וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייק ונלבנדיאן הולכים הביתה

22.1.2007 / 14:00

האמריקאי הפסיד לגונזאלס הצ'יליאני, הארגנטיני לטומי האס. נדאל גבר על מארי בדרך לרבע הגמר. גם שראפובה ברבע הגמר. רם וארליך בחוץ

אכזבה ישראלית הלילה (שני) באליפות אוסטרליה. אנדי רם ויוני ארליך, שדורגו במקום השביעי בתחרות, הודחו בשמינית הגמר על ידי מאהש בופאתי מהודו וראדק סטפאנק מצ'כיה, כשנוצחו 7:6, 4:6, 6:3. אנדי ויוני המשיכו את פתיחת העונה הפושרת שלהם, ופספסו הזדמנות יחסית נוחה להעפיל לרבע הגמר השלישי בגראנד סלאם.

המשחק נפתח צמוד. בשבעת המשחקונים הראשונים שני הזוגות שמרו על מכות ההגשה, כשרם וארליך לא ניצלו את הזדמנותם היחידה לנקודת שבירה. במשחקון השמיני הצמד הישראלי שבר לראשונה, עלה ליתרון 3:5, אך אנדי ויוני נשברו בחזרה כשהגישו למערכה. המערכה הגיעה לשובר שוויון, ולמרות מיני ברייק מוקדם של הצמד הישראלי, רם וארליך הפסידו 7:4, ו-7:6 במערכה.

במערכה השנייה שני הצמדים שמרו על ההגשה בששת המשחקונים הראשונים, אך במצב של 3:3 אנדי ויוני השיגו את השבירה, עלו ל-3:5,שמרו עליה, וניצחו במערכה 4:6.

במערכה המכרעת הישראלים נשברו כבר במשחקון ההגשה הראשון שלהם, אבל ידעו לשבור מהר בחזרה ולהשוות ל-2:2. משחקון לאחר מכן רם וארליך שוב לא הצליחו לשמור על הסרבים, נשברו שוב וירדו לפיגור 5:2. משם הם כבר לא הצליחו לחזור, ונוצחו במערכה המכרעת 6:3.
--
מאוחר יותר אנדי רם ינסה להתנחם בטורניר הזוגות המעורבים, כשיחד עם ורה זבונרבה הרוסייה ימשיך את משחקם שהופסק בסיבוב הראשון. הצמד הישראלי-רוסי הוביל 4:5 במערכה הראשונה מול האוסטרלים קייסי דלאקווה וכריס ג'וצ'יוני.

שחר פאר תשחק הלילה מול סרינה וויליאמס במגרש המרכזי על שמו של רוד לייבר. פאר ו-וויליאמס יעלו אחרי הדרבי הצ'כי ברבע הגמר בין ניקול ואידיסובה ללוסי ספארובה. הצ'כיות יעלו למגרש בשעה 2 בלילה, כלומר פאר תעלה בסביבות השעה 4-5 לפנות בוקר.

גברים: נדאל הכניע את מארי ב-5 מערכות

הם אמנם כבר עברו את גיל 18, אבל קשה שלא לקרוא להם ילדים. אנדי מארי בן ה-19 (15 בטורניר) ורפאל נדאל בן ה-20 (2 בטורניר) נפגשו בקרב המרכזי של שלב שמינית הגמר בטורניר הגברים. נתון מאוד מסקרן הוא שהשניים מעולם לא התמודדו בסבב המקצועני, מה שהפך את המשחק הזה להרבה יותר אטרקטיבי.

הילד הסקוטי, שנמצא בכושר מצוין ולא הפסיד שום מערכה בטורניר, כבר חיסל שני ספרדים בסיבובים הראשונים (ורדאסקו ומרטין), וגם במערכה הראשונה מול נדאל, אותה ניצח בשובר שוויון 6:7, נראה שהמומנטום נמשך.

נדאל, שעבד קצת יותר קשה בסיבובים הראשונים, אבל השתפר פלאים דווקא בסיבוב השלישי מול וורינקה השוויצרי, נכנס למשחק במערכה השנייה וניצח 4:6. במצב של 1:1 במערכות באיצטדיון "רוד לייבר", כל אחד מהצעירים סחב מומנטום קצרצר, בסוף היה זה מארי שזכה במערכה 4:6. כשהוא עם הגב אל הקיר התעורר נדאל והחל לחבוט מדויק וחזק כמו שהוא יודע ופתאום המשחק נראה קל לו יותר בדרך לניצחון חשוב בשתי המערכות האחרונות 3:6, 1:6. נדאל ייפגוש ברבע הגמר את פרננדו גונזאלס, שגבר מוקדם יותר על ג'יימס בלייק.

בלייק האמריקאי (5 בטורניר) וגונזאלס הצ'יליאני (10 בטורניר) נפגשו בעבר 6 פעמים. בלייק ניצח ב-3 הראשונים, גונזאלס ב-3 הבאים ועל הרצף הזה הוא לא הסכים לוותר. 5:7, 4:6, 6:7 לזכות גונזאלס הראה לוח התוצאות אחרי מעט יותר משעתיים ו-52 ווינרים. לגונזאלס זו עלייה ראשונה לרבע הגמר במלבורן.

טומי האס הגרמני (12 בטורניר), שמתכוון להמשיך בקאמבק הארוך והמרשים שלו ולפחות לשחזר את הישגו מפעם, חצי הגמר בטורניר, עשה עוד צעד בכיוון. האס ניצח את דויד נלבנדיאן (8) 6:4, 3:6, 2:6, 3:6 אחרי משחק שארך שעתיים ו-29 דקות. אחרי הפסד במערכה הראשונה, הגרמני החל לתסכל את נלבנדיאן עם משחק טוב וסבלני מהקו האחורי וניצח את שלוש המערכות הבאות בקלות יחסית, מול יריב שבילה על המגרש יותר מ-9 שעות בשלושת משחקיו הקודמים. האס יתמודד ברבע הגמר מול ניקולאי דוידנקו הרוסי (3 בטורניר), שגבר על תומאס ברדיץ' הצ'כי (13 בטורניר) 7:5, 4:6, 1:6, 6:7.

נשים: הדרבי רוסי של שראפובה

נראה שדווקא משחקה של ורה זבונרבה (22 בטורניר) בסיבוב הראשון מול ציפי אובזילר, היה הקשה ביותר שלה עד עכשיו בטורניר. לאחר מכן הרוסיה דרסה בקלילות אפילו את אנה איבאנוביץ' הסרבית, אבל מול מריה שראפובה, שהתקשתה עד כה, זבונרבה הפסידה 7:5, 6:4.

נה לי (19) שעשתה היסטוריה סינית בעונה שעברה, כשהגיעה לרבע הגמר בווימבלדון, רצתה לשחזר את ההישג, אבל פגשה את מרטינה הינגיס (6), השחקנית והקאמבק, והפסידה לה אחרי מאבק עיקש 4:6, 6:3, 6:0.

קים קלייסטרס (4 בטורניר), שהגיעה לגמר הטורניר לפני שלוש שנים, ניצחה את דניאלה הנטוחובה הסלובקית (15 בטורניר) 1:6, 5:7. אנה צ'אקווטדזה הרוסיה (12 בטורניר) גברה על פטי שנידר השוויצרית (8 בטורניר) 4:6, 1:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully