וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע המופלא של שחר הגיע לקיצו

23.1.2007 / 6:18

שחר פאר מתחה את סרינה וויליאמס, אבל האמריקאית ניצחה אותה בדרכה ל-6:3, 2:6, 6:8 ולחצי הגמר מול הצ'כית ניקול ווידיסובה

אל תכוונו את השעונים שוב, כי שחר פאר סיימה את דרכה באליפות אוסטרליה. בימים בהם מדינה מתקדמת לשעבר נמצאת בדרכה לעולם השלישי וראשיה מאכזבים ללא הרף, פאר נכנסה היטב למשבצת של גיבורה לאומית, שאזרחי ישראל כל כך משוועים אליה. אחרי כשבוע משכר, הבוקר (בין שני לשלישי) זה נגמר. פאר הפסידה לסרינה וויליאמס 3:6, 6:2, 8:6, לא לפני שנתנה שוב את אחד מהפייטים הידועים שלה.

1:4 לסרינה וויליאמס וריח של סיום המסע של פאר באליפות אוסטרליה - זה היה המצב קצת לפני מה שנראה כסיום המשחק. כאן החלו שוב הראש והמנטליות הכי מדוברים בישראל לשחק תפקיד. הישראלית חזרה בגדול מהקבר, שברה את יריבתה וגררה את המשחק למתח שיא. בסיום היא הפסידה, אבל את ההוכחה לחוסן המנטלי שלה היא סיפקה פעם נוספת.

וויליאמס היא בחורה מפחידה ולמרות שהיא מדורגת רק במקום ה-81 בעולם, היא נחשבה לפייבוריטית מול הישראלית קטנת המימדים. לפאר לא היה איכפת. אותה מנטליות מדוברת ניצחה עבורה הבוקר את המערכה הראשונה מול האמריקאית ההמומה, שלא הבינה מהיכן הגיעה אליה היריבה הנמרצת והכל כך מרוכזת הזו. פאר פתחה את המשחק בצורה מצוינת, תקפה שוב ושוב את וויליאמס ועלתה ל-0:3 מבטיח בפתיחת המשחק. האמריקאית ניסתה למצוא את הקצב ולהיכנס למשחק, אבל פאר הייתה אגרסיבית, תקפה מהקו האחורי ושלטה במשחק לחלוטין. עם טניס חכם ואחראי היא ניצחה במערכה הראשונה 3:6 למרות שהפסידה מספר נקודות מערכה שנראו קריטיות.

דווקא אז הגיעה וויליאמס למשחק. לשמחתה של פאר יש לומר, היא הצליחה לפלח מערכה לפני שהכח של האמריקאית יצא לאוויר במלבורן. וויליאמס השתמשה בעוצמה המפורסמת שלה, שמרה על חבטות ההגשה שלה וחיפשה פתח לשבירה משלה כדי להשוות את מאזן המערכות. במצב של 2:3 לזכותה זה הגיע. פאר התחילה להטיס כדורים אל מחוץ לתחומי המגרש, נשברה פעמיים ו-וויליאמס השוותה את המערכות עם 2:6. אז הגיעה אותה מערכה מכרעת.


וויליאמס תפגוש בחצי הגמר את ניקול ואידיסובה בת ה-17, שניצחה בדרבי הצ'כי את לוסי ספארובה 1:6, 4:6. ספארובה, שתהיה בת 20 בעוד פחות משבועיים ומדורגת 70 בעולם, הפתיעה את אמלי מורסמו בשמינית הגמר ועוד לפני כן את המדורגת 14 פרנצ'סקה שיאבונה, אבל לא יכלה לבת ארצה, נשברה פעמיים במערכה הראשונה והובסה 6:1 בתוך חצי שעה. במערכה השנייה כבר נתנה פייט טוב, אבל במצב של 4:4 נשברה ו-ואידיסובה השלימה ניצחון במשחקון האחרון ו- 1:6, 4:6 בסיום.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

פאר פתחה היטב את המשחק ובמשחקון ההגשה שפתח את המשחק לא איבדה נקודה בדרך ל-0:1 מהיר וקליל. וויליאמס נראתה לא מרוכזת, ביצעה טעות כפולה והישראלית השיגה שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון של יריבתה. פאר הציגה טניס מצוין בדקות הללו, לא נתנה לוויליאמס להתקרב ועלתה ל-0:3. האמריקאית חזרה למשחק, אבל פאר ידעה לשמור על חבטות ההגשה שלה בדרך ל-2:5 ול-3:6 בסיום המערכה.


מערכה שנייה

וויליאמס, שנכנסה למשחק באמצע המערכה הראשונה, עלתה ל-0:1, אבל הייתה חסרת סבלנות ופאר ניצלה זאת כדי להשוות ל-1:1. הלך הרוח הזה נמשך, וויליאמס המשיכה להמר ואחרי 4 משחקונים 2:2. במצב של 2:3 לאמריקאית איבדה מעט פאר את הריכוז. היא ביצעה טעות כפולה, האמריקאית ראתה אויב בחולשתו, עברה להתקפה ושברה ל-2:4 ואחר כך ל-2:6.


מערכה שלישית

פאר עלתה למערכה המכרעת עם הרבה מוטיבציה וכבר הגיעה לנקודת שבירה במשחקון הראשון, אותה לא ניצלה. הישראלית לא הסכימה לוויליאמס, שניצחה עד אז חמישה משחקונים רצופים, להמשיך במומנטום והצליחה להשוות ל-1:1. במשחקון הבא שוב הקשתה פאר על יריבתה, השיגה שתי נקודות שבירה, אבל שוב לא ניצלה אותן. מנגד הגיע משחקון הגשה של פאר, שהפך למרתון מורט עצבים, בו ניצחה דווקא האמריקאית. מיד אחר כך היא עלתה ל-1:4 והסיפור נראה גמור, אלא שפאר חזרה עם שבירה משלה עד ל-4:4. פאר שברה שוב פעם כדי להגיש לניצחון, אבל הפסידה והמשחק עלה לגובה חדש של מתח. וויליאמס שברה עוד משחקון בסיום וניצחה 6:8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully