וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היי, זו מכבי"

23.1.2007 / 21:32

הגארד גוראן ירטין מסביר למה ויתר על הרבה כסף כדי להצטרף למועדון. הקבוצה המריאה ללובליאנה, וויל ביינום החולה בספק

במהלך היממה הקרובה צפויים אנשי מכבי תל אביב, בודוצ'נוסט, גוראן ירטין ובאי כוחו להשלים את המשא ומתן ולסכם סופית על מעברו של הגארד המונטנגרי לשורות הצהובים. הסוגיה שעודנה מצויה במחלוקת היא סכום דמי הפיצוי להם תזכה בודוצ'נוסט עבור התרת חוזהו של ירטין, כאשר ככל הנראה יתחלקו מכבי וירטין עצמו בסכום. היקף החוזה, כך נודע לוואלה! ספורט, הוא למשך עונה וחצי.

ירטין נולד וגדל בעיר ניקשיץ', השנייה בגודלה במונטנגרו. הוא הספיק לשחק עונה אחת במדי הקבוצה הבוגרת, בטרם עבר ללובצ'ן (2002). בארבע העונות האחרונות שיחק ירטין בכוכב האדום בלגרד. בקיץ חתם בדינמו סנט פטרסבורג, אך לאחר פירוקה מצא מקלט בבודצ'נוסט. בליגה האדריאטית מעמיד העונה ירטין ממוצעים של 18.8 נקודות ו-3.9 אסיסטים.

ירטין אומנם לא הבריק בניצחון בודוצ'נוסט אמש 97:88 (לאחר הארכה) מול ק.ק זאגרב במסגרת הליגה האדיראטית (9 נקודות ב-3 מ-12 מהשדה, 5 ריבאונדים, 3 אס', 1 איב'), אך לאחריו סיפר כי החל לארוז מזוודות לקראת המעבר לתל אביב. "הכל צריך להסתיים מחר", אמר ירטין. "אני מאמין שזה היה המשחק האחרון שלי בבודצ'נוסט. נוון ספאחיה דיבר איתי מספר פעמים, היינו בקשר ב-15 הימים האחרונים. אני עוזב את בודוצ'נוסט ומוותר על סכום כסף לא קטן, אבל היי, זו מכבי".

"ירטין יהיה בקרוב בחוץ", אישר מנהל הקבוצה, דנילו מיטרוביץ'. "הוא היה הוגן איתנו כשבא לקבוצה ועכשיו נהיה הוגנים איתו בחזרה, כי מכבי היא קבוצה גדולה וזו הזדמנות של פעם בחיים עבורו".

ירטין משחק בשתי עמדות הגארד ונחשב לשומר קשוח, אולם הוא חסר ניסיון ברמות האירופאיות הגבוהות ומעולם לא שיחק ביורוליג. "אם מכבי תחתים אותו, זה יהיה לי מאוד מוזר", טוען מאמן ישראלי שקבוצתו שיחקה בעבר מול הכוכב האדום וירטין. "חוץ מהקליעה הטובה שלו מבחוץ מדובר בשחקן מוגבל ולא אתלטי. השליטה שלו בכדור לא מספיק טובה עבור גארד. הוא לא קולע כמעט בתנועה או תוך כדי כדרור. לטעמי, הוא לא יותר טוב מיותם הלפרין".

"ירטין הוא שחקן משלים, לא כוכב", מוסיף מאמן אחר. "אם מכבי תחתים אותו סימן שהיא מאמינה שביינום יכול לתרום יותר. אם במכבי מחפשים מישהו שיוביל את הקבוצה וייתן תרומה גדולה, אז הוא לא האיש".

"אני לא יכול לקחת את כל התרופות"

במקביל למו"מ עם ירטין, שנכנס כאמור לישורת האחרונה, המריאה הבוקר (רביעי) מכבי ללובליאנה, סלובניה, לקראת המפגש מול אולימפיה המקומית בערב יום חמישי. וויל ביינום החולה, שלא שותף במשחק הליגה בראשון לציון לאחר שהתלונן על חום גבוה וחולשה כללית, יצא עם הקבוצה. שיתופו גם במשחק מחר מוטל בספק. "אני מקווה לשחק, אבל אני לא יכול לקחת את כל התרופות וזה בעייתי", קבל האמריקאי.

"אנחנו מקווים לנצח, אבל לובליאנה היא קבוצה פצועה ומסוכנת", אמר ג'יימי ארנולד, שיודע היטב שמכבי לא מזהירה העונה בחוץ, בלשון המעטה, וסובלת מנפילות מתח רבות. ליאור אליהו סיפר כי "זה מגרש קשה מאוד", והוא אכן מודע לסטטיסטיקה: מכבי התארחה פעמיים באולם "טיבולי", ובשתיהן הפסידה. "ניצחון בלובליאנה יגדיל מאוד את הסיכויים שלנו לסיים במקום השני בבית", הוסיף נוון ספאחיה. "אחרי שני ההפסדים הצמודים ברומא ובבדאלונה, אני מאמין שננצח מחר בערב".

לאחר עזיבתם של מרקו מיליץ' (הושאל עד תום העונה לריאל מדריד) ואנדר ארסלן (טאו ויטוריה) עקב מצבה הכלכלי הרעוע, עיבתה השבוע לובליאנה את סגלה הדליל עם צירופם המחודש של סלאבקו דושאק (33, 1.95) וגוראן יוראק (29, 2.03), שחקני הקבוצה בעבר. דושאק מגיע לאחר קדנציה מוצלחת בסורדוגוק ההונגרית, בעוד שיוראק כדרר במדי קאנטו האיטלקית. כן הנחיתה הקבוצה לתקופת מבחן את הגארד עבדול מילס (27, 1.91). חוזיהם של יוראק ודושאק טרם אושרו על ידי איגוד הכדורסל הסלובני, כך ששיתופם במשחק מחר מוטל בספק רב.

עדכון ראשון: 23.1.07, 21:32
עדכון אחרון: 24.1.07, 07:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully