וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנדברג: "אני משקיע לא בשביל שבקהל יצעקו לי 'אין לכם כבוד'"

חנית אטדגי

26.1.2007 / 11:40

מיכאל זנדברג שמע את מחאת האוהדים בהרצליה והתפוצץ מזעם: "נפגעתי ונעלבתי בגלל שבמשחק הזה ובאחרים צועקים שאני לא רץ"

בשבת שעברה, בעקבות תצוגת הנפל נגד הרצליה, החלה להישמע מחאת האוהדים מהיציע. הרעב האדיר לאליפות והציפיות הגבוהות בשל התקציב הביאו את האוהדים לרמת מתח גבוהה, והפסדים מבישים לקבוצות תחתית אינם מתקבלים בהבנה. קשר בית"ר, מיכאל זנדברג, לא אהב את התנהלות האוהדים, והשבוע הוא ממש זעם עליהם.

בשיחה עם "ספורט העיר" עונה זנדברג לאוהדים: "בתור שחקן אני נפגעתי ונעלבתי בגלל שבמשחק הזה ובאלף משחקים אחרים צועקים שאני לא רץ. אני כן רץ. זו זכותם המלאה של האוהדים להביע את מחאתם, כי הקבוצה הזו היא שלהם בדיוק כמו של כל אחד, אבל בטח שזה מרגיז. אני נותן ומשקיע לא בשביל שבקהל יבואו ויצעקו לי 'אין לכם כבוד'. נתקלתי לא מעט בתופעות האלה, אין מה לעשות עם זה. לא יפריע לי גם אם 15 אלף איש יצעקו לי את זה. אני עדיין אבוא כל שבוע ואתן ואעשה אותו הדבר".

כבר בסיום המשחק מול הרצליה זינק מפלס הזעם של הקשר. זנדברג עצמו אמנם הכחיש השבוע, אך שחקנים בקבוצה טענו שהוא התלונן בחדר ההלבשה כי, "אנחנו נותנים פה את הדם, ולאנשים לא אכפת. אנחנו עדיין קבוצה די חדשה, וזה נכון שהיכולת היא לא בשמים, אבל עדיין אנחנו במקום הראשון, ועצבים לא יעזרו כאן, אלא רק ההפך".

גם כלפי הנהלת הקבוצה יש לכמה מהשחקנים טענות, והם לא מבינים איך הלחץ בקבוצה לא יורד אף פעם. בשבועיים האחרונים נתקלים השחקנים בלחץ של היו"ר ארזי, המאמן מזרחי והבעלים גאידמק. השבוע, אחרי שכל בכיר במועדון הטיח בפניהם עד כמה הם מחויבים לכסף שלהם ולא למועדון, הם החליטו שאולי כדאי לעשות משהו. כמה מבכירי השחקנים רצו לקיים פגישה עם הבעלים ולשוחח איתו על המצב. הם אפילו לקחו בחשבון שאולי כדאי לשלוח את הקפטן איציק קורנפיין לדבר עם הטייקון בשמם, כדי להסביר לו שהם נותנים הכל.

"בבית"ר כבר מזמן לא רואים את רף ה-100 מיליון"

בעוד כשבועיים אמורה בית"ר, כמו שאר קבוצות הליגה, להגיש לבקרת התקציבים את הדו"ח החצי שנתי שלה. הבייבי של ארקדי גאידמק התחילה את העונה עם תקציב של פחות מ- 100 מיליון שקל, כאשר בחודשים האחרונים נשמעים דיבורים על תוספת של 75 מיליון נוספים. עם סכומים כאלה השאלה הראשונה המתבקשת היא אם הדברים אכן מדויקים או שמא מישהו הגזים. גורם בקבוצה אמר השבוע, ולא באופן רשמי, כי במשרדים בגבעת שאול לא מאמינים לסכומים שנזרקים בתקשורת, ולא מאמינים שהתקציב עבר את רף ה~100 מיליון - אלא שבירור מקיף של התקציב, ולצדו אישור לא רשמי של בקרת התקציבים, מלמדים שנכון לעכשיו, לפני העברתם של שני הזרים החדשים, התקציב של בית"ר מתקרב אל ה- 150 מיליון.

איך זה קרה? בכיר בבקרה מנסה להסביר: "זה מדהים. אני עובד בבקרה המון שנים, ובחיים שלי לא ראיתי סכומים כאלה על חוזים. אני מכיר את המערכת כמה שנים טובות, ואני פשוט בהלם. יש לבית"ר שחקנים שאני כמעט בטוח שהיו מגיעים לקבוצה בהרבה פחות כסף. אפילו בשביל חצי מהסכום שמשלמים להם".

איך אתה מסביר את מה שקורה?

"אין לי הסבר חוץ מטירוף לא מובן. אני יכול לומר - בצחוק, אמנם - שהשנה בית"ר גרמה למחשב שלי לקרוס. הוא פשוט לא רגיל לסכומים האלה. ואני לא היחיד שאומר את זה. כל מי שיש לו גישה לתיקים הללו ורואה את הסכומים לא מבין. בעל הבית השקיע כספים רק כדי שלבית"ר תהיה קבוצה חזקה, ולדעתי צריכים להצדיע לו על זה".

האם התקציב של הקבוצה באמת עבר את רף ה-100 מיליון שקל?

"בבית"ר כבר מזמן לא רואים את רף ה-100 מיליון".

איך מגיעים למספרים מפלצתיים שכאלה? בית"ר פתחה את העונה עם תקציב גדול פי שלושה מזה של מכבי חיפה, אך בחודשים האחרונים הוא שוב כמעט הוכפל. אחד הדברים שניפחו אותו בחודשים האחרונים היה פיטוריהם של שני אנשים מאוד חזקים ומאוד יקרים למערכת. האחד היה המאמן אוסי ארדילס, שקיבל את מלוא סכום חוזהו (אליו אפשר לצרף גם את עוזרו אמיליו קומיסו, שקיבל אף הוא את כל הכסף), והאחר הוא ולדימיר שקלאר, שטרם סיכם עם ארקדי גאידמק מה יהיה גובה הפיצוי שלו, אבל את החוזה שלו עד תום התקופה הוא יקבל - דבר שיעלה לקבוצה כ~2.5 מיליון שקל.

כאן לא מסתיימות ההוצאות. נכון להיום, בבית"ר עדיין מחפשים חיזוק בדמות זר נוסף. אם יגיע כזה, הוא יבוא על חשבון שחרורו של ז'ואנו פינטו, שמחזיק בחוזה יקר מאוד לשלוש שנים. אם מוסיפים גם את העלויות הללו, הרי שהתקציב השנתי של בית"ר יכול גם לחצות את קו 200 מיליון השקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully