו אותם לקבוצה באירופה. זה דבר שיכול לשבש להם הרבה לקראת יום ראשון". פייגנבוים לא ידע עד כמה הוא צודק.

"האמת היא שאין עדיין הרגשה של דרבי", סיפר אחד משחקני הפועל, "כל השבוע היינו עסוקים בהכנות למשחקים אחרים ואנחנו לא מזלזלים באף מפעל שאנחנו משתתפים בו. אני לא יכול להגיד אם זה יעלה לנו ביוקר בדרבי כי אנחנו באמת רוצים לנצח בשביל האוהדים שלנו, שאנחנו חייבים להם מהסיבוב הראשון, אבל יהיה קשה להגיע בשיא הכושר והמוכנות ביום ראשון".

השריף נכנס לטירוף

במכבי, לעומת זאת, מדברים על הדרבי עוד מיום שני. "שבוע הדרבי" כינה זאת אחד השחקנים הצהובים. בחדרי ההלבשה תלויים ציטוטים של יוסי אבוקסיס, שנועדו להחדיר מוטיבציה בחניכים של אלי כהן. המאמן דורש משחקניו להיות ממוקדים ביריבה ביום ראשון. "אני לא יודע כמה העייפות והפציעות ישחקו אצלם תפקיד, אבל מה שבטוח זה שלא יהיה להם קל", אמר אחד משחקני מכבי. "אצלנו בחדר ההלבשה מדברים רק על הדרבי, זה הדבר היחיד שמעניין אותנו השבוע. אלי דורש מאיתנו מחויבות ומלחמה על המגרש ואין משחק שמתאים יותר ליישם בו את הדברים האלה מאשר דרבי".

"השריף" לא מקל על שחקניו: הוא מריץ אותם באימונים, גוער בהם מבהיר להם בדיוק איך הוא רוצה שיראו. שום, מנגד, אמר באסיפת השחקנים ביום שני כי "הדרבי הוא מעל הכל", אך החל להתכונן למשחק רק ביום שישי. השאלה היא אם שום יצטרף למועדון מכובד של מאמנים איכותיים, שלא פיצחו את המפתח לניצחון בדרבי. במועדון הזה נכלל, בין השאר, דרור קשטן, שלא ניצח בדרבי במשך עונה וחצי. ניר לוין לא ניצח דרבי בליגה בשתי העונות שלו בקריית שלום.

הסודות של שייע

פייגנבוים, לעומת זאת, הגיע להפועל באמצע העונה, כמאמן השלישי של קבוצה מפורקת שנלחמת על הישארות בליגה. זה לא הפריע לו לנצח בשני דרבים בצורה משכנעת, אחרי כמעט שנתיים של שליטה צהובה. "למאמן יש משקל רב בכל משחק, בייחוד בדרבי", קובע פייגנבוים. "בדרבי יש לחץ אדיר על השחקנים – היוקרה, הנקודות, הצמרת, הכל ביחד מוביל למתח גדול ואני לא מדבר על האוהדים, שזה מעל הכל. המאמן צריך לדעת איך להתנהל עם השחקנים, איך להוריד את הלחץ וההתרגשות ולהביא אותם מוכנים במיליון אחוז לרגע האמת. לכל מאמן הסודות שלו איך לעשות את זה.

"האימונים לפני הדרבי צריכים להיות כמו שצריך", מסביר שייע. "צריך לתרגל טקטיקה מיוחדת כי במשחק כזה צריך לעבור את 20 דקות הלחץ של הפתיחה, אי אפשר לשחק כמו במשחק רגיל. הקהל, בשני הצדדים, מוכן להפסיד הרבה משחקים רק כדי לנצח את היריבה העירונית. רק מי שחווה דרבי יכול להרגיש את העוצמה של המשחק הזה". לפני המשחק הקודם לא נראה היה ששום מתרגש מהעוצמה. אם לא יגיע דרוך גם הפעם, שועל הדרבים הוותיק שמולו עשוי להפתיע אותו פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully