וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולה עליה

27.1.2007 / 6:14

אחרי שעלתה במשקל וצנחה בדירוג, השלימה סרינה וויליאמס את הקאמבק שלה עם 1:6, 2:6 עצום על מריה שראפובה בגמר במלבורן

כשמיטב פרשני הטניס ערכו את רשימת המועמדות לזכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה של 2007 לפני כשבועיים, הם בחרו להתמקד בחמש, אולי בעשר המדורגות הראשונות (ותושבי איזו מדינה קטנה במזרח התיכון אפילו חלמו על זכייה של המדורגת 16). אף אחד לא הביט לכיוונה של המדורגת 81 ערב הטורניר, למרות שלזכותה עמדו כבר שבעה תארי גראנד סלאם בעבר.

סרינה וויליאמס הופיעה ב-16 משחקים בלבד בשנת 2006, ועד שהתייצבה לטורניר הובארט בתחילת החודש היא אפילו לא נראתה בסביבתו של מגרש טניס במשך למעלה מארבעה חודשים. היו שהעריכו שהאמריקאית מסוגלת לנצח כמה משחקים, לזכר הימים הטובים, אבל איש לא חלם על הופעה כל כך דומיננטית שתסתיים בהנפת הגביע.

האיתות הראשון ליכולתה הגיע אחרי שהדיחה בסיבוב השלישי את נדיה פטרובה שדורגה חמישית בתחרות. בשמינית הגמר היתה זו ילנה ינקוביץ הסרבית שסבלה מנחת זרועה, ושלב אחד אחר כך גם שחר פאר ניגפה מול עוצמת הסרבים והיכולת המנטלית הגבוהה של האמריקאית. אם למישהו היה נדמה שהמפגש מול ניקול ואדיסובה הצ'כית יעצור את וויליאמס, אז הניצחון הקליל בחצי הגמר הבהיר לחובבי הטניס שהעסק הזה הוא רציני.

מי שעמדה בדרכה לתואר היא מריה שראפובה. הרוסייה שזכתה בווימבלדון בשנת 2004 (לאחר ניצחון בגמר על סרינה) הפכה ללהיט של הטניס העולמי, ואחרי שלל ביקורות על כך שהיא מתרכזת יותר בפרסומות ופחות בטניס, היא חזרה וזכתה באליפות ארה"ב האחרונה והוכיחה שהיא עדיין כאן. בטורניר הנוכחי היא דורגה ראשונה בעקבות פרישתה של ז'סטין הנין-ארדן (שתחזור בקרוב להיות פשוט ז'סטין הנין), ניצחה בקושי רב את קאמיל פין הצרפתייה בסיבוב הראשון ומאז לא שמטה אף מערכה עד לגמר, תוך שהיא מדיחה בדרך את ורה זבונרבה, אנה צ'אקווטאדזה וקים קלייסטרס.

משחק הגמר הלילה (בין שישי לשבת) הפך מהר מאוד לתצוגה של אישה אחת. אחרי ששמרה על ההגשה במשחקון הפתיחה, חזרה סרינה מפיגור 40:15 במשחקון הבא ושברה את הרוסיה. משם הדרך לניצחון חלק במערכה היתה סלולה, וכעבור 26 דקות בלבד סגרה סרינה את הסיפור עם 1:6 משכנע. המערכה השניה לא היתה שונה מקודמתה, כאשר סרינה השיגה שבירה כבר במשחקון הפתיחה, וברחה ליתרון 0:4 שלא הותיר מקום לספק בקשר לזהות המנצחת. שראפובה הצליחה לחלץ עוד שני משחקונים זניחים, לפני שסרינה השלימה 2:6 במערכה ורצה לחגוג את הגראנד סלאם השמיני שלה, והראשון מאז שהניפה את אותו גביע בדיוק באיצטדיון רוד לייבר לפני שנתיים.

שראפובה, שהפסידה לראשונה בגמר טורניר גראנד סלאם אחרי שני גמרים מוצלחים, יכולה להתנחם בעובדה שהיא צפויה לטפס למקום הראשון בדירוג העולמי בדירוג החדש שיתפרסם מחר. בעוד שעבורה מדובר בעלייה של מקום אחד, וויליאמס עשויה לזנק מהמקום ה-81 כל הדרך לעשרים הגדולות, אחרי שהפכה לטניסאית הלא-מדורגת השניה בלבד בהיסטוריה שמניפה את הגביע במלבורן.

"קמתי הבוקר עם תחושה טובה. הייתי חדורת מוטיבציה, וההרגשה עכשיו היא פשוט נפלאה", אמרה בסיום האלופה הטרייה. "עכשיו אני מוכנה לעונת החימר. אני רוצה להעלות את המשחק שלי לרמה חדשה".

בגמר הגברים בזוגות שנערך הבוקר, גברו צמד התאומים האמריקאים מייק ובוב בריאן 5:7, 5:7 על יונאס ביורקמן השבדי ומקס מירני הבלארוסי, וזכו בתואר הגראנד סלאם החמישי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully