וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברמוביץ' לא מגלה אם יגיע ל"טורניר הרוסי"

יוסי מלמן

22.1.2007 / 9:54

מועדוני פאר יתחרו על פרס ראשון של מיליון דולר; אבל הכדורגל הוא העניין השולי במאורע - שיביא לישראל את האוליגרכים

עדיין לא ברור אם רומן אברמוביץ', אחד האנשים העשירים בעולם, יגיע לטורניר הכדורגל שיזם ומימן מכיסו, ושיתקיים בישראל בסוף השבוע. כך אמרו בחברה העוסקת ביחסי הציבור של האירוע.

יכול להיות שזהו ניסיון להעצים את המתח ולבנות את הדרמה לקראת המאורע - שהוא בעצם "non event". אבל ככל הנראה, בכל זאת תדרוך כאן כף רגלו של אוליגרך האנרגיה, המוכר בעיקר בזכות קבוצת הכדורגל צ'לסי הלונדונית ובשל השמועות שהוא מכחיש כי אשתו מבקשת להתגרש ממנו ולקבל כ-5 מיליארד דולר - כמחצית מהונו.

אברמוביץ' היה כאן בשנה שעברה בטורניר יחד עם עוזרים, מלווים ומלחכי פנכתו. יחד עמו צולם ביציע איש העסקים הישראלי לב לבייב, אך הכדורגל אינו ממש התחום שהוא מבין בו או היה רוצה להיות קשור אליו. אבל מה לא עושים למען שמירת הקשרים הטובים עם חבר, במיוחד כמו רומן.

מדובר בטורניר שאין לו למעשה שם אבל אפשר לקרוא לו טורניר המיליונים והמיליונרים. מיליונים על שום שעל פי המארגנים עלותו היא כ-8 מיליון דולר - שלא ברור על מה יבוזבזו; בסכום זה מממנים ארבע קבוצות, שתיים מהבכירות ברוסיה, ספרטק וצסק"א ממוסקבה ושתיים מאוקראינה, דינמו קייב ושחטיור דונייצק, גם הן מהבכירות בליגה בארצן. בנוסף לקבוצות יגיעו גם בין 300-400 המלווים והמקורבים שאברמוביץ' חפץ ביקרם. השמות של הבאים לאירוע עדיין לא פורסמו אבל אפשר שחלקם יהיו באמת כאלה שיכולים להתהדר בתואר אוליגרך. אבל רובם יהיו אנשי עסקים רוסיים או אוקראנים, לא מעטים מהם יהודים, שאינם נמנים עם העשירים המובילים. גם העובדה שהמנצחת בטורניר תזכה במיליון דולר, מענק נדיב במונחי כדורגל, היא סיבה לבואם.

אליהם יצטרפו שתי קבוצות ישראליות: הפועל ת"א ומכבי חיפה, ויש להניח שכל מי שחושב שהוא משהו בכדורגל הישראלי ירצה להיראות ביציעים אבל גם בקבלות הפנים ובאירועים, שמן הסתם יזכירו את מסיבות הסילווסטר והחנוכה שערך האוליגרך הישראלי-רוסי-צרפתי-קנדי-אנגולזי ארקדי גאידמק. הכדורגל עצמו והספורט הם החלק השולי והלא נחשב של כל ששת הימים של המסיבות, וגם חנויות היוקרה באזור כיכר המדינה מקוות לגזור מהם קופונים שמנים.

הגוף הרשמי שמארגן את האירוע הוא האקדמיה לכדורגל מייסודו של אברמוביץ'. גם קהילת העשירים הישראלים ממוצא רוסי - ובהם מיכאל צ'רנוי - צפויה לפקוד את האירועים ולחכך מרפקים עם עמיתיהם מאוקראינה ומרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully