וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מאיימים להשבית את ליגת העל

שגיא ניר

21.1.2007 / 13:09

במנהלת רוצים לבטל את החוק הרוסי, ארגון השחקנים עשוי להשבית משחקי ליגה בחודש אפריל. קופל: "אני משוכנע שנגיע להבנות"

בארגון השחקנים ומנהלת הליגה מתחילים להוריד את הכפפות לקראת הדיונים על עתידו של החוק הרוסי. יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל העלה בשישי האחרון הצעה לארבעה זרים על המגרש, ובין שחקני ליגת העל גוברים הקולות הקוראים לארגון לא לוותר על החוק הרוסי, עד מחיר של השבתת הליגה.

על פי ההסכם בין מנהלת הליגה וארגון השחקנים מקיץ 2005, אמורים הצדדים לשבת לדיון מחודש בחוק בתחילת פברואר. הצעתו של אבנר קופל לביטול החוק הרוסי מעוררת כעס רב בקרב השחקנים הישראלים, וכמה מהם מאיימים לפעול להשבתת משחקי הליגה בראשית חודש אפריל, במידה ולא יושג סיכום לשביעות רצונם.

"אנחנו צריכים להגיע להסכם חדש עד סוף מרץ, וברור לכולם שהפריחה של הישראלים צריכה להימשך ובמתכונת שמציעה המנהלת זה לא יקרה. נזמין את השחקנים לאסיפה כללית יחד עם נציגי המנהלת, ולאחריה יתקבלו החלטות לאיזה כיוון זה הולך", אמר יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון.

בין בעלי הקבוצות עלתה ביקורת רבה על החוק הרוסי, שגרם לעליה חדה במשכורות השחקנים הישראלים. עם זאת, הצעתו של קופל, לפיה יוכלו 4 זרים לשחק ברגע נתון ללא הגבלה של מספר הזרים בקבוצה, אינה זוכה לתמיכה רבה. במכבי תל אביב תומכים בהשארת החוק הרוסי על כנו, מה שיאפשר את שיתופם הסדיר במשחקים של שחקני הנבחרת של הקבוצה. גם בירושלים ובנהריה הנטיה היא להמשיך במצב של שיריון דקות המשחק של הישראלים, מה שמשאיר את התמיכה בקופל כנחלת כמה מן הקבוצות הקטנות, ובהן מכבי ראשון לציון, שמתקשות לעמוד בדרישות הכספיות של הישראלים מהדרג השני.

"אני משוכנע שנגיע להבנות עם ארגון השחקנים", הגיב יו"ר המנהלת אבנר קופל. "יחד עם זאת, השחקנים מקבלים שכר גבוה והינם מועסקים על ידי האגודות, ומטבע הדברים המעסיק הוא שקובע את חוקי ההעסקה. מספר רב של שחקנים ישראלים משחקים באירופה ולפיכך ההיצע קטן באופן משמעותי - אין ספק שאין אפשרות למצוא מספיק ישראלים, אך המנהלת אינה רואה בפגיעה בשכר כמטרה, נהפוך הוא".

במנהלת לא מתרגשים מאיומי השביתה, ויש הטוענים כי במידה ויעמדו הישראלים באיומיהם, ישחקו הקבוצות עם השחקנים הזרים ושחקני הנוער. כעת, מופנית תשומת הלב למשא ומתן בין ארגון השחקנים והמנהלת, בציפיה לראות האם יגיעו להבנות, כשההערכה היא שבסופו של דבר יישאר המצב בו שני ישראלים על המגרש בכל רגע נתון, ללא הגבלה של מספר הזרים בטופס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully