וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא ניקח אליפות השנה - ניקח בשנה הבאה"

אסף שקד

25.1.2007 / 13:09

יוסי מזרחי מנמיך ציפיות, טוען כי "לא שווה להשקיע כל כך הרבה כסף בקבוצה". זנדברג: "לחץ לא צריך להוות תירוץ לשום דבר"

יוסי מזרחי לא יכול להישאר אדיש למד הלחץ המטורף שיש בבית"ר. היום התראיין המאמן ל"עושים ספורט" בגלי צה"ל, ואמר כי "אני מאמין שאנחנו נהיה אלופים, אבל אם מישהו חושב שבית"ר יכולה לקחת אליפות ב-15 נקודות פור - הוא טועה. הבאנו 14 שחקנים חדשים, ואי אפשר לחבר קבוצה חדשה בלחיצת כפתור".

מזרחי הירבה להתייחס ללחץ בקבוצה, וסיפר: "יש לחץ בכל מועדון גדול עם ציפיות לאליפות, וכולנו צריכים ללמוד לתפקד במצב כזה. מי שבא לפה לוקח בחשבון את הדברים האלה, אבל זה לא פשוט. זו טעות ליצור את הציפיות האלה, לפעמים השחקנים שלי עולים למשחק ליגה כאילו זה משחק קובע בגביע אירופה".

"אנחנו לא גרועים כמו שהפרשנים אומרים, אבל אנחנו רחוקים מלהיות שתי רמות מעל לליגה, כמו שכל מיני אנשים מצפים מאיתנו", המשיך מזרחי, "ובכל זאת, אני מאמין שניקח אליפות. אבל אם לא נזכה באליפות, אנסה לזכות בעונה הבאה. אז רק אני אבנה את הקבוצה, כי לא הייתי בא רק לחצי עונה". מאמן בית"ר המשיך לרמוז על הביקורת שלו לבניית הקבוצה, כשאמר: "אני לא הרכבתי את הקבוצה הזאת, עם שישה חלוצים וארבעה מגינים שמאליים. למרות ריבוי החלוצים, אני חושב שהקבוצה הזאת צריכה חלוצים מסוג אחר. יש לנו בעיה בניצול המצבים".

"צריכה להיות תקרת שכר"

בניגוד לדבריו של מזרחי, הבעלים ארקדי גאידמק מתבטא בצורה יותר חריפה נגד השחקנים, בהם השקיע מיליונים. מזרחי מבין את הביקורת של הבעלים, אבל מודע גם לנזק שלה ולהשפעה המלחיצה של דבריו של ארקדי על השחקנים. "אני הסברתי את זה לגאידמק לא פעם ולא פעמיים", אמר מזרחי, "אבל תחשבו על בנאדם שמשקיע כל כך הרבה כסף, ורוצה לראות תוצאות. הוא הסכים איתי, אבל הוא משלם ים של כסף".

"אני לא הייתי משלם את הסכומים האלה", טוען מזרחי על התקציב הענק של קבוצתו, "אני חושב שזה לא טוב לכדורגל שלנו. צריכה להיות תקרת שכר בכל הקבוצות, ככה חשבתי כשאימנתי בקבוצות הקטנות, וראיתי איך אנחנו מסתדרים עם תקציב קטן. מעבר לסכומים של 50 מיליון שקל, זה מיותר. אין כבר משמעות אם זה 80 מיליון או 90 מיליון".

"ארזי? יש דרכים אחרות לעשות את זה"

מזרחי התייחס גם לאופן התנהגותו של היו"ר החדש, אלי ארזי. "ליו"ר של קבוצה יש זכות להגיד מה שהוא רוצה לשחקנים", אמר מזרחי, "אבל תזכרו שהוא נמצא בכדורגל רק כמה שבועות. לוקח זמן להבין מה המשמעות של כל מילה שהוא אומר. הוא הגיע עם כוונות טובות כדי לעזור לנו, אבל יש דרכים אחרות כדי לעשות את זה".

בנוגע למינויו של משה חיון כיועץ לענייני כושר, שגרמה למתחים מיותרים במועדון, אמר מזרחי: "אסור שיהיו יותר מדי מאמנים. על הדשא נמצאים רק דראו ודרור שמשון, לחיון אין סמכויות על הקבוצה הבוגרת. אין לנו בכלל בעיה של כושר. יש בעיה רק בניצול המצבים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"חיפה והפועל ת"א ירוצו חזק"

אפרופו חלוצים, מזרחי לא מפסיק להתחזק בחוד, למרות הצפיפות על הספסל בעמדה הקדמית. "אני רוכש עוד חלוצים כי גם שחררתי שחקנים, כמו פרננדז ופביאני. את הקהל שלנו לא מעניין אותם מי משחק, ישראלים או זרים, מה שאכפת להם זה הניצחון. כרגע פינטו הוא חלק מהקבוצה".

מזרחי ממשיך להנמיך ציפיות, ואמר: "אני הימרתי בתחילת השנה על מכבי חיפה, שבניגוד אלינו, נהנית מיציבות ארוכת שנים. השנה גם הפועל ת"א היא מועמדת רצינית, והיא יכולה לזכות בקלות באליפות, כי יש לה גם סגל ותיק וטוב, וגם שקט תעשייתי, מה שאצלנו אין".

דראו כועס על ארזי (דוד מרואני, "הארץ")

יממה אחרי ששב מחופשה בצרפת, שפורשה על ידי כמה מאנשי בית"ר ירושלים כהתפטרות אינסטינקטיבית, המומחה לפיסיות, טיבריוס דראו, מתקשה להירגע. הוא עדיין לא מקבל את הההחלטה של היו"ר החדש, אלי ארזי, לצרף את משה חיון כיועץ לענייני כושר גופני, לא מכיר את חיון, וכנראה גם לא מעוניין להכירו. אבל יותר מחיון, מה שהרגיז את דראו היתה הכניסה של ארזי לחדר ההלבשה, יום לאחר התיקו נגד מכבי נתניה, והצעקות שלו על השחקנים.

"אני לא מוכן שמי שלא מבין דבר בכדורגל ייכנס לחדר ההלבשה ויצעק על השחקנים", אמר אתמול דראו ל"ספורט הארץ", "זה פוגע בקבוצה ובשחקנים ומכניס את המערכת ללחץ. הרגשתי שהייתי חייב לעשות משהו, אני חייב לשמור על הקבוצה".

אמרת לו את זה?

"אני אדם שלא שומר כלום בבטן ואומר כל מה שאני צריך. את מה שהיה לי להגיד, אמרתי לארקדי גאידמק. הוא הסמכות העליונה והאיש שמקבל את ההחלטות. דברים כאלה לא צריכים לקרות במועדון מסודר. זו אחת הסיבות העיקריות שאנחנו לא יציבים ומפסידים משחקים. מעשים מהסוג הזה רק מכניסים את כל המערכת לסחרור. דברים כאלה יכולים לקרות רק במועדון שאין אדם שעומד בראשו".

אז מה קרה כשהודיעו לך שהביאו את חיון? מספרים שמאוד כעסת, היו כאלה שטענו שלא בטוח שתחזור.

"לא התפטרתי, כעסתי מאוד. הרגשתי שמנסים לפגוע בקבוצה והייתי חייב להגיד את מה שיש לי לומר. באותו יום נסעתי לחופשה מתוכננת מראש. הייתי באנגליה. מטרת הנסיעה היתה לראות את יונייטד נגד ארסנל. אחרי המשחק נסעתי לחופשה בצרפת. אתמול נחתתי לפנות בוקר בארץ ומיד לאחר מכן העברתי אימון". את האימון, אגב, ראה חיון מהצד, בשל דרישתו של דראו לעבוד לבד.

ועכשיו אתה רגוע?

"בפירוש לא נרגעתי. הודעתי למי שצריך, שאם דבר כזה יקרה שוב, לא אהיה מוכן להישאר כאן".

כ-200 אנשים מארגון האוהדים "לה פמיליה" מתכוונים להגיע ביום שישי לאימון המסכם של בית"ר ירושלים, כדי להפגין תמיכה בשחקנים. באופן חריג החליטה הנהלת המועדון לאפשר להם לרדת לקרבת מתחם האימונים ולעבור את הגדר ההיקפית, שנבנתה בתקופת ולדימיר שקלאר.

סייע בהכנת הכתבה: מתן קרקוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully