וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו אין לי מה להפסיד"

21.1.2007 / 6:05

שחר פאר תפגוש את סרינה וויליאמס ברבע גמר אליפות אוסטרליה, אחרי 4:6, 2:6 ענק על סווטלנה קוזנצובה. מורסמו בחוץ, רודיק ממשיך

ב-1992 העפיל עמוס מנסדורף לרבע גמר אליפות אוסטרליה והיה לטניסאי הישראלי היחיד בכל הזמן שהגיע ל-8 הגדולים בטורניר גראנד סלאם. 15 שנים אחר כך שחר פאר, הטניסאית הבכירה של ישראל, חזרה על ההישג. עם הרבה אופי, הרבה נחישות ובעיקר משחק נבון ניצחה פאר את הרוסיה המדורגת 3, סווטלנה קוזנצובה, - 4:6, 2:6.

הגשה ראשונה טובה ומשחק בק האנד משובח היו המפתח לניצחון. שחר לא פתחה טוב, הרוסיה עלתה ל-1:3 ול-2:4 במערכה הראשונה, אבל אז התעוררה הישראלית, שברה, איזנה ל-4:4, שברה שוב וזכתה במערכה - 4:6.

שחר פתחה היטב את המערכה השניה, ההגשה הראשונה המשיכה להיכנס באחוזים גבוהים (מה שהיה "מחלה" אצלה בעבר), ובעזרת חבטות גב יד מצוינות הכניסה את יריבתה לעוד לחץ. היא הצליחה לשבור לקוזנצובה ועלתה ל-0:2 עם פתיחת המערכה. במשחקון השלישי היא שוב הפגינה אופי, ובאמצעות משחק מצוין מהקו האחורי עלתה ל-0:3.

קוזנצובה שינתה סגנון והחלה לבוא לרשת. היא צימקה ל-3:1, אבל במשחקון הבא שחר שוב זכתה, לקול תמיכת הישראלים ביציע, ועלתה ל-1:4. הרוסיה חזרה וצמצמה ל-4:2.

ואז, בשוויון 40:40 במשחקון השביעי, בא הגשם. אותו גשם ארור שהפסיק לשחר את המומנטום בטורניר גולד קוסט וחילץ את מראט סאפין מהפסד לדודי סלע. אבל הפעם שחר לא נבהלה, ובשתי נקודות מצוינות שמרה על ההגשה - 2:5.

פאר המשיכה ללחוץ את יריבתה והגיעה לשתי אפשרויות שבירה ושתי נקודות משחק. זה הגיע עם חבטה של קוזנצובה לרשת - 2:6 וניצחון ענק לשחר שלנו.

"זה היה ניצחון גדול, ואני ממשיכה הלאה. מכאן אין מה להפסיד", סיכמה פאר את המשחק. בעקבות הניצחון עלתה שחר לפחות למקום ה-15 בעולם, הדירוג הגבוה בעולם אי פעם בטניס הישראלי. היריבה הבאה של פאר תהיה האמריקאית סרינה וויליאמס, שהדיחה את המדורגת 11, הסרבית ילנה יאנקוביץ'. סרינה עושה קאמבק מצוין אחרי פציעות ודעיכה , וניצחה במשחק באופן משכנע - 3:6, 2:6.

עודד טייג, מאמנה של פאר, אמר לגלי צה"ל: "זהו הישג גדול. העפלה לרבע הגמר בגראנד סלאם, הניצחון על שחקנית בטופ 5 והדרך בה היא ניצחה הם הישג עצום. נראה היה ששחר מאמינה. היא פשוט באה לנצח את המשחק. האדרנלין אצלה גבוה. עכשיו צריך להתכונן למשחק הבא".

סרינה וויליאמס אמרה לאחר נצחונה: "אני נהנית פה, יותר מהכל. כי לחזור ולשחק טניס טוב. אני במסלול הנכון. שחר פאר שיחקה כל כך טוב עד עכשיו. אני לא הולכת לזלזל בה, ואני שמחה שהיא עלתה. אני מפרגנת לה על רבע הגמר הראשון שלה".

אנדי רם ובת זוגתו, הרוסיה ורה זבונרבה, שיחקו בהמשך היום בזוגות המעורבים מול האוסטרלים כריס גוצ'יונה וקייסי דלקרואה. המשחק הופסק במצב 4:5 לרם וזבונרבה במערכה הראשונה.

גברים: פדרר ברבע הגמר, האס, רודיק וברדיץ' בשמינית

במשחק שקדם לזה של פאר, במגרש "וודאפון", ניצח הגרמני טומי האס (מדורג 12) את בן ארצו, פלוריאן מאייר - 6:7 (3-7), 3:6, 3:6. הצ'כי תומאס ברדיץ' לא התקשה מול הרוסי המדורג 21, דמיטרי טורסונוב, וניצח 2:6, 1:6, 1:6.

אנדי רודיק ממשיך עם פתיחת העונה הטובה שלו. רודיק, המדורג 6 בטורניר, הצליח לנצח במותחן מורט עצבים את המדורג 9, הקרואטי מריו אנצ'יץ' - 3:6, 6:3, 1:6, 7:5, 4:6.

הספרדי המדורג 16 דויד פרר קיווה לדילוג קליל לשמינית הגמר, אבל נתקל באמריקאי העיקש מארדי פיש. פיש ניצח 1:6, 6:7 (4-7), 6:2, 5:7, וימשיך לשלב הבא.

ספרדי אחר שדווקא כן ימשיך הוא טומי רוברדו, המדורג 7, שהכניע את הצרפתי רישאר גאסקה (18) - 4:6, 2:6, 6:3, 4:6.

כצפוי, רוז'ה פדרר, אלוף אוסטרליה הנוכחי, צלח גם את שלב שמינית הגמר מול נובאק דיוקוביץ' הסרבי כשניצח 2:6, 5:7, 3:6. בשלב רבע הגמר יפגוש השוויצרי האגדי את טומי רוברדו הספרדי.

נשים: ביי ביי, אמילי

מי שלא ממשיכה לרבע גמר הנשים היא הצרפתיה אמילי מורסמו, המדורגת 2. מורסמו פגשה את הצ'כית העיקשת לוסי ספארובה, שהדהימה אותה בשתי מערכות בלבד - 4:6, 3:6.

גם דינארה סאפינה (9) בחוץ, כשהסינית התותחית נה לי ניצחה אותה בסיבוב השלישי בנקל - 2:6, 2:6 והמשיכה אל שמינית הגמר. הסלובקית דניאלה הנטוחובה, המדורגת 15, ירקה דם אבל המשיכה עם ניצחון על האמריקאית אשלי הארקלרוד - 6:7 (6-8), 7:5: 3:6.

רוסיה אחרת, אנה צ'קבטאדזה (12), ניצחה את הקרואטית ילנה קוסטניץ' - 4:6, 4:6. הצ'כית המדורגת 10, ניקול ווידיסובה, הדיחה את הרוסיה המדורגת 7, יילנה דמנטייבה - 3:6, 3:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully