וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירוג כן משקר

22.1.2007 / 13:49

שחר פאר היא בין 20 הטובות בעולם, סרינה וויליאמס מדורגת רק 81 אבל ניצחון של הישראלית ברבע הגמר (3:30 לערך, ערוץ 5) יהיה סנסציה

למשחק הראשון והיחיד בין שחר פאר לסרינה וויליאמס הייתה משמעות גדולה מאוד עבור הטניסאית הישראלית. זה קרה בסיבוב השלישי בטורניר מיאמי 2005 ושחר הפסידה 6:3, 6:3. סרינה הייתה במומנטום אדיר, כמה שבועות אחרי שזכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה, אליה הגיעה בכושר לקוי.

נשמע מוכר? פאר, לעומת זאת, היתה רק בתחילת הדרך בסבב המקצועני. היא צלחה את המוקדמות ואת שני הסיבובים הראשונים (מול יריבות עדיפות ממנה) לפני שנתנה פייט נהדר לסרינה וויליאמס, והוכיחה בפעם הראשונה שהיא יכולה להתמודד מול כל טניסאית בצמרת העולמית.

ההופעה הזאת לא מצאה חן בעיני וויליאמס, שלא הבינה איך זה שילדה אלמונית מישראל לוקחת לה שישה משחקונים. אחרי אחד המהלכים היא פלטה לעברה של פאר קללה עסיסית ובסיום המשחק, במקום "בהצלחה בפעם הבאה" הסטנדרטי, שמתלווה ללחיצת היד, סרינה פלטה משהו בסגנון: "שאני אבין, ניסית לפגוע בי בכוונה עם הכדור? כי ככה זה נראה לי". פאר וקור הרוח שלה לא ממש התרגשו מהתחת שתפסה עליה האמריקאית גדולת הישבן. שנה וחצי מאוחר יותר, היא תנסה לנקום.

לא סופרים את פאר

ביממה הקרובה יגיע רגע האמת של פאר. זה יהיה המשחק החשוב ביותר שלה עד היום, וגם הקשה ביותר. עם כל הכבוד לסבטלנה קוזנצובה, המדורגת 4 בעולם, וויליאמס היא משוכה קשה בהרבה, עם דירוג מגוחך שאין כל קשר בינו למציאות.

סרינה דורגה במקום הראשון בעולם, זכתה בשבעה טורנירי גראנד סלאם וצברה יותר מ-16 מיליון דולר רק מטניס. יש לה כבר ניסיון מוכח בלהופיע משום מקום ולזכות בטורניר מעין זה. כך היא עשתה לפני שנתיים בדיוק, כשניצחה את לינדזי דאבנפורט. הפעם, היא הגיעה למלבורן אחרי שבעונה שעברה השתתפה בארבעה טורנירים בלבד. פציעה טורדנית בברך הורידה את וויליאמס עד למקום ה-81 בעולם ושקיעתה של הסטארית בדירוג העולמי סימלה גם את שקיעתו של הטניס האמריקאי בכלל.

עכשיו, כשנראה שהיא יכולה לצאת מהבור הזה, אף אחד בארה"ב לא מאמין שמישהי תוכל לקטוע את הריצה של וויליאמס בדרך לגמר, בטח שלא שחר פאר. פרשני הטניס השונים מתייחסים לישראלית כאל מכשול קטן בדרך לדבר האמיתי. די ברור להם, משום מה, שלשחר אין הכלים לעצור את סרינה מבחינה מקצועית. מבחינתם היא דגם מוקטן של האמריקאית, מעין סרינה לייט, שבמקרה הטוב תשחזר תוצאה שדומה למפגש הראשון בין השתיים. הם דווקא ראו את המשחק ההרואי של פאר מול קוזנצובה, אבל זה לא הרשים אותם. מדובר באנשים שהעבירו את השנים האחרונות עם האחיות וויליאמס, והן הרגילו אותם למשחקים הרואיים בהרבה. הם זוכרים בעיקר את סרינה בפיגור 6:2, 3:3 מול דאבנפורט לפני שנתיים כשהיא גם במצב פיזי לא מזהיר. זה לא מנע ממנה לחזור ולנצח.

מלכת החוסן המנטלי

כנראה שרק בארץ מאמינים בשחר פאר, ואולי טוב שכך. פאר צריכה לזכור דבר חשוב: במשחק מול טטיאנה גולובין היא הוכיחה חוזק מנטלי, אבל סרינה וויליאמס היא מלכת החוסן המנטלי וזה נתון מאוד חשוב לקראת המשחק. פאר השתפרה פלאים באחוזי ההצלחה בהגשה הראשונה, שעומדים על 65 בטורניר. סרינה עשתה את זה הרבה יותר טוב והשיגה בממוצע 71.7 אחוז בארבעת משחקיה. מאמנה לשעבר של פאר, עודד יעקב, הזכיר לאחרונה את העובדה שפאר השתפרה פלאים בניהול קצב המשחק והיא מתמרנת מצוין כיום בין קצב מהיר לאיטי. סרינה עשתה זאת מאז ומתמיד בטבעיות.

בשורה התחתונה, כואב להגיד על טניסאית ישראלית, שכבר הבטיחה את המקום ה-15 בעולם, שהיא מגיעה כאנדרדוג למשחק מול המדורגת 81 בעולם, אבל זו המציאות. הלוואי שגם במקרה הזה, האנדרדוג ינצח. אגב, במידה שפאר תנצח, אפשר יהיה לברך אותה על כניסתה למועדון חדש, המיליונרים. המשחק הזה יכול להוביל אותה אל מיליון הדולר הראשונים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully