וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא להשלים, לא להוביל

25.1.2007 / 11:47

שוק שחקנים דליל וההצטיינות של בורשטיין הביאו למכבי את גוראן ירטין, שלא היה בראש רשימת המועמדים לחיזוק

גוראן ירטין חתם במכבי ת"א, ורענן כץ מאוכזב. לא מרמתו המקצועית של המונטנגרי, שכן כץ טוען כי כלל אינו מכיר אותו, אלא מדרך ההתנהלות. שוב זו דרך ההתנהלות. לאחר פארסת פנאן-פדרמן הגיעו כלל הקודקודים במכבי להבנה כי כל החלטה מהותית, ממינוי איש שיווק ועד לרכישת שחקנים, תתקבל במשותף. בפועל, כץ ופדרמן שוב נאלצו ללמוד על המשא ומתן המתקדם עם ירטין מהעיתונאים. כץ מפעיל בשבועות האחרונים את קשריו ב-NBA וחלם להביא לכאן את האנתוני פארקר הבא. החתמתו של ירטין גורמת לו לחשוב שהשחית את זמנו לריק.

אתה מוכר לי מאיפשהו

שלושה גורמים עיקריים הביאו לנפילת הפור דווקא על השחקן האלמוני-למחצה, שאת מרבית הקריירה הבוגרת העביר במדי הקבוצה הפחות טובה של בלגרד, הכוכב האדום: 1. שוק השחקנים הדליל. 2. ההכרה כי שחקן משמעותי יותר ייפגע במרקם העדין של הקו האחורי, וכי אין צורך ביותר משחקן משלים לאור יכולתו המשובחת של טל בורשטיין במשחק מול ציבונה זאגרב. 3. החלטתו של נוון ספאחיה להחתים רק שחקן שמוכר לו היטב, גם אם קיימת בשוק אלטרנטיבה טובה יותר, אך כזו שאינו מכיר לעומק. השיקול האחרון נולד כתוצאה מהכשלונות בגזרת הזרים בקיץ האחרון.

"ספאחיה מבין הרבה יותר את השוק האירופאי מאשר את השוק האמריקאי", מסביר דראזן בריידיץ', פרשן הכדורסל של ה"וצ'רני ליסט", העיתון הנפוץ בקרואטיה. "הוא אימן את האירופאים, אימן נגדם, עשה סקאוטינג עליהם ולכן מובן שיעדיף אירופאי על פני אמריקאי שהוא לא מכיר, ודאי לאחר מה שקרה לו הקיץ". וספאחיה מכיר היטב את ירטין. הוא שיחק מולו לא מעט פעמים כשאימן בציבונה זאגרב ובנובו מסטו הסלובנית. "ההחתמות של ביופורד, פיליקס וביינום היו תמרור אזהרה", מנתח בריידיץ'. "את חלקם הוא ראה רק בליגת הקיץ ואולי התלהב ממה שראה, אבל התברר שזה לא מספיק כדי לשפוט אם שחקן מתאים לך או לא".

אף שבורשטיין שידרג דרמטית את קבלת ההחלטות של מצבת הגארדים (21 אסיסטים לעומת 10 איבודים בלבד במשחק מול ציבונה), הבינו בקבוצה כי לאור ההידרדרות המתמדת ביכולתו של וויל ביינום (6 נקודות, 4.3 איבודים בשלושת מחזורי היורוליג האחרונים) ומשבר האמון החמור בינו לבין ספאחיה (9 דקות בלבד מול ציבונה), וכן האנמיות של יותם הלפרין (4.3 נק', 2.6 איב' ב-28 דקות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים), מחייבים החתמת גארד נוסף. ירטין אמור לשחק בין 10 ל-15 דקות בערב ולספק בעיקר הגנה חזקה וסדר והיגיון בהתקפה. דקות שיהיו בעיקר על חשבונם של ביינום והלפרין.

האופציה האחרונה

ירטין, למעשה, היה האופציה האחרונה של מכבי, והוחתם רק לאחר שחמישה מועמדים אחרים ירדו מן הפרק (דווין בראון, דאבור קוס, טימו ראניקו ושני אמריקאים מקבוצות יורוליג, שגם עמם לא צלח המו"מ). השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מדוע הוחתם לעונה וחצי, ולא עד תום העונה בלבד. "זו הייתה הכוונה בתחילה, להחתים אותו רק עד לסיום העונה", מספר מקורב לקבוצה. "אבל בודוצ'נוסט הערימה קשיים ודרשה פיצוי לא קטן. במכבי שוב היססו, אבל אז ירטין אמר שהוא מוכן לממן בעצמו חלק גדול מהסכום".

וכששחקן מראה רצון כה גדול, יסביר כל איש כדורסל, בלתי אפשרי להעניק לו חוזה לחצי עונה בלבד. זה לא נכון כלכלית, מקצועית או מוסרית. "אסור לשכוח שגם במקרה שמכבי לא תהיה מרוצה ממנו, היא תמיד תוכל להשאיל אותו בסיום העונה או לחתוך אותו תמורת פיצוי נמוך", מוסיף המקורב. כך הדברים עובדים במערכת תובענית כמו מכבי: אופציית המילוט נידונה עוד בטרם נחת השחקן בארץ. ברוך הבא לסיר הלחץ התל אביבי, מר ירטין, ובהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully