וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור של סופרבול

עמר סלע

27.1.2007 / 10:20

השושלת של הפטריוטס, ההבלחה של טמפה ביי, הנוק אאוט של רות'לסברגר והסטילרס. עמר סלע עם סקירת המחצית השניה של העשור

שנות ה-2000 הגיעו ויחד איתן סינדרלות חדשות. הניו אינגלנד פטריוטס, קבוצה שהגיעה רק פעמיים במאה ה-20 לריקוד הגדול וניגפה בו, פתחה בשושלת חדשה. טמפה ביי באקנירס, שבמשך שנים רבות הייתה הבדיחה הגדולה של הליגה, נכנסה לספרי ההיסטוריה ופיטסבורג סטילרס שיחזרה את שנות ה-70 העליזות עם תואר חמישי בתולדותיה. ממשיכים להיזכר.

2001 - סופרבול 36, ניו אורלינס, לואיזיאנה

ניו אינגלנד פטריוטס 20 – סנט לואיס ראמס 17

MVP – טום בריידי (קוורטרבק, ניו אינגלנד)

התחלה של שושלת. טום בריידי וביל בליצ'ק מתחילים להשתלט על ה-NFL באליפות ראשונה משלוש בחמש שנים. בשנה בה נפלו מגדלי התאומים בריידי האלמוני, שנבחר בסיבוב השישי בדראפט, מחליף את בלדסו הפצוע ולוקח את הקבוצה, שאיש לא ציפה ממנה לכלום, לאליפות על חשבון הראמס הפייבוריטים.

אמריקה במיטבה, הפטריוטים הם האלופים. אפילו נמצא קישור היסטורי שמוכיח שהסבא של וינאטיירי היה על סיפונה של המייפלאואר. זו היתה העונה הגדולה של וינאטיירי עם שער השדה המיתולוגי בשלג מול אוקלנד ועוד שער שניצח את הסופרבול. ניו אינגלנד פתחה מצוין ועלתה ל-3:17 עם חטיפה של טיי לואו לטאצ'דאון ומסירה של בריידי לדייוויד פאטן. הראמס יצאו בדרייב שכמעט הסתיים כשוורנר איבד את הכדור על קו 3 היארד וטבאקי ג'ונס החזיר אותו ל-97 יארד, אבל עבירה של ווילי מקגינסט החזירה את הכדור לראמס. וורנר רץ לתוך האנד זון, 17:10.

אחרי 3 וכלום הראמס קיבלו את הכדור עם 1:51 והבקיעו במסירה של וורנר לריקי פרוהל מ-26 יארד. הפטריוטס, 1:30 לסיום, בלי פסקי זמן, עשו את העבודה והגיעו עד 30 היארד כדי להכין את העבודה לוינאטיירי ול-48 יארד שהוא אפילו לא הרגיש.

2002 - סופרבול 37, סן דייגו, קליפורניה

טמפה ביי באקנירס 48 – אוקלנד ריידרס 21

MVP – דקסטר ג'קסון (סייפטי, באקס)

זה שהיה אמור להיות קרב בין ההגנה הטובה ביותר להתקפה הטובה ביותר, ועכשיו תסתכלו על התוצאה ותגידו מי זה מי. ג'ון גרודן, יוצא הריידרס, הביא את טמפה ביי לעונה מדהימה, עם בראד ג'ונסון, הקוורטרבק הותיק ויעיל, ועם מייק אולסטאט הפולבק ומייקל פיטמן המהיר. אבל הסיפור היה ההגנה של הראמס, שכיסחה את הצורה של ריץ' גאנון (5 חטיפות מול 2 הבקעות) והתקפת העל של הריידרס.

דווייט סמית' עם שתי חטיפות לשני טאצ'דאונים, דריק ברוקס עם עוד חטיפה לטאץ' ודקסטר ג'קסון עם שתי חטיפות ומשחק הגנה מדהים בכל פינה של המגרש, שהותיר את הריידרס מיואשים. אם לסכם, ההגנה של הפירטים עשתה בעצמה 21 נקודות באופן ישיר בגמר הזה.

2003 - סופרבול 38, יוסטון, טקסס

ניו אינגלנד פטריוטס 32 – קרוליינה פנת'רס 29

MVP – טום בריידי (קוורטרבק, פטריוטס)

אף אחד לא נתן לפנתרים סיכוי נגד ניו אינגלנד, אבל הם מתחו את האלופים לשעבר כמו מסטיק משומש. קרוליינה הגיעו עד הסוף אחרי עונה מזוויעה של 15:1 ב-2001 ועונה של 9:7 ב-2002, עם ג'ייק דלהום הבלתי מוערך בעמדת הקוורטרבק, סטיב סמית' ומוחסין מוחמד כרסיברים וסטיבן דיוויס המצוין כרץ האחורי.

המשחק עצמו היה נדנדה מרתקת. אחרי רבע וחצי מרדימים בראנ'ץ תפס מסירה של בריידי שהתחילה את הקרב. 2 דקות אחר כך סמית' תפס טאצ'דאון של 39 יארד. הפטריוטס המתינו רק 50 שניות לטאצ'דאון של דייוויד גיבנס. בעיטת סקוויב (בעיטה שטוחה ומקפצצת) של ניו אינגלנד היתה רעיון רע, ופילד גול הוריד את החבר'ה לחדרי ההלבשה עם 10:14. בהפסקה באה השערורייה הגדולה, כשבסיום הופעת הראווה חשף ג'סטין טימברלייק את דדה של ג'נט ג'קסון.

אחרי רבע שלישי איום ונורא, הרביעי התחיל בסערה והסתיים עם 37 נקודות לשתי הקבוצות (!). ריצת שני יארד של סמית' העלתה את נ"א ליתרון של 10 נקודות. דה-שון פוסטר הוריד 33 יארד בריצה, חטיפה של רג'י הווארד ומסירה של 88 יארד למוחמד העלו את קרוליינה ליתרון של נקודה אחת בלבד, אחרי שני כישלונות לתוספת שתי נקודות במקום אקסטרה פוינט. ניו אינגלנד חזרה, ושלוש דקות לסיום שחקן ההגנה מייק ורייבל תפס מסירה מבריידי. דלהום חזר והבקיע עם מסירה לריקי פרוהל, 1:08 לסיום. מה עושים? בריידי – טרוי בראון - וינאטיירי (אולי זה מה שהיה חסר השנה). 41 יארד, ניצחון נוסף.

2004 - סופרבול 39, ג'קסונוויל, פלורידה

ניו אינגלנד פטריוטס 24 – פילדלפיה איגלס 21

MVP – דיון בראנץ' (רסיבר, פטריוטס)

הנשרים פושטים על הפלייאוף, אחרי הרבה שנים. התקפה בראשות מקנאב המבטיח ובריאן ווסטברוק המצוין, עם רסיבר בעייתי, אחד טרל אוונס. מקנאב מסר ל-3 טאצ'דאונים אבל גם נחטף שלוש פעמים. בריידי, כרגיל, היה ענק ודיון בראנץ' נתן את משחק חייו. גם הרכש החדש והמלהיב מסינסינטי, קורי דילון, היה טוב עם 76 יארד וטאצ'דאון. בהגנה של הפטריוטס רודני האריסון גמר את מקנאב עם 2 חטיפות.

הרבע הראשון, שוב מאופס. השני, כמו שניו אינגלנד אוהבים, נדנדה חביבה. אל ג'יי סמית', הטייט אנד קיבל מסירה ממקנאב. בריידי חזר עם מסירות לגיבנס. רבע שלישי - בריידי למייק ורייבל (שחקן ההגנה ההתקפי ביותר בעולם) ומקנאב לווסטברוק. דילון העלה את הפטריוטים ליתרון אותו לא שמטו, ובהתקפה הבאה טדי ברוסקי חטף את מקנאב. שער של וינאטיירי וגרג לואיס רק צימק לקראת הסוף. 9 שניות לסוף האריסון חטף מסירה וסיכם את הסאגה. אואנס ירד רצח על מקנאב אחרי המשחק, כשהוא אומר שזה מתקפל ברגעים החשובים, (תראו מי מדבר) וסיפר שמקנאב הקיא בהאדל. מקנאב עצמו הכחיש.

2005 - סופרבול 40, דטרויט, מישיגן

פיטסבורג סטילרס 21 – סיאטל סיהוקס 10

MVP – היינס וורד (רסיבר, סטילרס)

משחק הפרידה של האוטובוס, ג'רום בטיס, משחק הפלייאוף האחרון (בינתיים לפחות) של ביל קווהר, ומשחק הקבלה לחברות של ביג בן רות'לסברגר. לא משחק פוטבול גדול אבל מהלך ניצחון מופלא שייזכר לדורות עם המסירה של אנטואן רנדל-אל, קוורטרבק בקולג' ורסיבר במקצוענים, להיינס וורד ל-43 יארד.

לוורד היו 123 יארד באוויר, ווילי פארקר, עם טאצ'דאון של 75 יארד, רץ ל-93. ביג בן היה גרוע עם שתי חטיפות, אבל ההגנה המצוינת של פיטסבורג, מובלת בידי טרוי פולמאלו, ג'ואי פורטר, לארי פוט וג'יימס פאריור, עצרה את ה-MVP של הליגה, שון אלכסנדר, ואת מאט האסלבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully