וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאים, היזהרו מהאיש הזה

שאול אדר, לונדון

25.1.2007 / 13:18

לאקסטר סייע אורי גלר לרדת לליגה המחוזית, מאמן רדינג זעם עליו ואוהדי בולטון קרעו את תמונותיו לגזרים. טל בן חיים ושחר פאר, ראו הוזהרתם

באנגליה כבר רגילים לכך. לקראת או אחרי כל אירוע ספורטיבי חשוב, צץ אורי גלר ומייצר כותרות. סקוטלנד מחמיצה פנדל מול אנגליה? אורי גלר הזיז את הכדור בכוח מחשבותיו לפני הבעיטה. ניוקאסל מנצחת בלונדון אחרי 39 משחקים ללא ניצחון בבירה? אורי גלר עבר ליד הייבורי ונגע בחומה, רי פרלור הורחק, ואז הקיף גלר את האצטדיון, יצר אנרגיה והביא לניצחון הג'ורדיז מסיבה לא ברורה. דיויד בקהאם ווין רוני שוברים עצמות בכף הרגל לפני המונדיאל? אורי יעזור בתהליך ההחלמה.

ועכשיו גם בישראל. הקוסם מברקשייר מתגייס לעזרתה של שחר פאר במשחקיה באוסטרליה וגם עוזר לטל בן חיים בחשיבה חיובית. לפחות במקרה של בן חיים, השניים אכן חברים קרובים והשחקן סבור שגלר עוזר לו. שיהיה לו לבריאות, אבל החשש העיקרי הוא שגלר ימשיך לנדנד. ישראל תשחק מול אנגליה בעוד חודשיים וקשה להאמין שגלר לא ייצא עם מבצע בנוסח "יוסי, תכניס גול!", או גיוס כוח על טבעי לפני משחק מכריע של מכבי תל אביב כדורסל.

מרסק את אקסטר

בדיקה של הישגיו בספורט מעלה ספקות בנוגע ליכולתו של גלר להכריע משחקים. למעשה, כמעט כל קבוצה או ספורטאי שגלר תמך בהם אי פעם הפסידה. הרשימה כוללת את נבחרת אנגליה לדורותיה, נבחרת סקוטלנד, טים הנמן, נהג פורמולה 1 דיויד קולטהארד ורבים אחרים. גם כמנהל לא התגלה גלר כעילוי ספורטיבי. גלר שימש בתפקיד מסתורי בהנהלת אקסטר סיטי והישגו הגדול ביותר הוא טקס ביזארי במגרש הקבוצה שבו השתתפו מייקל ג'קסון והקוסם האמריקאי המאוס דיויד בליין ב-2002.

תקופתו של גלר בקבוצה הסתיימה בירידת הקבוצה לליגה המחוזית הלא מקצוענית ב-2003 לראשונה זה 83 שנים. לזכותו של גלר יאמר שלפחות הוא בכה ביציע במשחק הירידה והתנהג כאוהד לשם שינוי, להבדיל מרודף פרסום כפייתי. הוא אמנם הבטיח שלא להשתמש בכוחות על טבעיים כשנכנס לתפקידו, אבל לא התאפק ושתל קריסטלים מאחרי אחד השערים לקראת משחק גורלי מול צ'סטר. אקסטר הפסידה 5:1 במשחק זה. גלר כבר לא מכהן באף תפקיד במועדון הקטן, אחרי שזה נרכש על ידי עמותת אוהדים בעקבות הנשירה לליגות החובבנים.

"לא ברור מה היה התפקיד שלו", מסרו ממשרד העיתונות של אקסטר סיטי. "הוא ניסה לייצר עניין בקבוצה אבל זו היתה תקופה קשה והיינו זקוקים ליציבות והצלחה. למרבה הצער היו"ר באותה תקופה היה טיפוס מפוקפק וחשוב להדגיש שלגלר אין קשר אליו, אבל אני מתקשה להעריך מה היתה התרומה של אורי גלר למועדון".

תופס טרמפ על רדינג

גם במשחקי טלוויזיה לא הוכיח גלר יכולות יוצאות דופן. הוא השתתף בתוכנית "אני סלבריטי, הוציאו אותי מכאן!", והיה הסלבריטי הראשון בתולדות התוכנית שנזרק על ידי הצופים הביתה. אבל כישלון כזה לא ירתיע את גלר. "הצופים חשבו שהם מצביעים בעדי, למעשה הייתי המנצח בהצבעה ההיא!", הוא הסביר.

ברדינג הוא תפקד כאוהד וחבר של בעל הקבוצה ג'ון מדג'סקי. תוך זמן קצר הוא הפך לאוהד סלבריטאי של הקבוצה, למורת רוחם של אוהדים רבים. לקראת משחק מול ברדפורד, שבו היתה זקוקה הקבוצה לנקודה אחת כדי להעפיל לליגה השניה, חזר גלר על השטיק הכי משומש שלו מלבד השחתת כלי אוכל, והופיע מעל דפי המקומון וקרא לאוהדים להביט בעיניו ולקרוא: "נצחי רדינג, נצחי!".

רדינג סיימה בתיקו ועלתה ליגה, אבל המאמן, אלן פארדיו, לא אהב את התעלול. "נדהמתי לגלות שהוא מנסה לתפוס טרמפ על ההצלחה שלנו", אמר פארדיו. "אחרי שזכינו במעט שמחה בזכות עבודה קשה של הסגל והשחקנים, הוא הופיע משום מקום ומנסה לגנוב את ההצגה".

נקרע על ידי בולטון

אבל את התשובה הטובה ביותר לקוסם נתן מהפנט בשם פיטר פוורס. ב-1995 נפגשו רדינג ובולטון וונדררס למשחק פלייאוף שהמנצחת בו תעפיל לפרמיירשיפ. ערב המשחק התנבא גלר שרדינג תבקיע בעזרתו, כמובן, שלושה שערים. בבולטון החליטו להילחם בכוחות המכשף הישראלי, בהנהגתו של היועץ של "בולטון איוונינג ניוז" לעניינים על טבעיים, פוורס, שהציע לארגן טקס נגד גלר. המארגנים חילקו תמונות של גלר לאלפי אוהדים שהגיעו לכיכר העיר. האוהדים קרעו את התמונות לגזרים והפציצו את גלר במסרים טלפתיים שאין צורך ביכולת לקריאת מחשבות בכדי לנחש אותן. במשחק בוומבלי אכן הבקיעה רדינג שלושה שערים, אבל ספגה ארבע, מעניין האם גלר חזה זאת.

המסקנה המדעית מהניסוי שנערך בבולטון היא שיש דרך להיאבק בגלר. בפעם הבא שדיוקנו מתפרסם בעיתונות העברית, יש לקחת את הצילום, לקרוע אותו לגזרים ולשגר מחשבות לעבר גלר. הוא הרי יקלוט אותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תגובת גלר: "יש אנשים שלא אוהבים יהודים מצליחים"

"הדברים אסופים על ידי גורמים עוינים ומשמידים, שלקחו קטע זעיר מתולדות עיסוקי בספורט", מסר גלר בנוגע לדברים, "אני לא עושה נסים ונפלאות, רק מייעץ, וכניסה לאתרי תעיד על כך. במשך שנים עזרתי לרדינג והיום הם משחקים באותה הליגה של צ'לסי. גם הבעלים, ג'ון מדג'סקי, העיד על כך שעוד מאז שהיו בליגה השלישית אני מסייע לקבוצה, שהיום ביססה עצמה בפרמייר ליג. תמיד האמנתי שהקבוצה תעלה והתוצאות בהתאם. בשנות ה-70 התחלתי לעזור למוחמד עלי וגם הוא הצליח. עזרתי לרוכבי אופנועים, למתאגרפים ולאנשי ספורט רבים, אלא שיש אנשים שלא אוהבים יהודים מצליחים. הם מתחבאים מאחורי אנונימיות וזהות בדויה ולוקחים רק את הדברים השליליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully