וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרגיל העוקץ הגדול בשנים האחרונות"

שגיא ניר

25.1.2007 / 12:55

גורם בכדורסל הישראלי תוקף את הדרך בה בחרה גליל עליון לשחרר את רוט. אוחיון: "הוא ניהל מו"מ תחת חוזה, כל הדיבורים הם פולקלור"

פרשת מורן רוט והפועל גליל עליון לא יורדת מסדר היום. אחרי שיחרורו אתמול (רביעי) של השחקן מהקבוצה, התגייס ארגון השחקנים לעזור לרוט, שעל פי בדיקת וואלה! ספורט אינו מחוייב כלל ללאריסה היוונית, אותה קבוצה שהגישה את בקשת השיחרור לאיגוד הכדורסל.

בקשת השיחרור הבינלאומית שהגיש האיגוד היווני לישראלי עבור לאריסה, היא טופס סטנדרטי שאינו מחייב את הסכמת השחקן, אך גם אינו מחייב אותו לקבוצה. במידה ורוט יחליט לשחק ביוון, הוא יצטרך לחתום על טופס באיגוד המקומי, ורק אז יהיה מחויב לקבוצה. המשמעות: כרטיסו של רוט אינו שייך ללאריסה. אגב, במידה וירצה השחקן לעבור לקבוצה ישראלית, הוא יצטרך למלא טופס שיחרור מהגליל עליו יצטרכו לחתום גם הוא וגם הקבוצה.

גורם בכיר בכדורסל הישראלי תקף היום בחריפות את התנהלות הגליל בעניין רוט: " זה תרגיל העוקץ הכי גדול בכדורסל הישראלי ב-30 השנים האחרונות. הכריחו את השחקן ללכת למקום שהוא לא רצה, וזו פגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו. הופעל עליו לחץ לקבל את ההצעה מלאריסה והוא לא הסכים, ואז הופעל תרגיל עוקץ. זה גובל בחוסר תום לב תוך כדי הטעיה".

הבעלים שלה חיים אוחיון הגיב לדברים ואמר: "נודע לנו מפי סוכנו של מורן אריק קריין שיש לו חוזה מהקבוצה היוונית שמבקשת את שחרורו. לטענת הסוכן תואמה טיסה ליוון, והסוכן אמר שזה על דעת השחקן שתיאם את הגעתו עם המאמן היווני. מורן החליט ללכת ללאריסה ושינה את דעתו ב-SMS לסוכן ב-12:30 בלילה. נפסיק להיות האדיוטים של הליגה כך שכל הדיבורים מסביב הם מבחינתי פולקלור. השחקן ניהל מו"מ תחת חוזה וזה כל העניין - הגליל אינה ברירת מחדל של אף שחקן. זה שמורן פתח בחמישייה מול ירושלים מראה את הרצינות שלנו לגביו".

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ייפגש היום עם נציגיו של רוט ויבדוק כיצד ניתן לסייע לשחקן, שלא פוסל אפשרות של חזרה לגליל. "נעזור למורן רוט ככל שניתן במטרה לאפשר לו לשחק כמה שיותר מהר בקבוצה ישראלית, כולל הגליל. זה לא רציני לטעון שהוא ניהל מו"מ מאחורי גבה של הגליל, כי הם נתנו הסכמה מפורשת ובכתב לכך. אני מקווה שהנהלת הגליל תדע להגיע להבנה מסודרת עם השחקן, על מנת שלא נצטרך לפנות לערכאות משפטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully