וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר טירונים

תומר כהן

24.1.2007 / 13:39

חצי העונה באה והגיעה, ותומר כהן התפנה לבחון את תפוקת הרוקיס ב-NBA, ולחלק את הפרסים שלו. רמז: אנתוני פארקר לא שם

ב-23 בינואר התקיים המשחק ה-615 מתוך עונה המונה 1,230 משחקים, מה שאומר שהגענו לחצי. ולכן הגיע הזמן לחלק את פרסי חצי העונה לרוקיס שהצטיינו עד כה, ולבחון את הסתגלותם לליגה הטובה בעולם.

נ.ב. - אנתוני פארקר לא ברשימה, פשוט כי איננו רוקי.

רוקי חצי העונה

אדם מוריסון, שארלוט בובקאטס (13.5 נקודות ב-37 אחוזים מהשדה פלוס 3.4 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים למשחק)

הסטאש הולך ונבנה כשחקן הפרנצ'ייז של הבובקאטס, כשהוא מוביל את כל הרוקיס בנקודות ובדקות. אחרי נובמבר חזק, אותו סיים עם 15.2 נקודות למשחק, אדם נתקע בתלולית הרוקיס (כמו הקיר, אבל נמוך יותר) ופגע ב-4 מ-34 מהשדה בארבעה משחקים רצופים, ואף איבד את מקומו בהרכב הפותח. לפני שהדמעות יבשו הוא עוד הפסיק לחתום את דצמבר עם התפוצצות של 30 על הראש של אינדיאנה, והזכיר שוב שיש לו מה למכור גם במגרש של הגדולים.

נקודה לשימור - חברו לקבוצה שון מיי אמר עליו: "אדם נהדר בריווח המגרש. יכולת הקליעה שלו פותחת לנו כל כך הרבה אפשרויות בהתקפה".


נקודה לשיפור - פרשן ESPN.com ג'ון הולינגר: "ידענו שהוא חד מימדי, אבל הוא גורם ללארה פלין בויל להיראות עגלגלה".

פלופ

שנון בראון, קליבלנד קאבלירס

שאנון קלע בחצי עונה את כמות הנקודות שמוריסון קלע במחצית טובה - 25 נקודות בסך הכל. הוא איבד את הקרדיט ממנו נהנה מהמאמן מייק בראון, ומהאוברדראפט על הספסל הוא צפה בדניאל גיבסון, בחירת סיבוב שני הצעיר ממנו בשנה, נהנה מהדקות שהיו אמורות להיות שלו.

הרוקי ממישיגן סטייט הראה בקולג' אתלטיות מרשימה וצעד ראשון קטלני, אבל אם לא הצליח לקבל דקות עד עכשיו, ספק אם קואץ' בראון יעשה זאת בחצי השני של העונה.

ההפתעות

מקום שלישי -

חורחה גארבחוסה, טורונטו ראפטורס (8.7 נקודות ב-42.5 אחוזים מהשדה פלוס 5.3 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים ו-1.1 חטיפות למשחק)

"גארבו" נותן הופעות דרמטיות במדי הראפטורס, כשהוא שישי בנקודות בין הרוקיס, שני בריבאונדים, שלישי בחטיפות ושני במדד היעילות הכולל. אחרי ששיחק 4 שנים תחת סגן הג'נרל מנג'ר מאוריציו ג'רארדיני במדי בנטון טרוויזו, וזכה באליפות העולם במדי ספרד לצד חברו לקבוצה חוזה קלדרון, חורחה החליק היטב לנישה שלו בקבוצה הרב-לאומית שג'רארדיני והמנכ"ל בריאן קולאנג'לו בונים מצפון לגבול ארה"ב. הוא גם חנך את אנדראה בארניאני, הנבחר הראשון בדראפט, במדי בנטון, וממשיך לעשות זאת גם במדי הראפטורס.

עם זאת, קשה להתעלם מכך שהילד שזכה לכינוי "שחקן הפורנו" כבר בן 29, ולמרות תפוקה מרשימה לשחקן בעונתו הראשונה, סביר להניח כי הוא מתקרב לתקרה שלו, ולא ישתפר משמעותית בעונות הקרובות. בגלל העקביות והדברים שלא רואים בסטטיסטיקה, הוא גבר על קרייג סמית' ממינסוטה וזכה במקום השלישי. סמית', לעומתו, רשם מספרים יפים בנובמבר (8.3 נקודות, 5.5 ריבאונדים) אבל התפוקה שלו ירדה מאז בכל קטגוריה, גם בסטרץ' בו הוולבס התגבשו וניצחו גם ללא עזרתו שבעה משמונה משחקים.

מקום שני -

ג'ורדן פארמר, לוס אנג'לס לייקרס (6.3 נקודות ב-48.9 אחוזים מהשדה, 1.7 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים למשחק)

הרוקי המוכשר רושם 17.2 דקות למשחק בעודו לומד את התקפת המשולש המורכבת של טקס ווינטר במהירות שיא, וזוכה למקום מכובד ברוטציה של קבוצה מנצחת, כמו גם לאמונו של המאמן פיל ג'קסון, מחמאה שכנראה אין שנייה לה. לרכזים ולביג מנים בדרך כלל לוקח הזמן הרב ביותר להתאקלם לליגה הטובה בעולם, אך נראה כי הרכז היהודי הצליח, בזכות חוכמת משחק מרשימה (ראש יהודי או לא ראש יהודי?), לדלג על כמה שלבים בדרך לשם. פארמר חמישי באסיסטים בין הרוקיס, רביעי מאחורי קשת השלוש, וזוכה לאמונו של קובי בריאנט (מחמאה שכנראה שאין שלישית לה). זו כבר לא שאלה של אם ינשל את סמוש פארקר מעמדת הרכז הפותח של הלייקרס, אלא מתי, ברגע שלחדירות המוצלחות ולאגריסביות יצטרף גם הניסיון.

מקום ראשון -

פול מילסאפ, יוטה ג'אז (5.9 נקודות ב-5.46 אחוזים מהשדה ו- 4.1 ריבאונדים למשחק)

הפורוורד המוכשר שנבחר במקום ה-46 בדראפט זכה להזדמנות שלו עם פציעתו של אנדריי קירילנקו, שיושב על בלטת הסמול פורוורד בג'אז, אולם גם לאחר חזרת AK47 (לפחות טוענים שהוא חזר, אנחנו עדיין לא ראינו את קירילנקו האמיתי העונה), מילסאפ והרוקי המבטיח השני של יוטה, רוני ברואר, המשיכו לקבל דקות משחק שאיש לא שיער שהמאמן הקשוח ג'רי סלואן יעניק להם בשנתם הראשונה (המחמאה הרביעית בדירוג?). מיסלאפ שני באחוזים מהשדה בין הרוקיס, רביעי בחסימות וחמישי בריבאונדים, ולסוס העבודה הזה, שהוביל את ה-NCAA בריבאונדים שלוש שנים ברציפות, יש עוד הרבה לתת על המגרש. רק שיקבל יותר זמן על הפרקט (15.1 דקות למשחק, 17 בין הרוקיס).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמישיית העונה

למרקוס אולדריג', פורטלנד טריילבלייזרס (7.1 נקודות למשחק ב-48.9 אחוזים מהשדה פלוס 3.9 ריבאונדים וחסימה למשחק)

הסקאוטים צדקו לגבי הרוקי ארוך הידיים – הוא שחקן הפנים המוכן והמגוון בדראפט. יחד עם ברנדון רוי, וסרחיו רודריגז הספרדי, הוא מרכיב את ליבת הצעירים המוכשרים של פורטלנד. לאחר שדקות המשחק שלו צנחו מ-22.2 בנובמבר ל-13.8 בדצמבר, בעיקר מתוך רצון להציג לראווה את ג'מאל מגלור לקראת טרייד אפשרי, אולדריג' הצליח לזכות בהן מחדש בינואר כדי לבצר את מעמדו כשחקן השישי של הבלייזרס, עם ממוצעים של 12.7 נקודות, 5.5 ריבאונדים ולקינוח 1.5 חסימות בארבעה משחקים רצופים. הוא הולך ומשתחרר מהרכות שאפיינה אותו בתחילת העונה ומוצא דרכים לקלוע מחוץ לפוסט, משכנו של זאק ראנדולף המחודש.

אנדראה בארניאני, טורונטו ראפטורס (10.2 נקודות ב-40.8 אחוזים מהשדה פלוס 3.8 ריבאונדים ו-0.9 חסימות)

אחרי הצניחה החופשית של טורונטו לקרקעית הליגה, והתערבותו של הג'נרל מנג'ר קולאנג'לו "איל מאגו" סוף סף החל לקבל דקות מהמאמן סם מיצ'ל- ומאז הוא מקומו ברוטציה יצוק בבטון. גם במאני טיים. האיטלקי החרישי רשם דאבל פיגרס ב-14 מ-22 המשחקים האחרונים, והיא עדיין בצמרת הבית האטלנטי החלשלוש. שקט שקט, אבל כמו חברו לקבוצה גארבחוסה, בארניאני לא טומן את ידו בצלחת, כמו שאמר העיתונאי האיטלקי מרקו קונטיני לעיתון מקומי בטורונטו: "בגלל שהמשחקים בשעה מאוחרת, הרבה אנשים מוותרים על צפייה בפורנו. בארניאני לבדו מעלה את המוראל במדינה".

אדם מוריסון, שארלוט בובקאטס

כל הסיבות לבחירתו של מוריסון כבר נכתבו, אבל הסיבה העיקרית שהוא זכה בתואר רוקי חצי העונה וגם במקום זה בחמישייה היא מה שמבדיל בינו ובין מי שהדיח ממנה: רודי גיי מממפיס. לגיי יש את כל האתלטיות שבעולם, אבל לא מספיק תחרותיות. מוריסון המגושם וסתור השיער נכנס לצבע כמו חוטב עצים, אבל הוא מגיר אדרנלין בליטרים בכל פעם שנדמה לו שמישהו מקפיץ כדור ברדיוס של 50 מטרים ממנו. זה מה שג'ורדן ראה בו. הנחישות והמשמעת העצמית לזרוק אלף זריקות ביום ולחשל את גופו. להראות לכל ילד עם סכרת איך אפשר לקבל זריקת אינסולין ביד אחת ולקלוע זריקה לסל בשנייה.

רנדי פוי, מינסוטה טימברוולבס (8.4 נקודות ב-41.9 אחוזים מהשדה, 2.2 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים)

זה דרש אמנם את איום הטרייד תמורת אלן אייברסון כדי להתניע את פוי, אבל אין ספק שהבחור ווינר. מאז צלצול ההשכמה שלו הוולבס יצאו לרצף ניצחונות שהכניס אותם לשמינייה הראשונה במערב, הישג לא מבוטל. פוי נהדר ביצירת מצבי קליעה לעצמו, תכונה הכרחית כשלצידך שחקנים צמודי-כדור כמו ריקי דיוויס, מייק ג'יימס ומארק בלאונט. האם זה יספיק בשביל שגארנט לא יבקש לעזוב בתום העונה ויהפוך את המועדון על פיו?

ברנדון רוי, פורטלנד טריילבלייזרס (13.7 נקודות ב-41.9 אחוזים מהשדה, פלוס 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק).

רוי היה המועמד המוביל לרוקי העונה לפני פציעה ממושכת, שהושיבה אותו ל-19 משחקים. הוא חזר רעב, לקבוצה שאיבדה את התנופה שלה מתחילת העונה, שבה אולדריג' דשדש ורנדולף שיחק כמעט לבד. אולם בינואר רוי לקח את המושכות בקבוצה ובינואר הוא רושם כבר 15.2 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק. הוא מראה יציבות, רבגוניות וכל מה שאמרו עליו בערב הדראפט. עם זאת, עליו לשפר את חלוקת האסיסטים שלו בחצי השני של העונה, או להעביר סמכויות לסרחיו "שוקולד ספרדי" רודריגז. האם ידביק את מוריסון במירוץ? פתרונים במחצית השנייה של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully