וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים מוכנה למבחן האמיתי

בר שושני

27.1.2007 / 23:03

סגנית האלופה הביסה את מכבי ראשל"צ 85:104 במשחק שפתח את המחזור התשיעי. מאמן ראשל"צ, גלעד כץ, הורחק

יכול להיות שלאנשי הפועל ירושלים היו קצת חששות לקראת המשחק מול מכבי ראשל"צ במלחה. שחקניו של דן שמיר כבר עם הראש במשחק שמינית גמר גביע יולב מול ונספילס ביום שלישי, וכבר ראינו העונה איך הם נשברים לפעמים בימים של לחץ.

אז הערב (מוצ"ש) ירושלים הייתה רחוקה מלהישבר, להיפך. מכבי ראשל"צ הייתה זו שנשברה מהר מאוד, ספק בגלל פציעתו המוקדמת של רג'י מור, ספק בגלל שהיא פשוט לא טובה מספיק כדי להתייצב במלחה כשהירושלמים בכושר. מאמן ראשל"צ, גלעד כץ, התפרץ על השופטים במהלך הרבע הרביעי והורחק. בסופו של דבר, התוצאה מדברת בעד עצמה, 85:104 לירושלים בסיום.

דן שמיר יכול להיות מרוצה מאוד מהיכולת של ארז מרקוביץ' וגיא פניני, שני שחקנים מהספסל העמוק, שהיכולת שלהם חיונית ביותר בשלבים המתקדמים ביותר באירופה. בסופו של דבר, קשה להתייחס למשחק הזה כאל מבחן אמיתי לונטספילס.

קלעו להפועל ירושלים: ארז מרקוביץ' 18, גיא פניני 17, טרנס מוריס 15 ו-8 ריבאונדים, טימי באוורס 14, מריו אוסטין 13, מאיר טפירו 10 ו-5 אסיסטים, אד קוטה 9 ו-6 אסיסטים, דרור חג'ג' 5, יוריצה גולמאץ 3.

קלעו לראשל"צ: בריאן טולברט 33, בריאנט מרקסון 14, גיא קנטור 12, חיים שמעונוביץ' 8, עודד שעשוע 5, דסטין ווילפציג ואיתי לב 4 כל אחד, רג'י מור 3, ריאן סידני 2.

מהלך המשחק

המארחים פתחו את המשחק בריצת 0:6, אבל בריאן טולברט קלע את 10 הנקודות הראשונות של ראשל"צ במשחק ומנע קריסה של הכתומים בדקות הראשונות. שלשות של טפירו וגולמאץ פתחו מחדש את היתרון ומריו אוסטין העלה אותה ל-13:23, כשנותרו 3:12 דק' לסיום הרבע הראשון. טפירו הוסיף עוד שלשה בדקה האחרונה בדרך ל-20:31 בסיום הרבע הראשון. מכבי ראשל"צ איבדה בשלב מוקדם מאוד את רג'י מור, שנחת לא טוב בזמן שמירה על טפירו וסובב את הקרסול.

גיא פניני פתח את הרבע השני בשלשה והעלה את ירושלים ליתרון שיא, 20:34. ראשל"צ התקשתה מאוד לייצר נקודה ואחרי 5 דקות, כשהכתומים רשמו שני סלים בלבד, מריו אוסטין העלה את ירושלים ליתרון של 20 נקודות, 27:47. בשלב הזה, ירושלים כבר הרשתה לעצמה להוריד הילוך ולאפשר ליריבתה לרדוף אחריה. בסופו של דבר, ירושלים ירדה להפסקה ביתרון 37:61 אחרי סל של ארז מרקוביץ' עם הבאזר.

ראשל"צ פתחה את הרבע השלישי בריצת 0:8 וצימקה ל-61:45. סל השדה הראשון של ירושלים ברבע הזה הושג אחרי 3:30 דק' בלבד, אבל זה הספיק כדי שחג'ג' יחזיר את ההפרש ל-20. בהמשך הרבע, בריאן טולברט ניצל את השאננות של אנשי ירושלים וראשל"צ צימקה ל-76:60 בסיומו.

אם לראשל"צ היו פנטזיות כלשהן להפתיע ברבע הרביעי, שלשה של גיא פניני בתחילתו ועוד האלי הופ של טפירו למוריס, רמסו אותן והעלו את ירושלים ל-62:83. למעשה, כל הרבע האחרון היה גארבאג' טיים ושני הצדדים חיכו כבר לבאזר כדי לסיים את הערב הנחמד, או הסיוטי הזה, תלוי באיזה צד אתם.

טולברט: "היית עושה מה שגלעד כץ עשה"

בריאן טולברט, שהצטיין למרות הפסד ראשל"צ, אמר אחרי המשחק: "לא הייתי היחיד ששיחק היום, אבל רג'י (מור) נפצע. הם קלעו נהדר מ-3 ועם האווירה הנהדרת במלחה לא יכולנו לנצח. אנחנו צריכים לנצח משחקים ולא להגיד שזה בסדר להפסיד נגד מכבי ת"א או הפועל ירושלים". על הרחקתו של מאמנו אמר טולברט: "אם הייתי במקום גלעד כץ הייתי מתנהג באותה צורה".

כץ עצמו אמר: "פעם ראשונה שהורחקתי, אבל זו עונה ראשונה שלי כמאמן אז זה לא כל כך קשה. זה חלק מהאמוציות של המשחק. אני גאה בשחקנים, עשינו את המקסימום ונלחמנו. פשוט פתחתי את הפה יותר מדי".

דן שמיר: "זה לא משחק הכנה, זה משחק שצריך לכבד. אני שמח שזה נגמר בצורה קלה יותר ממה שזה יכול היה להיגמר. לשחק ב-9 וחצי זה לא ממש הגיוני, אבל ביקשנו להקדים את המשחק ליום שבת והייתה הסכמה מצד הרבה גורמים".

שמיר הוסיף: "הראש שלנו כבר ביום שלישי. ונטספילס היא קבוצה עם קלעים יוצאים מן הכלל והתקפה מצויינת. מפגשים כאלה של שני משחקים הם טעונים, אבל אסור בשום אופן לחשוב על ההפרשים".

ארז מרקוביץ' היה מרוצה: "אני שמח לשחק ולשחק טוב. אני מאוד מקווה שנמשיך ככה. אנחנו בתהליך התקדמות. יש לנו עכשיו תקופה מאוד קריטית שיכולה להפוך את איך שהעונה התחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully