וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מביאים גביע בשלושה צעדים?

שגיא ניר

22.1.2007 / 11:19

האיגוד עשוי לאשר השתתפות שתי הפינאליסטיות מעונה קודמת רק מרבע הגמר. ולמה מכבי ת"א וירושלים נפגשות כל עונה רק בגמר?

הגרלות השלבים האחרונים בגביע מעוררות בדרך כלל עניין רב, אבל בכדורסל שלנו המצב שונה, והסיבה פשוטה: מכבי תל אביב והפועל ירושלים, שתי הבכירות של הכדורסל הישראלי, פשוט לא נפגשות עד הגמר. וזה מעוגן בחוק.

מבט לאחור מראה כי ב-11 השנים האחרונות נפגשו מכבי וירושלים 7 פעמים בגמר הגביע. בארבע הפעמים שלא כך קרה, היה זה בגלל הדחה מוקדמת של האדומים עמוק בשלבים הראשונים של המפעל. הסיבה לכך היא תקנון איגוד הכדורסל, שקובע כי אלופת המדינה ומחזיקת הגביע מופרדות עד שלב הגמר. במידה והאלופה היא גם מחזיקת הגביע (כפי שקורה אצלנו בשמונה השנים האחרונות), זוכה בשריון המפסידה בגמר.

"זה תקנון שקיים כבר עשרות שנים, עוד כשהיו 5-6 קבוצות שוות", מסביר גורם באיגוד הכדורסל. "התקנה הזו היתה קיימת עוד כשירושלים היתה קבוצת תחתית בליגה". מה שברור, שהתקנה הזו מבססת את עצמה שנה אחר שנה, ובמידה שמכבי וירושלים תגענה כצפוי לגמר גם השנה, גם בעונה הבאה הן לא תיפגשנה לפני המפגש עם הנשיא.

במקביל, הולכת ומתקצרת הדרך של מכבי תל אביב לגביע המדינה. בשנים האחרונות היו 8 האחרונות מהעונה הקודמת מסיבוב המשחקים הראשון. כעת, עומלים באיגוד על שינוי נוסף, שיפטור את שתי הפינאליסטיות מהשתתפות בשמינית הגמר. המשמעות: על מנת להוסיף עוד גביע לארון, תצטרך מכבי תל אביב לנצח שלושה משחקים, כששני האחרונים מתקיימים במגרשה הביתי ביד אליהו.

"גם במונדיאל המארחת לא משתתפת במוקדמות", מסביר יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט את השינוי הצפוי, אך עם זאת שולל עדיין שינוי של שיטת הגביע לפורמט הנהוג במדינות רבות באירופה, אז משוחק מפעל הגביע בשבוע אחד של כדורסל באולם ספציפי. "זה לא רלוונטי אצלנו כי אולם נורמלי לדבר כזה יש רק ביד אליהו". והגביע? בקצב הזה הוא ימשיך להיות צהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully