וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: מתכוננים לאולסטאר

רועי פרידמן

21.1.2007 / 21:54

רועי פרידמן עורך סקירה קצרה על המפעל, מתחילתו דרך העימותים עם הסובייטים ועד היום, וגם מפרט את החוקים, הסגלים ומה שביניהם

כמו שלוש הליגות האחרות, גם ליגת ה-NHL מקיימת כל שנה את משחק האול סטארס. משחק האולסטאר הראשון נערך בפתיחת עונת 1947-48, כאשר משחקי האולסטארס היו אלו שפתחו את עונת המשחקים. המשחק היה נערך בין האלופה היוצאת לבין נבחרת כוכבים משאר קבוצות הליגה. במשחק הראשון נצחו נבחרת הכוכבים את הטורונטו מייפל ליפס בתוצאה 3:4.

ב-1967 שונה מועד המשחק לאמצע העונה, בדומה ל-NBA ול-MLB. ב-1969, שונה הפורמט כאשר נבחרת המזרח שיחקה נגד נבחרת המערב. ב-1975, הפך המשחק להיות בין שתי החטיבות שהרכיבו את הליגה, חטיבת הנסיך מוויילס וחטיבת קמפבל. ב-1979 היתה הפעם הראשונה שבה לא נערך המשחק, כאשר במשחק האולסטאר היתה סדרה של שלושה משחקים בין כוכבי הליגה לנבחרת ברית המועצות. נבחרת ה-NHL ניצחה 2:4 במשחק הראשון, אך הסובייטים ניצחו בשני המשחקים הבאים, 4:5 ו-0:6. שלושת המשחקים שוחקו בניו יורק.

ב-1987, היתה פגישה נוספת בין כוכבי הליגה לסובייטים, כששני המשחקים שוחקו בקוויבק סיטי. במשחק הראשון ניצחו כוכבי הליגה 3:4, ובשני ניצחו הסובייטים 3:5. ב-1994, הליגה שנתה את המבנה כך שהחטיבות הפכו להיות מזרח ומערב, ואלו היו גם הנבחרות. ב-1995 בוטל משחק האול סטאר בגלל השבתת מגן שהייתה אז בליגה. ב-1998, כאשר שחקני הליגה החלו לשחק גם באולימפיאדה, שינתה הליגה שוב את פורמט המשחק, כאשר הפעם זו הייתה נבחרת צפון אמריקה נגד נבחרת שאר העולם (שבעצם היו שחקנים אירופאיים).

ב-2003 הליגה חזרה לתחרות בין מזרח ומערב, ומשחק האול סטאר האחרון נערך ב-2004 במיניאפוליס, כאשר נבחרת המזרח נצחה את נבחרת המערב בתוצאה של 4:6. למרות ההפסד, ג'ו סאקיק שהבקיע שלושער היה ה-MVP של המשחק. ב-2005 לא נערך המשחק בגלל ההשבתה של הליגה, וב-2006 הוא לא נערך בגלל האולימפיאדה. כרגע, מאחר ששחקני הליגה יופיעו גם באולימפיאדת 2010 בוונקובר, לא ייערך המשחק בשנה זו. משחק האול סטאר ייערך השנה בדאלאס.

כמו ב-NBA וב-MLB, גם ליגת ה-NHL עורכת הצבעה לקביעת ההרכב הפותח של המשחק, כאשר שאר השחקנים נבחרים על ידי הנהלת הליגה בשתוף מנכ"לי הקבוצות. בעת הודעת הסגלים, כשבועיים לפני המשחק, המאמנים של הקבוצות עם המאזן הכי טוב במזרח ובמערב, נבחרים כמאמני האולסטאר. בחירת השחקנים מתבצעת כך שכל קבוצות הליגה, תיוצגנה במשחק, בדומה לאול סטארס בבייסבול.

שני אירועים נוספים מתלווים למשחק:

1. משחק הצעירים – בין כוכבי העתיד של הליגה, אלא שבשונה מה-NBA, גם כאן המשחק בין שחקני המזרח למערב.

2. תחרות יכולות של השחקנים. זוהי תחרות גם אישית וגם קבוצתית בין שחקני האול סטארס, כשבין התחרויות יש את החבטה החזקה ביותר, כאשר שחקנים מכים את הדיסקית לשער ונמדדת מהירות הדיסקית. תחרות החשקן המהיר ביותר. מטרות שמוצבות בפינות השער וכו'.

סגלי המשחק

נבחרת המזרח:

שוערים :

ריאן מילר – בפאלו - פותח
מרטן ברודור – ניו ג'רסי
כריסטובל הוואה – מונטריאול

מגינים:

בריאן קמפבל - בפאלו – פותח
שלדון סוראיי – מונטריאול – פותח
ג'יי באומיסטר – פלורידה
זדנו חארה – בוסטון
תומאש קאברלה – טורונטו
בריאן רפאלסקי – ניו ג'רסי

חלוצים:

סידני קרוסבי – פיטסברג – פותח
אלכסנדר אובצ'קין – וושינגטון – פותח
דניאל ברייר – בפאלו – פותח
ג'ייסון בלייק – איילנדרס
סימון גאנייה – פילדלפיה
דני היטלי – אוטאווה
מריאן הוסה – אטלנטה
ווינס לקאבלייה – טמפה ביי
מרטן סן לואי – טמפה ביי
ברנדאן שנהאן – ריינג'רס – קפטן
אריק סטאל – קרולינה
ג'סטין וויליאמס – קרולינה

מאמן – לינדי ראף – בפאלו

נבחרת המערב:

שוערים :

רוברטו לואונגו – וונקובר – פותח
מיקה קיפרוסוף – קלגארי
מרטי טורקו – דאלאס

מגינים :

ניקלאס לידסטרום – דטרויט – פותח
סקוט נידרמאייר – אנהיים – פותח – פרש מהמשחק בגלל פציעה
אד ג'ובאנובסקי – פניקס – יחליף את נידרמאייר
פיליפ בושה – דאלאס
דיון פאנף – קלגארי
קימו טימונן – נשוויל
לובומיר וויסנובסקי – לוס אנג'לס

חלוצים :

ג'ו ת'ורנטון – סן חוזה – פותח
ג'ו סאקיק – קולוראדו – פותח – קפטן
ג'ונת'ן צ'יצ'ו – סן חוזה – פותח
ביל גרין – סנט לואיס
מרטין האבלאט – שיקאגו
פטריק מארלו – סן חוזה
ריק נאש – קולומבוס
יאניק פרו – פניקס
בריאן רולסטון – מינסוטה
טימו סלאנה – אנהיים
ריאן סמית' – אדמונטון
הנריק זטרברג – דטרויט – פרש בגלל פציעה
אנדי מק'דונאלד – אנהיים – יחליף את זטרברג.

מאמן – רנדי קארלייל – אנהיים.

נבחרת הצעירים

מזרח:

שוער – קארי להטונן – אטלנטה
מגינים : מייק גרין – וושינגטון, אנדריי מסארוש – אוטאווה, פול ריינג'ר – טמפה ביי, ריאן וויטני – פיטסבורג.
חלוצים : פטריק איבס – אוטאווה, פיל קסל – בוסטון, יבגני מלקין – פיטסבורג, זאק פאריס – ניו ג'רסי, ג'ורדן סטאל – פיטסבורג, אלכס סטין – טורונטו, תומאס וואנק – בפאלו.

מערב :
שוער: פטר בודאיי – קולוראדו
מגינים : מאט קארל – סן חוזה, ברנט סיברוק – שיקאגו, לדיסלב סמיד – אדמונטון, שיי וובר – נשוויל
חלוצים : ריאן גצלאף – אנהיים, יוסי יוקינן – דאלאס, אנזה קופיטר – לוס אנג'לס, אלכסנדר ראדולוב, נשוויל, לי סטמפניאק - סנט לואיס, וויצ'ק וולסקי – קולוראדו.

ובשבת נערך המחזור האחרון לפני האול סטאר.

נשוויל עלתה למאזן הטוב בליגה עם ניצחון 3:6 נגד שיקגו. דייויד לגוואנד הבקיע שלושער, ומרטין אראט הוסיף שער ושני אסיסטים לפרדאטורס. בפאלו הפסידה במונטריאל 4:3. הקנדיינס עלו ל-0:3 על ידי גיום לטנדרס, סאקו קויבו ופרנסיס בוויון. שני שערים של דניאל ברייר ועוד אחד של דרק רוי השוו לפני שער הנצחון של מייקל ריידר, 2:53 לסיום המשחק.

אטלנטה ניצחה את ניו יורק ריינג'רס 1:3 משערים של איליה קובאלצ'וק, ניקלאס האבליד ומריאן הוסה, כשיארומיר יאגר העניק שוויון זמני לריינג'רס. בריאן ג'יונטה השווה 21 שניות למועד החוקי והבקיע את השער היחיד בפנדלים בניצחון מול פילדלפיה. 3:3 היתה התוצאה בתום המועד החוקי. התוצאה של הערב היתה בפיטסבורג כשהפנגווינס נצחו את טורונטו 2:8. מארק רקי הבקיע שלושער ומסר אסיסט, סידני קרוסבי עם שער ושני אסיסטים, מישל אולה עם שער ואסיסט, ושער לג'ורדן סטאל, ריאן מלון ויארקו רוטו בפנדל. יבגני מלקין הוסיף 5 אסיסטים, וסרגיי גונצ'אר עוד שלושה לפנגווינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully