וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוידוביץ' הורחק מ-4 משחקים

לי בוץ

24.1.2007 / 19:05

ההסברים של שוער מכבי חיפה לא שיכנעו את בית הדין של ההתאחדות. יעקב שחר: "העונש חמור". עונשו של אלון חזן הומתק

שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', הורחק היום (רביעי) מארבעה משחקים בפועל על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות דו"ח השופט של אילן ועקנין ממשחק גביע הטוטו מול הפועל פ"ת, בו ציין ועקנין כי השוער לפת בין רגליו את שחקן הפועל פ"ת שמעון אבוחצירה, ובהמשך נגח בו. דוידוביץ' ניסה להסביר את מעשיו, אבל הדיין, דוד לב, לא השתכנע והחליט להרשיעו בעבירת פגיעה בשחקן יריב בנסיבות מחמירות. בנוסף העניש אותו גם בהרחקה מ-6 משחקים על תנאי.

עוד לפני ההחלטה של הדיין ניסה דוידוביץ' להסביר את מעשיו ואת המאורעות. השוער טען: "אני מצטער על הסיטואציה. אני שחקן מקצוען 12 שנה ובחיים לא הייתה לי תקרית כלשהי עם שחקן יריב. מעולם לא קיבלתי כרטיס אדום, וגם הצהובים שלי אפשר לספור על יד אחת. התגובה שלי הייתה מינורית לחלוטין ולא היה בה דבר חריג".

על הנגיחה, אמר השוער: "כולם ראו שלא היה שום דבר, אפילו לא מגע. הוא נכנס בי כניסה של לגמור קריירה, ופעם נוספת אני יכול רק להצטער על המצב שנוצר. את העונש שלי אני חושב שכבר ספגתי כשלא שיחקתי נגד הכח. עונש נוסף יהיה פרס לשחקן השני. שופטים צריכים לשמור על שחקנים ולא להתעלם מכניסות חזקות. בהפועל פ"ת יש יותר מדי מקרים של כניסה בשחקנים".

מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק, שליווה את דוידוביץ' בדיון, אמר: "לא העמדנו את ניר לדין פנימי בגלל כל הסיטואציה שנוצרה, ומאחר שיום אחרי המקרה שחטו אותו בכל מקום אפשרי. הוא נקלע לסיטואציה הזו עם אבוחצירה בגלל שעבר מספר רב של פציעות. מכבי חיפה נמדדת בפינצטה על כל דבר, וכל עניין מקבל הד גדול. עם זאת, הערנו לו על הלפיתה, שלדעתנו לא הייתה מכובדת".

דוידוביץ' עצמו היה נסער עם קבלת העונש: "אני לא מבין מה הם ניסו להשיג בעונש הזה. הם פגעו במכבי חיפה ובי, שלא עשיתי שום דבר. העונש הזה הוא ניצחון למתחזים, ויגרום לכך ששחקנים יגיעו לבית חולים כי הוא מתיר את הכניסות הקשות האלה. יש לי עבר נקי, אני פשוט מתקשה לקבל את זה ומקווה שהקבוצה תערער על העונש".

צ'יזיק, סיכם: "נבחן את כל ההיבטים ולא מן הנמנע שנגיש ערעור על העונש, שהוא קשה מאוד ומעבר למצופה. ניר התנצל, הוא עבד מאוד קשה לפני שנה כדי לחזור לעצמו. אנחנו לא מצדיקים את המקרה, אבל לשחקן פ"ת לא נגרם שום נזק. לצערי, למחרת היום כל התקשורת שפטה אותו, ומה שנכתב זה מה שהוא קיבל. המהלך לא היה ספורטיבי, ולניר הובהר העניין. הוא מעולם לא הורחק בקריירה, הוא ספורטאי למופת. אנחנו מקבלים את החוק ונבהיר את עמדתנו איפה שצריך".

כתבנו רומן רוזנבלט מוסיף כי נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר אמר: "נדהמנו לשמוע את החלטת בית הדין. המעשה של ניר דוידוביץ' היה בלתי ספורטיבי. אולם בית הדין לא לקח בחשבון שניר, במשך כל הקריירה שלו, לא הורחק ושמו לא נקשר בשום עבירה בלתי ספורטיבית, ועל כן נראה שהעונש חמור. אנו נשקול את תגובתנו לעונש".

מוענש אחר, מאמן מ.ס. אשדוד, אלון חזן, קיבל מהדיינים הקלה בעונש ההרחקה שלו משלושה משחקים. חזן העליב את השופט הרביעי במשחק של קבוצתו מול הפועל כפ"ס והורחק בתחילה לשלושה משחקים בגלל עבירות קודמות. כעת הפחית הדיין את העונש לשני משחקים וגם הוריד את גובה הקנס מ-10,000 שקלים ל-6,000.

עדכון ראשון: 24.1, שעה 13:59
עדכון אחרון:: 24.1, שעה 19:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully